Auteur Topic: dijkafsluiting Lopik definitief  (gelezen 1305 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1466
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso
Re: dijkafsluiting Lopik definitief
« Reactie #30 Gepost op: februari, 15,2019, 07:21:48 »
maar eens even terug komende op de dijkafsluiting bij Lopik , gisteren op de beurs eens even een praatje gaan maken bij de MAG dus ik begin over die dijk komt die met een verhaal dat de dijk weer open is en het allemaal komt omdat er te hard gereden wordt ( niets over geluid )   :shocked: dus ik sta hem aan te kijken en zeg dat ik vlak bij die dijk woon en volgens mij de MAG en de KNMV in cassatie zijn gegaan tegen de uitspraak van de rechter omdat de dijk in de weekenden afgesloten blijft :popcorn:

komt hij met een of ander warrig verhaal dat hij het allemaal niet precies weet en dat dat een andere afdeling is en bla bla bla en dat ik wel lid zou moeten worden zodat ze dat soort zaken kunnen blijven voeren , en dat zet je dan op de beurs neer waar je kan verwachten dat je vragen over die dijkafsluiting krijgt ?

lid worden van zo,n amateur clubje ? , ik overwoog het even voor ik in gesprek ging met die man maar laat maar zitten , als je al geen eens weet waar je als belangenorganisatie mee bezig bent zal voor belangen opkomen van motorrijders opkomen wel helemaal moeilijk worden ?

nee mijn gesprekje met de bijzonder aangename blonde voorzitster is stukken beter bevallen

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 543
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #31 Gepost op: februari, 15,2019, 10:39:16 »
Die MAG ontstond als protest tegen de helmplicht en was later vooral actief tegen de geluidsreductie met loud pipes saves lifes.
Waren toen ook voornamelijk bepaalde chopper bezitters.
Later gingen ze roeren in de onderwerpen van de knmv met vangrails en asfaltstroken enz.
Ik heb niet het idee of ze ooit wat bereikt hebben anders dan zaken waar de knmv zich al hard voor maakte.
Maar ja daar ben ik ook geen lid van

Online breva

• Guzzista
  • 1100 Griso
« Reactie #32 Gepost op: februari, 15,2019, 13:12:43 »
KNMV heb ik ook jaren geleden lidmaatschap van opgezegd nadat ze ook hier op de dijk bij Lopik samen met de fietsersbond motorrijders aan zijn gaan houden om ze te informeren over de gevolgen van snelheid en geluid op de dijk , een heel vreemd idee van opkomen voor de belangen van motorrijders vond ik dat  :tongue:

heb ik ze toen ook een stevige mail over gestuurd waar ik als antwoord op kreeg dat dan een verschil van inzicht was ofzo ???  :shocked:

ze hadden wel gelijk natuurlijk , de consequenties zijn nu daar , maar het ging mij om de manier waarop , dan ga je samen met de fietsersbond motorrijders aan staan houden en de fietsers laat je lekker ongemoeid doorfietsen ? ze hadden voor een andere manier van waarschuwen en informeren moeten kiezen dan waarop het toen gegaan is

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #33 Gepost op: februari, 15,2019, 14:57:01 »
Bij voorbaat ook kansloos. De damesbrommers uit de usa en lookalikes zweren bij verlengde voorbochten zonder dempers omdat het zo lekker als een binnenvaartboot onder een brug klinkt en de meer sportievere komen voor de bochtjes en die maak je het lekkerst als je toeren maakt.
Daartussen zit een hele meerderheid met rustige rijstijl en fluisterbrommers maar die vallen niet op bij de dijkbewoners.
Die kopen een huis aan de dijk vanwege het idyllische en uitzicht en vervolgens klagen dat anderen daar ook van genieten met mooiweer dagen.
Maar ja das net als met huizenkopers op aanvliegroutes of aan binnen watertjes.

Online breva

• Guzzista
  • 1100 Griso
« Reactie #34 Gepost op: februari, 16,2019, 08:59:30 »
goedzo jongens  :klappen eerste ritje van het jaar , samen met je maat naar de motorbeurs , heel de winter niet gereden natuurlijk , koud asfalt en veel te hard  :bravo2 ik geloof echt dat ELKE dijk afgesloten moet gaan worden in NL ?

ik ben afgelopen maandag ook de eerste rit van het jaar met een vreemde motor ( de Guz ) de dijk opgegaan en ik ben NIET van de dijk gevlogen , RA RA HOE KAN DAT ???  :crossy

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1879734/

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #35 Gepost op: februari, 16,2019, 15:22:54 »
Het is altijd weer rustig beginnen in het voorjaar. Met de regio afdeling deden we indertijd elk voorjaar een oefendagje. Was ook gewoon leuk om te doen.

Online breva

• Guzzista
  • 1100 Griso
« Reactie #36 Gepost op: februari, 21,2019, 06:01:23 »
en weer een motorongeval op de dijk , hoe krijg je het in vredesnaam voor mekaar om frontaal een fietser aan te rijden op de dijk ?

ik voorspel het einde van het "dijken " als dit nog even zo door gaat  :stupid 2de in 1 week tijd  :popcorn:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1884548/

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #37 Gepost op: februari, 21,2019, 12:05:46 »
Beide met flinke snelheid staat er. Dan denk ik aan een wielrenner en die willen nog wel eens plots uitwijken of inhalen want remmen willen ze niet.
Maar ja als motorrijder zie je dat toch ook tegemoet komen.

Online breva

• Guzzista
  • 1100 Griso
« Reactie #38 Gepost op: februari, 21,2019, 16:14:19 »
Citaat
Maar ja als motorrijder zie je dat toch ook tegemoet komen.

zou je toch denken he  :popcorn:

Online breva

• Guzzista
  • 1100 Griso
« Reactie #39 Gepost op: juni, 03,2019, 08:41:46 »
blijkbaar gaat de anti motorfiets lobby aan de dijken zich verharden ?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3681623/touw-over-weg-gespannen-levensgevaarlijk