Auteur Topic: Motor en verkeer  (gelezen 1827 keer)

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer 2
« Reactie #15 Gepost op: maart, 09,2019, 02:08:24 »
Dacht dat die blaasdingesen niet meer verplicht waren?

https://www.vignetbestellen.nl/milieusticker-frankrijk

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4363
  • Total likes: 1466
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso
Re: Motor en verkeer 2
« Reactie #17 Gepost op: juni, 28,2019, 07:28:13 »
,, zout in opgeloste vorm als pekelwater heeft een verkoelende werking op asfalt ,, staat er , wat is dan de zin om gewoon droge pekel neer te gooien , dan zal je er ook water over moeten gooien toch ?

en dat WATER een verkoelende werking heeft wisten we allemaal al 100den jaren  :stupid

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer
« Reactie #18 Gepost op: oktober, 14,2019, 08:25:17 »
Het aantal ongevallen op de snelwegen is in de afgelopen vijf jaar flink toegenomen. Het gaat volgens de NRC om een verdubbeling naar ruim 38.000 ongevallen eind 2018. De krant baseert zich op een rapport van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) dat deze maandag wordt gepubliceerd.
Oorzaken toename

    Smartphone gebruiken achter het stuur
    Minder handhaving van politie
    Te hoge snelheid

Het aantal ongevallen lag begin 2014 nog op zeventienduizend, aldus de NRC. Ook vielen er vorig jaar meer dodelijke slachtoffers dan in 2014. Het gaat om een stijging van 63 naar 81 personen.

Het rapport noemt hoge snelheid en afleiding als de voornaamste redenen waarom de veiligheid op de snelwegen is verslechterd. Vooral het gebruik van smartphones achter het stuur is in de afgelopen jaren enorm gestegen. Ook alcohol en drugs spelen een rol in de toename van ongevallen op de snelweg.

Het rapport noemt het ook mogelijk dat de afgenomen handhaving van de politie zorgt voor meer ongelukken. Een aantal jaar geleden controleerde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) nog dagelijks op de snelwegen, nu is de controle op gevaarlijk rijgedrag aanzienlijk minder.

In 2017 waren er slechts 20.000 'staandehoudingen' op de snelweg wegens gevaarlijk rijgedrag, terwijl dat er in 2006 ruim 100.000 waren. "Dit is een zorgwekkende ontwikkeling", zegt SWOV-directeur Peter van der Knaap tegen NRC. "Handhaving op snelwegen is absoluut noodzakelijk, maar heeft jarenlang geen prioriteit gehad."

Ook weggebruikers zijn minder tevreden over de wegveiligheid dan een aantal jaar geleden. In 2013 was 83 procent van de automobilisten (zeer) tevreden over de Nederlandse snelwegen, in 2017 is dat gedaald naar 78 procent.

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4363
  • Total likes: 1466
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso
Re: Motor en verkeer
« Reactie #19 Gepost op: oktober, 14,2019, 14:52:14 »
de AVD moet terug komen en er moet veel en veel strenger opgetreden gaan worden , zeker dat gekut met die klotetelefoontjes moet zwaar aangepakt gaan worden , gewoon bekeuring van een 1500 euro voor wie er dan ook op wat voor een manier met dat ding bezig is tijdens het deelnemen aan het verkeer  , dan leren ze het wel af

ook is het belangrijk denk ik niet alleen vrachtwagenchauffeurs iedere 5 jaar even tegen het licht te houden of ze nog kunnen rijden en ze up to date zijn vwb verkeerswetgeving en toepassing van regels maar gewoon iedereen die een rijbewijs heeft ,

kom iedere 5 jaar maar even laten zien dat je in staat bent om op een normale en soepele manier in staat bent om aan het verkeer deel te nemen en op de hoogte bent van de laatste nieuwe verkeers wetgeving alsmede dat je hier ook lichamelijk nog geschikt voor bent

waarom moeten vrachtwagenchauffeurs iedere 5 jaar opnieuw voor een medische keuring door een ARBO arts en weer 35 uur scholing bijgeschreven hebben terwijl verder iedere verkeersdeelnemer de rest van zijn leven vooruit kan met een rijbewijs wat hij ooit gehaald heeft met een WVW die allang verouderd en achterhaald is

ook vrouwen die doorgaans niet verder komen dan de eigen gemeentegrenzen en werkelijk waar geen zinnig idee hebben van de voorrangsregels en gewoon bij iedere situatie maar stoppen om dan maar te zien of ze voorrang krijgen en buiten dat sowieso drukker zijn met hun phone als met autorijden moeten iedere 5 jaar maar eens even oefenen met een rijschool in voorrangswetgeving en focus op de weg ipv hun facebook

ook dat gekloot van al die dropstengels die stelselmatig overal 10 km te langzaam rijden omdat ze bang zijn om een bekeuring te krijgen voor te hard rijden moeten ze maar eens bekeuringen gaan geven voor te langzaam rijden of beter nog artikel 5 het in gevaar brengen van het overige verkeer

het moet onderhand maar eens klaar zijn met hele volksstammen die gewoon maar wat doen op de weg en die verkeersdeelname niet meer zien als een manier om van A naar B te komen totaal ongehinderd door enige kennis van zaken en niet verder kijken dan de voorkant van hun motorkap






Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer
« Reactie #20 Gepost op: oktober, 14,2019, 17:23:57 »
 :yeah:  :klap  :evil:

Offline Francois

Re: Motor en verkeer
« Reactie #21 Gepost op: oktober, 15,2019, 12:09:26 »
de AVD moet terug komen en er moet veel en veel strenger opgetreden gaan worden , zeker dat gekut met die klotetelefoontjes moet zwaar aangepakt gaan worden , gewoon bekeuring van een 1500 euro voor wie er dan ook op wat voor een manier met dat ding bezig is tijdens het deelnemen aan het verkeer  , dan leren ze het wel af

ook is het belangrijk denk ik niet alleen vrachtwagenchauffeurs iedere 5 jaar even tegen het licht te houden of ze nog kunnen rijden en ze up to date zijn vwb verkeerswetgeving en toepassing van regels maar gewoon iedereen die een rijbewijs heeft ,

kom iedere 5 jaar maar even laten zien dat je in staat bent om op een normale en soepele manier in staat bent om aan het verkeer deel te nemen en op de hoogte bent van de laatste nieuwe verkeers wetgeving alsmede dat je hier ook lichamelijk nog geschikt voor bent

waarom moeten vrachtwagenchauffeurs iedere 5 jaar opnieuw voor een medische keuring door een ARBO arts en weer 35 uur scholing bijgeschreven hebben terwijl verder iedere verkeersdeelnemer de rest van zijn leven vooruit kan met een rijbewijs wat hij ooit gehaald heeft met een WVW die allang verouderd en achterhaald is

ook vrouwen die doorgaans niet verder komen dan de eigen gemeentegrenzen en werkelijk waar geen zinnig idee hebben van de voorrangsregels en gewoon bij iedere situatie maar stoppen om dan maar te zien of ze voorrang krijgen en buiten dat sowieso drukker zijn met hun phone als met autorijden moeten iedere 5 jaar maar eens even oefenen met een rijschool in voorrangswetgeving en focus op de weg ipv hun facebook

ook dat gekloot van al die dropstengels die stelselmatig overal 10 km te langzaam rijden omdat ze bang zijn om een bekeuring te krijgen voor te hard rijden moeten ze maar eens bekeuringen gaan geven voor te langzaam rijden of beter nog artikel 5 het in gevaar brengen van het overige verkeer

het moet onderhand maar eens klaar zijn met hele volksstammen die gewoon maar wat doen op de weg en die verkeersdeelname niet meer zien als een manier om van A naar B te komen totaal ongehinderd door enige kennis van zaken en niet verder kijken dan de voorkant van hun motorkap



Waarom zeg je niet gewoon wat er op je lever ligt Breva ?  :yeah: :pret

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4363
  • Total likes: 1466
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso
Re: Motor en verkeer
« Reactie #22 Gepost op: oktober, 16,2019, 09:03:17 »
Citaat
Waarom zeg je niet gewoon wat er op je lever ligt Breva ?  :yeah: :pret

nou , dat dus  :yeah: :pret

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer
« Reactie #25 Gepost op: februari, 26,2020, 11:24:41 »

Online Veloce

Re: Motor en verkeer
« Reactie #26 Gepost op: februari, 26,2020, 12:50:31 »
Vanaf 12 maart 100 km/u   :funny

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4363
  • Total likes: 1466
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso
Re: Motor en verkeer
« Reactie #27 Gepost op: februari, 26,2020, 18:35:40 »
wordt dat de datum ? :stupid en ik kan je nu al vertellen dat je blij mag zijn als je 100 kan want het gros gaat natuurlijk 90 rijden bang dat ze een bekeuring krijgen

maar goed zo hoor , vooral allemaal WEER VVD gaan stemmen  :stupid een stem op de VVD is een stem op groen links en D66 , hoop dat mensen zich dat eens gaan realiseren

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer
« Reactie #28 Gepost op: mei, 30,2020, 10:12:23 »
Herinnering: ‘flitswaarschuwers’ nu echt verboden in Duitsland

Nu Europa langzaam weer ‘open’ gaat, plaatsen wij hierbij een herinnering die je wellicht veel geld kan besparen. Duitsland heeft per 27 april namelijk een verbod ingevoerd op alle apps, navigatiesystem en soortgelijken die waarschuwen voor flitsers. Het gebruik hiervan kan daardoor dus worden bestraft met een boete.

Het gaat hierbij om een verbod op zowel speciale flits-apps en -apparatuur als bijvoorbeeld navigatiesystemen die waarschuwen voor flitsers. Je navigatiesysteem mag je natuurlijk nog wel gewoon gebruiken, maar dan moet je wel je flitswaarschuwingen uitzetten. Vaak handmatig!

TomTom meldt in reactie hierop flitswaarschuwingen standaard uit te schakelen voor Duitsland op haar systemen. Je kan deze wel zelf weer aanzetten als je buiten Duitsland bent. Nakijken of flitswaarschuwingen standaard uitstaan op jouw TomTom (of hoe dit in te stellen kan hier per systeem. http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/15795

Flits-apps

Populaire apps die waarschuwen voor flitsers zoals Waze en Flitsmeister mogen conform de Duitse verkeerswet evenmin worden gebruikt. Je hoeft deze niet van je telefoon te verwijderen, maar word je betrapt op het gebruik ervan, dan volgt een boete.

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19322
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Motor en verkeer
« Reactie #29 Gepost op: augustus, 30,2020, 16:46:29 »
Belgische Ardennen: actie tegen ongekeurde uitlaten motorrijders


In het politiedistrict Stavelot-Malmedy in de Belgische Ardennen is in de afgelopen weekends extra gecontroleerd op het gebruik van ongekeurde uitlaatdempers op motorfietsen. In het voorgaande weekend werden 16 bekeuringen uitgeschreven en werden vier motoren (twee sportmodellen en twee Harleys) ter plekke verboden om nog verder te rijden. 

Sinds juni controleert de politie in het district volgens eigen zeggen extra op uitlaatgeluid in de gemeenten Stoumont, Lierneux, Stavelot, Trois-Ponts, Waimes en Malmedy. Het circuit van Spa-Francorchamps valt ook in deze regio, gelegen in de Franstalige provincie Luik. Daarbij worden zowel de daadwerkelijke geluidsniveaus gemeten als gekeken naar het aanwezig zijn van een gehomologeerde uitlaat en/of de daarin horende dB-killer. Bij kleine overtredingen volgt proces-verbaal, bij grote overschrijdingen die niet direct verholpen kunnen worden volgt "immobilisatie".

In het dalgebied van de Lienne zijn bewoners bezig geweest een verbod voor motorrijders af te dwingen, waarop de lokale politie meer controles op snelheid en geluid aankondigde.