Auteur Topic: K(r)ampeertips  (gelezen 1221 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
K(r)ampeertips
« Gepost op: maart, 02,2010, 17:40:15 »
Nu zijn we altijd van het makkelijke met kamperen, niet teveel gedoe.
Ben je in een andere omgeving wil je niet de halve dag zoet zijn met koken en afwassen enz.
Dus we namen nooit wat mee op dat gebied van eten bereiding.
Dus ontbijten in de kantine of dichtbij gelegen hotel.

Inmiddels wat rustiger en fysiek wat beperkter om gelijk de hele dag op sjouw te zijn denk ik er aan om smorgens eens bij de tent te ontbijten.
Nu hebben we wel van alles van pannenset tot kooktoestellen enz maar die zijn nog nooit met de motor mee geweest.

Nu zoek ik dus tips voor een compact brandersetje om eens koffie te zetten of eenpansgerecht.

Ook onze riante klapstoelen zoek ik een alternatief voor.
Compacter en lichter maar geen krukje ofzo, tmoet wel goed zitten.

Tent hebben we een wigwam model. Kan Marian paaldansen en ik mezelf vasthouden bij het aanjurken.
Het gekruip en gebuk hebben we wel gehad ondertussen.
Voor een enkele nacht neem ik nog wel een kleintje mee maar al zeker niet met voortent meer.

Deze heeft dus wel afgedaan na 5 weekenden gebruikt  :voila

Offline TBBW

• Guzzizumoloog
  • Guzzista
  • Total likes: 0
  • better be good to me
Re:K(r)ampeertips
« Reactie #1 Gepost op: maart, 02,2010, 17:53:15 »
ik wacht de tips af, heb zelf een maxi-burner ( meer gaatjes, sneller een grotere hoeveelheid klaar en windbestendig ) voor op hoogte, voordeel sneller alles klaar op Lage Landen niveau, heb je wel een redelijke gaspatroon voor nodig, kan je wel quasi overal kopen, thuis, onderweg, ter plaatse op het veld in Europa.
Goede koffie behoeft geen kroon, zie foto Il Giornale, de beste koffie ever made.
Eénpansgerecht, zijn pastazakjes in de handel, weinig plaats en aan te rijken met vlees/vis naargelang je smaak.
Enfin zoveel idioten, zoveel smaken en verschillen en gedachten.
de reis is het doel van de reis.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #2 Gepost op: maart, 02,2010, 18:45:40 »
Ik dacht zelf aan een benzine brander.
Altijd bij te vullen via je tank bijvoorbeeld.

een gastankje is toch ook weer gedoe eigenlijk als tie leeg is.
Ja thuis niet natuurlijk, je weet je adres, maar waar haal je dat nu weer als je koffie wilt smorgens.
Die dingen zijn toch altijd onverwacht leeg of je moet weer een reserve hebben. Nóg meer bagage.

Offline TBBW

• Guzzizumoloog
  • Guzzista
  • Total likes: 0
  • better be good to me
« Reactie #3 Gepost op: maart, 02,2010, 19:03:28 »
valt wel mee qua bagage ( een dikke tweeliterfles kort afgezaagd 1/4 to 1/5 ), en je kan er echt lang mee doen, ik koop gewoonlijk de kleinere patronen en bij echt langere reizen een grote, nooit tekort gekomen. Vind zulke benzine branders altijd een gedoe. en als het gas op is gaan we toch gewoon naar het koffiehuis, restaurant... of je koopt gewoon een nieuw patroon/flesje en de lege gaan in de vuilnis ( niet zeveren over recyclage he ) Kan deze patronen zelfs kopen in de lokale AD Delhaize en op de meeste kampeerplaatsen met een winkeltje, zijn echt wijd verspreid.
de reis is het doel van de reis.

Offline guzzi vero

« Reactie #4 Gepost op: maart, 02,2010, 19:23:19 »
Bij http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=19 vind je alles in verband met kamperen voor de motor. Benzinebrander weet ik zo goed niet maar de rest zoals je stoelen, slaapmatjes en -zakken, potten en pannen enz...
keep on smiling. even to the assholes out there. Where?

De Beuk

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart, 02,2010, 23:55:56 »
Nu zijn we altijd van het makkelijke met kamperen, niet teveel gedoe.
Ben je in een andere omgeving wil je niet de halve dag zoet zijn met koken en afwassen enz.
Dus we namen nooit wat mee op dat gebied van eten bereiding.
Dus ontbijten in de kantine of dichtbij gelegen hotel.

Inmiddels wat rustiger en fysiek wat beperkter om gelijk de hele dag op sjouw te zijn denk ik er aan om smorgens eens bij de tent te ontbijten.
Nu hebben we wel van alles van pannenset tot kooktoestellen enz maar die zijn nog nooit met de motor mee geweest.

Nu zoek ik dus tips voor een compact brandersetje om eens koffie te zetten of eenpansgerecht.

Ook onze riante klapstoelen zoek ik een alternatief voor.
Compacter en lichter maar geen krukje ofzo, tmoet wel goed zitten.

Tent hebben we een wigwam model. Kan Marian paaldansen en ik mezelf vasthouden bij het aanjurken.
Het gekruip en gebuk hebben we wel gehad ondertussen.
Voor een enkele nacht neem ik nog wel een kleintje mee maar al zeker niet met voortent meer.

Deze heeft dus wel afgedaan na 5 weekenden gebruikt  :voila

Kijk hier eens Koos, daar kun je alles kopen op het gebied van branders koffie potje e.d.

http://www.qvist.nl/index.htm

De Beuk

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart, 03,2010, 00:00:58 »
Hier vast een paar voorbeeldjes:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #7 Gepost op: maart, 03,2010, 11:46:57 »
ja dat kopen is geen probleem maar zie graag wat tips om niet teveel bagage te verkrijgen.
En tis niet de bedoeling hele maaltijden klaar te maken, daarvoor ben je niet met vakantie om de halve dag bij de tent te hangen  :rolleyes:

De Beuk

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart, 03,2010, 13:58:34 »
Tsja, je had het over koffiezetten bij de tent, en zoals je kunt zien is datgene ik als voorbeeld gaf goed te doen in de bagage.
Ik heb meestal mijn koffiepot brander en ingrediënten wel bij me ook als ik op treffen ga.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #9 Gepost op: maart, 03,2010, 16:41:09 »
En dat is van Coleman?
En heb je ook nog afraders uit ervaring?  :grin:

De Beuk

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart, 03,2010, 16:45:01 »
Ik heb inderdaad een coleman en die bevalt prima, en verder gebruik ik zo'n espresso potje voor de koffie, maar zo'n Frensch press lijkt me ook wel wat, kan je een beetje meer dan 4 kleine bakkies mee zetten, ik ben nogal een koffieleut :tongue: :tongue:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #11 Gepost op: maart, 03,2010, 18:16:30 »

Ik heb inderdaad een coleman en die bevalt prima, en verder gebruik ik zo'n espresso potje voor de koffie, maar zo'n Frensch press lijkt me ook wel wat, kan je een beetje meer dan 4 kleine bakkies mee zetten, ik ben nogal een koffieleut :tongue: :tongue:

Ja wij ook en das eigenlijk het belangrijkste smorgens  :yeah:
Maarre die Coleman is dus niet voor de koffie begrijp ik.
Frensch press, eens zien wat dát betekend dan.

Ja wij zijn niet van die bedelaars die overal koffie scoren zoals sommigen(zou me er opgelaten bij voelen om zelfs maar het idee te geven) dus geen idee eigenlijk hoe anderen het dan precies doen.
Altijd even naar een bakker in de buurt met ontbijtmogelijkheid of hotel en soms kantine..

De Beuk

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart, 03,2010, 18:25:31 »
Dus Koos, koop je zo'n fijne brander en een mooie koffie pot en de ochtenden op de treffens kunnen niet meer stuk :klap :klap

De Beuk

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart, 03,2010, 18:29:40 »

Ja wij ook en das eigenlijk het belangrijkste smorgens  :yeah:
Maarre die Coleman is dus niet voor de koffie begrijp ik.
Frensch press, eens zien wat dát betekend dan.

Ja wij zijn niet van die bedelaars die overal koffie scoren zoals sommigen(zou me er opgelaten bij voelen om zelfs maar het idee te geven) dus geen idee eigenlijk hoe anderen het dan precies doen.
Altijd even naar een bakker in de buurt met ontbijtmogelijkheid of hotel en soms kantine..

Ja die coleman is om de koffie te bereiden en een Frensch press is zo'n ding daar gooi je koffie in en dan heet water, de koffie gaat dan drijven, dan komt de truc, er zit een soort zeef bij en die druk je van boven af in de pot die drukt dan de koffieprut naar beneden en het water wordt er doorheen geperst als het ware......duidelijk??

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #14 Gepost op: maart, 03,2010, 19:48:23 »
Het moet wel iets zijn dat geen uren duurt en je makkelijk nieuw kunt zetten voor aanschuivers.
Heb het eigenlijk altijd weg geschoven.
Je moet zorgen voor de attributen waar het nu over gaat.
Maar ook de koffie zelf, melk, suiker, bekers.

Zo had je leuke bekers bij de Guzzi stand.
Maar 2 bekers konden weer niet in elkaar.
En om iedere keer weer je sokken in elke afzonderlijke beker te stoppen?

Tegen de tijd dat we het ideale gevonden hebben zullen we er wel te oud voor zijn.
Vooralsnog zijn we met de huidige bedjes en slaapzakken wel tevree.
Van Wolff Camper dat spul.

Tis wel een flinke baal die bedjes.