Auteur Topic: Perfect rijden  (gelezen 509 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 543
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Perfect rijden
« Gepost op: juni, 07,2009, 21:15:20 »
Afgelopen jaar publiceerde MotoPlus een zestal artikelen in de serie genaamd Perfect Rijden. Daarin gingen ze uitgebreid in op verschillende rijtechnieken en -handelingen, met daarnaast veel tips over hoe je je eigen rijvaardigheid zou kunnen verbeteren. Ze kregen bijzonder veel lovende reacties op de serie en daarom hebben ze nu alle artikelen gebundeld in een overzichtelijk digimagazine. Je hoeft geen abonnee te zijn om deze te kunnen bekijken, tips en informatie om beter voorbereid en veiliger op weg te gaan, is een zaak die ons allemaal aangaat tenslotte.

http://www.motoplus.nl/Frontend/perfectrijden/magazine.html

frans

• Gast
Re:Perfect rijden
« Reactie #1 Gepost op: juni, 08,2009, 08:24:04 »
zal ik eens op mijn gemak lezen, zie
Maar de startfoto staat mij al tegen
Heeft men het over perfect rijden en publiceert men een foto van een zware moto die dwars tussen de kegels gaat
Nu ja, marketing zeker?

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #2 Gepost op: december, 01,2010, 13:55:58 »
Ik deed het niet express Herr Polizist......
In Nederland maakt het niets uit of je per ongeluk of express te hard rijdt, het rode verkeerslicht negeert etc.. In Duitsland hebben ze een ander systeem, waarbij het wel belangrijk is of je al dan niet express een overtreding maakt. Men kent daar het systeem van het "Vorsatzklausel". Dat betekent dat als je met opzet de wet overtreedt je extra strafbaar bent. In Nederland is opzet alleen van belang bij het plegen van misdrijven en niet bij overtredingen. In Nederland word je ook niet extra gestraft als je een overtreding express doet. Het simpele feit, dat je de overtreding begaat is voldoende voor een leuke boete.

In Duitsland kan de boete worden verdubbeld als je express te hard rijdt, de doorgetrokken streep negeert etc. Bedenk wel, dat het soms wel erg duidelijk kan zijn, dat je iets express doet. Met een groepje motorrijders op tempo mooie bochten rijden en dan roepen dat je per ongeluk zo hard reed, dat is weinig geloofwaardig. Maar je kan het altijd proberen, want er is een bekend Nederlands spreekwoord dat luidt: Bekennen = hangen.

En de meest eenvoudige wijze om helemaal niet met "oom agent" in discussie te moeten, is je gewoon aan de regels houden. In Duitsland mag je buiten de bebouwde kom 100 km per uur. In combinatie met de vele bochten een hele mooie snelheid, als je ook nog heel wilt thuiskomen. En wat de rest van de verboden betreft: Duitsers verbieden niet gauw wat. Als er dus een snelheidsbeperking, inhaalverbod of iets dergelijks wordt aangegeven, heeft dat bijna altijd een zeer goede reden. Met dat in je achterhoofd een goede reden om je aan de regels te houden.

----------------------------------------------------------

En heel belangrijk, heel onnozel kijken.
Voor mij geen probleem natuurlijk  :grin:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #3 Gepost op: december, 01,2010, 13:59:35 »
Iedereen kent de bekende gebaren, als je eens non-verbaal uitdrukking wilt geven aan je ongenoegen. Je middelvinger opsteken, tikken op je voorhoofd etc. In Nederland wordt daar niet veel aandacht aan geschonken, behalve als je zo stom bent om het tegen een politieagent te doen. Dan kan het zo maar geld kosten.

Maar er zijn ook gebaren die wij heel normaal vinden en die in het buitenland als belediging wordt gezien. Een mooi voorbeeld is de volgende: Als je aan iemand vraagt of alles goed gaat, dan is een prima antwoord als je met je duim en wijs- of middelvinger een O maakt en die laat zien. Dat is namelijk een teken dat alles OK is. Bij het duiken wordt dit teken zelfs aangeleerd om onder water aan te geven dat alles goed gaat.

Maar nu het leuke. Maak je datzelfde teken in Duitsland, dan beledig je degene naar wie je het doet, op de meest erge manier. Datzelfde gebaar (duim en wijs/middenvinger maken een O) betekent namelijk in Duitsland dat je diegene een "Arsloch" vindt. En daar staat een boete van 750 Euro op.............

Een middelvinger zelfs 4000 Euro.
(beter wegblijven met die gespalkte vinger)

wijsvinger tegen het hoofd: 1000 Euro

Online pille

« Reactie #4 Gepost op: december, 01,2010, 17:48:16 »
het is zo dat er in duitsland gewoon beter kan motor gereden worden!!!  hier in de vlaanders vind je geen 3 mooie bochten na elkaar!  als ik wil rijden moet je de moeite doen om ofwel noord-frankrijk aan te doen ofwel bij de walen te gaan rijden!!
hier genieten?  ik weet niet waar!
met de monza kan ik nog eens leute hebben hier, maar met een grote guzzi raak je tot in 4de versnelling en dan heb je rode lichten, echt waar! 

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #5 Gepost op: december, 01,2010, 18:17:21 »
Yepp herkenbaar.
Zeker de toerritjes in de regio heb ik met de V50 al meer plezier dan met de Lemans  :crossy

Offline guzzi vero

« Reactie #6 Gepost op: december, 02,2010, 23:01:27 »
het is zo dat er in duitsland gewoon beter kan motor gereden worden!!!  hier in de vlaanders vind je geen 3 mooie bochten na elkaar!  als ik wil rijden moet je de moeite doen om ofwel noord-frankrijk aan te doen ofwel bij de walen te gaan rijden!!
hier genieten?  ik weet niet waar!
met de monza kan ik nog eens leute hebben hier, maar met een grote guzzi raak je tot in 4de versnelling en dan heb je rode lichten, echt waar! 

Pille, Spanje is het mekka van de bochten en de prachtige wegen. Wegen van 17 tot 26 km bochtenplezier dat je zot gedraaid bent en je komt er geen kat tegen. Een keer daar gereden en je wil hier je machien niet meer bovenhalen.Putten in het wegdek, overal flitspalen, van de ene bebouwde kom naar de andere. Neen dank u, ben anders gewent nu. Heb afgelopen november gefilmd vanop de moto. Zal eens wat op utube plaatsen nadat ik mijn examen L√ętzebueresch gepasseerd ben. Nu geen tijd voor.
keep on smiling. even to the assholes out there. Where?

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #7 Gepost op: december, 03,2010, 11:37:49 »
Nou zolang je maar verstaanbaar blijft dan  :tong

targa 750

• Gast