Auteur Topic: Het grote vegetarische topic  (gelezen 1561 keer)

Online breva

• Guzzista , Alfisti , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 2339
  • Geslacht: Man
  • wat een KUT land joh
Re: Het grote vegetarische topic
« Reactie #75 Gepost op: maart, 03,2022, 07:17:29 »
gadver  , ik houd niet van winter en al helemaal niet van winterkost .................. behalve dan van zuurkool met een vega hema rookworst   :grin: sterker nog , dat eten we vanavond
Johan Derksen for president :klap

Online TigerManZ

« Reactie #76 Gepost op: maart, 03,2022, 21:12:27 »
Grappig, mij maak je blijer met stampot dan pizza's...

Online breva

• Guzzista
  • wat een KUT land joh
« Reactie #77 Gepost op: maart, 12,2022, 09:02:24 »
meen je niet  :shocked: gaat voor mij echt NIETS boven de Italiaanse keuken met een goed glas Italiaanse wijn bij voorkeur van de hellingen van mount Etna op Sicillie of  uit Piemonte natuurlijk en doe een moord voor een ECHT GOEDE pizza Margherita , zijn in NL zeldzaam en moeilijk te vinden maar in Napels waar deze pizza zijn oorsprong kent , MAMMA MIA  :klap is voor de mensen daar een hogere kunst om de pizza Margherita te maken

op deze foto zie je hoe een goede pizza er uit hoort te zien , luchtige rand en zwart aangebrand van de houtoven , juist bij die rand en het feit dat in NL een pizza geen aangebrande rand mag hebben gaat het fout hier , of een rand die veel te deegerig en massief is , hoort heel luchtig te zijn en liefst zelfs helemaal plat gewoon , i love it  :kiss:  :klappen ook het feit dat in Nl geen houtovens worden gebruikt die s ochtends al aan gaan om de 400 graden te halen is een groot probleem

heb zelf het genoegen mogen smaken om in Napels een werkelijk adembenemende pizza Margherita te mogen eten , een vervuld levensdoel en sublieme onvergetelijke ervaring en verering van de smaakpapillen

gelukkig ziet het er naar uit dat we eind April , begin Mei weer eens naar ons lieflijke bella Italia toe gaan , het water loopt al uit mijn mond bij de gedachte aan de eerste echte italiaanse pizza op een italiaans terras

Online TigerManZ

« Reactie #78 Gepost op: maart, 12,2022, 18:46:42 »
Pizza in een houtoven gebakken denk ik dat het wel een stuk beter smaakt. Het aroma, de enorme temperatuur die niet in een gewone huis tuin en keuken over gehaald wordt... het zal allemaal mee werken. het is niet zo dat ik ze niet lust/eet maar stampot met een kuiltje jus...MMMmmm!!!

Sorry Rini, wijn maak je mij ook niet blij mee, ook geen Italiaanse... Ik probeer het af en toe wel en het is niet zo dat ik de meeste vies vind maar het is niet mijn drankje. Port kan ik soms nog wel waarderen...
Verder geniet ik het meeste van gerstenat en soms een lekkere borrel!

Online breva

• Guzzista
  • wat een KUT land joh
« Reactie #79 Gepost op: maart, 13,2022, 06:54:29 »
weet het weer , Bastacosi in Utrecht , staat al jaren in de TOP 5 van beste pizzeria,s van NL

https://vijfbeste.nl/pizzeria/

lekker tafeltje voor dinsdagavond besproken om te gaan genieten van een pizza margherita uit de houtoven en een goed glas italiaanse wijn

https://bastacosi.nl/

Online Vitayalin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 816
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #80 Gepost op: maart, 13,2022, 12:06:10 »
De naam op het servet werkte ook wel mee zeker  :popcorn:

Offline illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 711
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #81 Gepost op: maart, 13,2022, 12:25:41 »
In mijn Amsterdamse periode en later als we gingen stappen aten we vaak bij deze:
https://casadidavid.com/
Aanrader.  :voila

Maar op onze trouwdag in Jisp aten we daar vlakbij in Neck bij Mario.
Toen nog beginnend en onbekend met mamma in de keuken maar nu een hele dure Italiaan geworden die zelfs een soort gasthouse naast het restaurant heeft laten bouwen voor gasten die iets te veel italiaanse wijn hebben geslobberd. Bespreken was een paar jaar geleden nog maanden van tevoren. Wij en onze bankrekening hebben het opgegeven.
https://www.restaurantmario.nl/
Geloof niet alles wat je denkt...

Offline illustrator

• Guzzista
« Reactie #82 Gepost op: maart, 13,2022, 12:37:20 »
Het restaurant werd drie keer uitgeroepen tot het Beste Italiaanse Restaurant van Nederland.

Online breva

• Guzzista
  • wat een KUT land joh
« Reactie #83 Gepost op: maart, 16,2022, 07:50:02 »
nou de pizza margherita bij Bastacosi was dus een grote teleurstelling gisteravond , hadden gereserveerd om 18.30 in de van Scorelstraat belden ze een uurtje van te voren op ( ! ) dat filiaal gesloten was vanwege ziekte en personeelstekort  :stupid

we konden wel naar de Biltstraat komen waarop ik vroeg of je daar je auto wel ergens kon parkeren dan , ja zegt ze de ene keer wel en de andere keer niet ,

nou laat maar zitten dan joh , we gaan wel naar onze eigen Italiaan in Maarssen en daar dus lekker zitten genieten van een buffel mozzarrela met tomaat oftewel insalate caprese en een pizza Margherita

was niet zo gek druk gisteravond dus een poosje met de Italiaanse 72 jarige ober zitten praten en die blijkt gewoon uit Salerno te komen aan de Amalfi kust , zijn we meerdere keren geweest vanuit Sorento over de wereldberoemde  SS163 want die eindigt namelijk in Salerno , ook zat er nog een goede vriendin van ons te eten daar dus uiteindelijk toch wel een goede en gezellige avond gehad

Online Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #84 Gepost op: mei, 23,2022, 16:05:39 »
De firma Johma heeft ook al een plantaardige tonijnsalade.

Offline illustrator

• Guzzista
« Reactie #85 Gepost op: mei, 23,2022, 16:10:23 »
Moet niet gekker worden... :pret
Ze slaan een beetje te ver door met die veganisten.
Straks ook nog champignonvrije champignonsoep?

Online Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #86 Gepost op: mei, 23,2022, 16:52:42 »
Je moet al goed uitkijken als niet vegetariĆ«r of je geen sojabonenprutje in je wagentje gooit ipv vis of vlees  :evil:

Online TigerManZ

« Reactie #87 Gepost op: mei, 23,2022, 20:47:49 »
Moet niet gekker worden... :pret
Ze slaan een beetje te ver door met die veganisten.
Straks ook nog champignonvrije champignonsoep?

Was vanmiddag in een slijterij en ik had een flesje port en enkele biertjes klaar gezet.
Begon hij over alcoholvrij en dat dit vaak werd gecompenseerd door extra kruiden toe te voegen.
Toen vroeg hij zich af hoe men dat bij alcoholvrije Wodka zou doen omdat 40% alcohol vervangen zal moeten worden...
Ik was verbaasd en er schijnt ook alcohovrije Gin te zijn...

Offline illustrator

• Guzzista
« Reactie #88 Gepost op: mei, 23,2022, 21:39:47 »
Vriend van mij brouwt al een paar jaar kraanwater maar dan wel met alcohol...  :beer
Hij heeft z'n naam dan ook wel mee.
Jan Kraan.
Woonde lange tijd in Bodegraven maar heeft de brouwerij verplaatst naar zijn net gestarte camping "ont-moeten" in Rekken.
Volgend jaar moet de brouwerij weer draaien.
https://www.brouwerijkraan.nl/bieren