Auteur Topic: Het grote vegetarische topic  (gelezen 986 keer)

Online TigerManZ

Re: Het grote vegetarische topic
« Reactie #15 Gepost op: januari, 03,2021, 15:26:43 »
Citaat
en eerlijk vlees.

OH ? bestaat dat ? is daar geen levend wezen voor vermoord dan ???

verder ga ik hier niet op in in dit topic , juist diegenen die lopen te roepen dat al die vleesvervangers niet te vreten enz zijn zijn de vleeseters , WIJ vegetariers vragen er niet om , blijkbaar is dat HET probleem van de vleeseters met vleesvervangers ?

maar om jullie tegemoet te komen , al die vleesvervangers zit vreselijk veel zout in , echt niet goed voor je en ook niet te veel van eten dus , dat is nou een legitieme reden , al dat geroep van niet te vreten slaat nergens op , ik en al mijn mede vegetarieers vinden echt vlees niet te vreten omdat daar een LEVEND wezen voor vermoord is die net zo veel recht op een leven heeft als dat wij dat hebben

grappig ook dat mensen die eens een vleesveravnger gegeten hebben ook meteen weten dat AL DE vleesvervangers niet te vreten zijn maar die zijn dan meestal niet verder gekomen dan een of ander goedkoop product van soja ofzo , IEMAND de hamburgers van beyound meat al eens geprobeerd ?????

maar ok , wij vegetarieers ( al circa 7 jaar ) zitten niet op vleesvervangers te wachten , wij kunnen ons prima redden met de italiaanse keuken die voor een zeer groot deel vegetarisch is , buiten dat heb ik een poos geleden besloten weer vis te gaan eten die vrij in zee gevangen is en bestaat de maaltijd hier met grote regelmaat uit pasta met tonijn , zwaardvis of zalm

verder snap ik het hele probleem niet van de carnivoren , je HOEFT al die vleesvervangers toch ook niet te eten dus wat kan jou het schelen verder ?

een ieder die zich er comfortabel bij voelt dat er een levend wezen vermoord wordt die ook nog eens in zijn korte leventje in stinkende stallen opgesloten heeft gezeten , mijn zegen heb je maar houd dan ook eens op met zeuren dat hele volksstammen vanuit Afrika naar europa komen omdat ONZE veestapel al HUN eten op vreet , dan komen ze het gewoon hier halen toch ?

maar om dan nog even terug te komen op al die vleesvervangers , jullie proeven en denken als carnivoren , als je een poos of al jaren geen vlees meer hebt gegeten zoals ik dna weet je niet meer hoe vlees smaakt en zijn al die vleesvervangers , zeker de duurdere , gewoon lekker , dus als de drijfveer is dat je dierenleed wilt voorkomen en al het voedsel eerlijk over de wereld wilt verdelen weet je binnen een paar maanden niet beter meer hoor en vind je de vleesvervangers gewoon lekker MAAR denk om het zout wat er in zit !!!

Voor zover ik weet eet een mens al heel lang vlees en dat daar een dier voor dood moet klopt... weerhoud mij er niet van om daar toch van te kunnen genieten...

En zoals ik aangaf, vegetarisch eten is niets mis mee en hier worden ook vegetarische maaltijden bereid waarbij ik het vlees niet mis.

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 696
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #16 Gepost op: januari, 03,2021, 16:26:45 »
In principe eet ik ook alleen dieren die gras eten ben dus soort 2ehands vegetariër dan.
Reken ik vissen even niet mee maar plankton en zeegras keur ik ook goed  :evil:

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1879
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #17 Gepost op: januari, 04,2021, 08:22:34 »
Citaat
Voor zover ik weet eet een mens al heel lang vlees en dat daar een dier voor dood moet klopt...

grappig dat carnivoren steeds met allerlei niet ter zake doende verhalen om de statements heen blijven draaien , een mens heeft helemaal geen vlees nodig ( bewezen ) en een mens is ook helemaal niet ingericht om vlees te eten want waar zijn de slagtanden die iedere van nature vleeseter heeft , ons gebit is helemaal niet ingericht om te scheuren en te verscheuren ?

dat is dus een kul argument  " ik eet vlees omdat mensen al heel lang vlees eten " vroeger pakte je een vrouw ook bij haar haar als je haar wilde nemen en trok haar mee naar je hol , dat doen we toch ook niet meer ???  :tongue:

begrijp me goed , ik ben al zo,n 7 jaar vegetarieer maar gun iedereen verder zijn vlees en is ook nooit mijn bedoeling mensen het vegetarische aan te praten dus laat ik me er verder ook niet over uit in het algemeen omdat ik geen zin heb in die domme discussies , iedereen moet zelf weten of hij vlees eet MAAR als je de discussie aan wilt gaan kom dan wel met feiten die ergens op slaan

Online breva

• Guzzista
« Reactie #18 Gepost op: januari, 04,2021, 10:42:35 »
Citaat
En tussen al het gemopper toch nog een tip waarvoor feitelijk dit topic is gestart

nou ok , tips dus , wat mijn persoonlijke favorieten zijn op dat gebied dan  :voila vergeet nogmaals niet dat ik het eet omdat ik het lekker vind en niet omdat ik vind dat het als vlees moest smaken want weet al lang niet meer hoe dit smaakt

prima dan , mijn TOPPERS , niet percee in deze volgorde maar als je dan eens wat wilt proberen :

de hamburgers van Beyond meat dus , al eerder genoemd , echt SUPER lekker , ik eet ze meestal met kaas , augurkjes en tomatenkestchup op een broodje ,

de Bratwurst van de vegetarische slager ( recent overgenomen door Unox ) is als BESTE uit een test gekomen van echte Frikandellen ( ! ) , ik eet ze graag als Frikandel speciaal met mayo en curry en uitjes of als hotdog met zuurkool , tomatenketchup en mosterd , ook ERG lekker op de BBQ

de vegetarische frikandel van Mora , heel smakelijk en niet van echt te onderscheiden

litlle willies , kleine worstjes , erg smakelijk op de BBQ

en vorige week voor het eerst gegeten en SUPER lekker en absoluut goed van smaak , de erwtensoep van Unox  :klap

zo goed Koos ?  :yeah:

Online breva

• Guzzista
« Reactie #19 Gepost op: januari, 04,2021, 10:44:32 »
lijkt hier godver de website van de Libelle of de Viva wel  :pret krijgen we eerdaags ook de rubriek " blootgewoon "  ? foto,s van Koos in zijn nakie  :pret

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #20 Gepost op: januari, 04,2021, 13:02:07 »
lijkt hier godver de website van de Libelle of de Viva wel  :pret krijgen we eerdaags ook de rubriek " blootgewoon "  ? foto,s van Koos in zijn nakie  :pret

o ja die zijn er ook inderdaad Maar ja ik heb geen draaibank he.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #21 Gepost op: januari, 04,2021, 15:35:40 »
WHOOH :shocked: nou zal het aantal lurkers wel sky high gaan  :pret

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 548
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #22 Gepost op: januari, 04,2021, 15:40:31 »
Koos, zou jij die laatste foto ook kunnen plaatsen bij de kabouters in de topic "waar is dit?"...... :nanana :pret :pret :pret
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online breva

• Guzzista
« Reactie #23 Gepost op: januari, 04,2021, 15:45:47 »
denk dat de kabouters dat zelf wel doen binnen een paar uur  :pret  ze liggen nu nog allemaal te slapen in hun paddestoeltjes op hun bedjes van mos  :yeah:

Online TigerManZ

« Reactie #24 Gepost op: januari, 04,2021, 18:36:28 »
grappig dat carnivoren steeds met allerlei niet ter zake doende verhalen om de statements heen blijven draaien , een mens heeft helemaal geen vlees nodig ( bewezen )

Ik heb nooit beweerd dat een mens vlees nodig heeft. Ik weet echt wel dat mensen prima functioneren op puur plantaardig voedsel.. dus waarom je dit ineens noemt?

Citaat
... en een mens is ook helemaal niet ingericht om vlees te eten want waar zijn de slagtanden die iedere van nature vleeseter heeft , ons gebit is helemaal niet ingericht om te scheuren en te verscheuren ?

Een mens is slimmer dan de vleeseters die jij bedoelt Rini, we bakken, braden of stoven het eerst...

Citaat
... dat is dus een kul argument  " ik eet vlees omdat mensen al heel lang vlees eten "

Dit schrijf jij Rini, zo heb ik het hier nooit geschreven en bedoeld...

Citaat
begrijp me goed , ik ben al zo,n 7 jaar vegetarieer maar gun iedereen verder zijn vlees en is ook nooit mijn bedoeling mensen het vegetarische aan te praten dus laat ik me er verder ook niet over uit in het algemeen omdat ik geen zin heb in die domme discussies

Ook ik respecteer ieders keuze en heb je nooit aangevallen op vegetariër zijn of de intentie gehad een (vreemde) discussie op te roepen door in dit topic te reageren. Vraag me dan ook af waarom je zo reageert...?

Citaat
...iedereen moet zelf weten of hij vlees eet MAAR als je de discussie aan wilt gaan kom dan wel met feiten die ergens op slaan

Eens met deel 1 van de stelling, oneens met deel 2! Jij haalt zaken aan die ik niet genoemd heb... hoe gaat dat gezegde ook alweer? Iets met de pot, verwijt en ketel?  :pret

Je geeft aan zo'n 7 jaar vegetariër te zijn maar in een van de berichten hier geef je aan de laatste tijd wel wilde zalm te eten met pasta. Helemaal jouw keuze en ook prima als je daar van geniet en ik neem je daarom helemaal niks kwalijk! Ik ben wel benieuwd wat daarbij je argumentatie is als vegetariër. Zelf vind ik het vreemd dat van een vegetariër een wilde zalm wel zijn kop kwijt mag raken en een paar dagen later op het bord mag liggen en bijvoorbeeld een kip, die fijn de ruimte gehad heeft en heerlijk vrij in de wei kon scharrelen, kan niet...

Hé Rini, ik wil hier geen olie op het vuur gooien en typ dit met een lach! Ik wil hier zeker geen rare discussie van maken.

En dat er mooie lekkere vleesvervangers zijn is prima! Geniet daar fijn van. In zijn algemeenheid vraag ik me wel af waarom deze producten gemaakt worden. Is dat soms om vlees eters over te halen vegetarisch te eten? Er zijn altijd mensen die het stukje vlees naast de piepers en groenten "niet kunnen missen"

Online breva

• Guzzista
« Reactie #25 Gepost op: januari, 05,2021, 05:03:19 »
voel je niet zo aangevallen iedere keer Han , mijn reactie was in het algemeen op wat jij schreef maar gericht aan al de vleeseters die daar een excuus voor hebben of menen te moeten hebben , maar als iemand schrijft dat mensen altijd al vlees hebben gegeten vind ik dat gewoon een domme reden , of je het nou wel of niet zo bedoelde

Citaat
maar in een van de berichten hier geef je aan de laatste tijd wel wilde zalm te eten met pasta.

en tonijn , en zwaardvis , en sardientjes

inderdaad , het heeft mij lang denken en overwegen gekost maar mijn lichaam had het nodig en de beste keus is dan vis omdat het veel en veel gezonder is als vlees en dan in zee gevangen vis omdat die nou eenmaal in vrijheid geleefd hebben , iets wat de varkens , koeien en kippen in de megastallen niet hebben gedaan

een kwalijk alternatief dus maar de meest verantwoorde keuze wat mij betreft

en let op he , deze reactie is ook met een lach  :pret  niet zo licht geraakt iedere keer , geen zin in een 2de Wim Bon  :yeah:

Online hajerik

« Reactie #26 Gepost op: januari, 05,2021, 07:05:57 »
Nadeel van wilde Zalm is weer dat de bijvangst het vaak niet overleeft maar dat zie je niet omdat die meteen terug in zee geflikkerd word.
poetsen is verloren rijtijd

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #27 Gepost op: januari, 05,2021, 11:28:01 »
WHOOH :shocked: nou zal het aantal lurkers wel sky high gaan  :pret

Die kunnen dat niet zien  :nanana

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #28 Gepost op: januari, 05,2021, 11:38:57 »
Nadeel van wilde Zalm is weer dat de bijvangst het vaak niet overleeft maar dat zie je niet omdat die meteen terug in zee geflikkerd word.

En met de stijgende vraag is wild steeds minder wild. Een scharrelkip mag ook al zo heten als ze met 4 ipv 5 op een vierkante meter zitten ofzoiets.
Verwacht met import vis ook wel zulke malle regels.
Zijn ook zoveel mensen op deze aardkloot en ze willen allemaal de buik vol krijgen ook nog  :mellow:

Bijvangst... in mijn jeugd werd die gratis weggegeven. Tegenwoordig (nou al heel lang) wordt dat ook ter veiling aangeboden.
Kwam regelmatig thuis met een emmer platvis na een rondje haven na schooltijd.
Opgegroeid met vis dus.

Online TigerManZ

« Reactie #29 Gepost op: januari, 05,2021, 12:13:21 »
Oké zand er over  :wink:

Vis is gezond maar je moet er van houden... zalm en makreel maak je mij echt niet blij mee...