Auteur Topic: Het grote vegetarische topic  (gelezen 929 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1788
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
Re: Het grote vegetarische topic
« Reactie #30 Gepost op: januari, 05,2021, 15:31:49 »
Citaat
Die kunnen dat niet zien

hoezo niet ? de kabberdoes is toch open voor alle lurkers ?

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #31 Gepost op: januari, 05,2021, 15:51:37 »
Log maar eens uit en kijk nog eens  :voila

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #33 Gepost op: januari, 07,2021, 14:10:33 »
 :zwijg

Online breva

• Guzzista
« Reactie #34 Gepost op: januari, 07,2021, 18:06:46 »
Gijsbert gaat haar niet doen denk ik  :pret

Online TigerManZ

« Reactie #35 Gepost op: januari, 08,2021, 14:43:24 »
Zo ken ik er nog een...
Ik ben dol op dieren, vooral als ze lekker bereid op m'n bordje liggen  :wink:

Online breva

• Guzzista
« Reactie #36 Gepost op: januari, 08,2021, 15:51:50 »
na de foto,s van Koos weet ik wie ze wel gaat doen  :yeah:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #37 Gepost op: januari, 10,2021, 10:52:09 »
‘Ik voer mijn vegaman stiekem vlees’

Deze week onthult een vrouw dat ze haar echtgenoot aan tafel voor de gek houdt.

“Het is niet voor iedereen weggelegd: het vegetarisme. Mijn man was toen ik hem leerde kennen ook nog overtuigd carnivoor. Onze eerste dates waren etentjes bij het lokale steakhouse. Dat was zo’n gezellig donkerbruin restaurant, met van die intieme zitjes. We aten er een keer per week stokbrood met kruidenboter en daarna een lekker sappig groot stuk vlees. Echte bourgondiërs waren we.

Ook op onze trouwdag werden kosten nog moeite gespaard om onze dierbare gasten letterlijk en figuurlijk te laten meeproeven van ons geluk. We waren jong en onbezorgd en het leven lachte ons toe. Zolang er geen kinderen waren, grepen we elke gelegenheid aan om uit eten te gaan en reisjes te maken. Maar er kwam een kink in onze gelukskabel toen na jaren ‘proberen’ het leven toch minder maakbaar bleek en we dus geen kinderen konden krijgen. Ik heb daar echt flink wat tranen om gelaten, maar had ook altijd genoten van ons leven met z’n tweetjes. We moesten gewoon een knop omzetten en weer op andere dingen en elkaar focussen, zoals in het begin van onze relatie. Mijn man kwam echter in een existentiële crisis terecht: ‘Als we geen gezin worden en voor kinderen gaan zorgen, waar leven we dan voor?’

Hij zat in een soort rouwproces en vond onze manier van leven ineens leeg en zinloos. Er moest een therapeut aan te pas komen om hem op een nieuw spoor te zetten. En dat is aardig gelukt, maar dat nieuwe spoor zit vol zingevende keuzes, die ik niet per se zelf zou maken, maar die wel veel invloed hebben op onze gezamenlijke manier van leven. Eén van die keuzes is dat hij minder achteloos met zijn lichaam (hij heeft een gezellig buikje) en met deze planeet wil omgaan en daarom van de ene op de andere dag vlees van zijn menu heeft geschrapt. Dat vind ik nogal wat, omdat ik de meeste avonden het eten op tafel zet. Ik wil hem natuurlijk steunen, maar nu moet ik ineens met tofu en soja en andersoortige vleesvervangende viezigheid aan de slag in de keuken. Dat is dus voor mij een enorme beproeving. ‘Maar er zijn tegenwoordig echt lekkere alternatieven, je merkt het verschil niet eens,’ hoor ik collega's zeggen. Nou sorry, ik heb van alles geprobeerd maar ik moet de eerste vleesvervanger die een sappige biefstuk of entrecote kan evenaren nog ontdekken. Ik hou het niet vol, al die vegetarische viezigheid eten, maar dat wil ik niet aan mijn man bekennen. Daarom zeg ik af en toe tegen hem: ‘Ik heb nou toch iets lekkers ontdekt bij de vegetarische slager. Niet van echt te onderscheiden,’ en zet hem vervolgens heerlijk gepanneerd vlees voor, dat ik een beetje anders kruid. Ik bewaar zelfs verpakkingen van de vegetarische slager, die ik opzichtig op het aanrecht laat liggen tijdens het koken, zodat hij niet achterdochtig wordt. Mijn man geniet er enorm van: ‘Je proeft echt niet dat dit geen vlees is,’ zegt hij dan glunderend. Ik zie dat hij er een blijer mens van wordt en ik geniet ook. Misschien niet helemaal eerlijk, maar wel heerlijk, toch?”

Online breva

• Guzzista
« Reactie #38 Gepost op: januari, 10,2021, 11:10:43 »
veel te veel tekst om te lezen maar die trut kan toch gewoon vlees eten ? Regina eet ook haast geen vlees meer maar een enkele keer als ik iets van een broodje vegetarische hotdog eet ( braadworst v d vegetarische slager met zuurkool , tomato ketchup uiteraard van heinz en mosterd ) eet zij een biefstuk

Online TigerManZ

« Reactie #39 Gepost op: februari, 17,2021, 13:58:35 »
De huidige Allerhande (AH Magazine) besteed de nodige aandacht aan vegetarische maaltijden. Er is ook wat aandacht voor veganistische maaltijden.
Natuurlijk producten die AH verkoopt en er worden diverse gerechten in getoond om ideeën op te doen of gewoon uit te proberen!

Maar komend weekend zal dat uitproberen waarschijnlijk niet gebeuren want dan zullen de nodige motoren wel van stal gehaald worden met het voorspelde lenteweer 😉

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #40 Gepost op: februari, 17,2021, 14:34:27 »
... hij heeft een gezellig buikje... ha... ha...  :yeah:
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #41 Gepost op: februari, 17,2021, 17:00:11 »
Nou ik wacht wel tot het eens flink geregend heeft. De sneeuw is wel grootdeels weg met wat miezer en warmer weer maar wat is de weg nog vies

Online TigerManZ

« Reactie #42 Gepost op: februari, 17,2021, 19:42:41 »
Zorgen dat daar waar vet moet zitten dat zit en verder goed de tuinslang erover na de rit...
Maar moet nog zien of ik zelf de energie heb... zit nog weinig vooruitgang in  :zwijg
Waarschijnlijk verstandiger om dat ritje niet te doen. Met een beetje pech heb ik weer een terugval van enkele dagen   :sad:

Online breva

• Guzzista
« Reactie #43 Gepost op: februari, 18,2021, 06:58:29 »
ik ben vooralsnog van plan om zaterdag over een week mijn Griso op te gaan halen in Nijmegen , tegen die tijd zal het wel kunnen denk ik , de V11 blijft ook nog lekker binnen en met de 16 graden en zon die ze voor zondag opgeven wordt het ook genieten met de 500 , dakkie open , kacheltje aan , best uit te houden  :mellow:

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #44 Gepost op: februari, 18,2021, 08:20:56 »
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...