Auteur Topic: VLIEGEN  (gelezen 1228 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: VLIEGEN
« Reactie #30 Gepost op: oktober, 18,2020, 16:52:08 »

Had toen voor de kabouters een dagje Aviodome  gecombineerd met een airbrushshow georganiseerd.....GRATIS.....
Er kwam 1 persoon.... :zwijg

Kan me daar niets van herinneren zo'n aankondiging.
Was dat via de koerier soms of jullie facebook groep?

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #31 Gepost op: oktober, 18,2020, 18:53:58 »
Op het kabouterforum bij Treffens en Meetings 19 juni 2015 met  de letter W als topic.
Mijn reacties had ik toen al weggehaald vanwege de uiterst kinderachtige reacties van o.a. Hans 750S.
Was gewoon een uitnodiging voor een rit naar het Aviodrome voor een airbrushshow en daarbij gratis toegang voor het Aviodrome.
Wat is daar mis mee?....blijkbaar voor sommigen wel, god mag weten waarom.
De enige die kwam was Jan Keijzer met zijn dochter die later ook zijn reactie op het forum gaf over de negatieve sfeer en geringe deelname.
Op dit moment lastig te googlen bij de kabouters...alles hapert en stagneert al een paar dagen bij dat forum...misschien al met winterslaap of zo.
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online illustrator

• Guzzista
« Reactie #32 Gepost op: oktober, 18,2020, 22:20:58 »
Eerste deel van de vliegende Hollanders vond ik erg goed gespeeld. Mooie opnames vermengd met echte oude stukjes, goed gevonden.
Wie hoopt, die gelooft.

Online TigerManZ

« Reactie #33 Gepost op: oktober, 18,2020, 23:19:43 »
Heb ze vandaag ook zien vliegen  :pret

Online TigerManZ

« Reactie #34 Gepost op: oktober, 18,2020, 23:24:42 »
Heb ze vandaag ook zien vliegen  :pret

Beetje flauw... nee heb dat programma niet gezien. Wel "Ondersteboven van afrika"
Een stel motormuizen op gehuurde GS-en die vanuit Zuid Afrika naar het noorden rijden.
Daarbij gaan ze de geschiedenis zoals die aan ons verteld is verifiëren bij de Afrikaners.

Je voelt hem al aankomen, de geschiedenisboeken zullen herschreven moeten worden...
Althans dat is mijn indruk na deze eerste uitzending.

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1788
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #35 Gepost op: oktober, 19,2020, 07:36:20 »
Citaat
Was het echt een landing of een doorstart op het IJsselmeer met de Catalina?

we zijn 2 keer echt geland op het ijsselmeer met de drijvers naar beneden ( vleugeltips ) in het water alleen hielden ze de gang er in want er was te veel golfslag om stil te liggen , op een van de foto,s die ik gezet heb zie je ook de boeggolf van het water omhoog komen ,

Online breva

• Guzzista
« Reactie #36 Gepost op: oktober, 19,2020, 07:44:36 »
mijn MOST FAVORITE passenger airplane is deze Lockheed L1049 super Constellation , is eigenlijk het laatste passagiers vliegtuig geweest voor de straalmotoren kwamen , staat zo giga hoog op zijn wielen omdat er gigantische propellers op zitten voor zo hoog mogelijke snelheid ,

dit betreffende toestel is van Breitling en staat in Zwitserland en met dit toestel kan je dus mee vliegen , heb ik voor geinformeerd destijds maar een vluchtje van een 3 kwartier kwam op ca 1000 euro en dan moet je nog even heen en weer naar Zwitserland , hoe gigantisch gek ik ook ben op deze Constellation , dat werd toch echt te gek , uiteindelijk heb ik alleen maar een shirt besteld en die was ook al duur zat  :bonk maar draag hem al jaren dus wel kwaliteit  :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=G5IWNSaC6ME

Online breva

• Guzzista
« Reactie #37 Gepost op: oktober, 19,2020, 08:00:54 »
de KLM heeft ook Connies gehad waar wel wat bijzondere zaken over te melden zijn , de eerdere Connies , de kleintjes , de L749 hadden een koepel bovenin het toestel achter de cockpit en een sextant aan boord , vanwege de toestanden destijds in Indonesie mocht de KLM niet over communistische landen vliegen vanwege een boycot en dus moest er in een tijd dat er van baken naar baken werd gevlogen een gigantische afstand die tot dan toe ook voor onmogelijk werd gehouden over zee worden gevlogen ,

eerste probleem van de navigatie is dus opgelost door ene koepel in het toestel te plaatsen waar men door sterren te schieten met de sextant richting en koers bepaalde , probleem met het brandstof tekort is opgelost door tanks aan de uiteinden van de vleugels te plaatsen waarvan er nog steeds een te zien is bij de Luchtvaartshop in Aalsmeerderbrug ,

bijzondere van de grote Constellations was de speedpack , daar ging de bagage van de passagiers in en werd dan omhoog getrokken tegen de onderkant van het vliegtuig aan  :shocked:

de koepel  :voila

de speedpack  :voila

Online breva

• Guzzista
« Reactie #38 Gepost op: oktober, 19,2020, 08:05:53 »
de speedpack  :voila

tiptank KLM , zo een hangt er nog bij de aviationshop in Aalsmeerderbrug  :voila

Online breva

• Guzzista
« Reactie #39 Gepost op: oktober, 19,2020, 08:13:22 »
Citaat
Eerste deel van de vliegende Hollanders vond ik erg goed gespeeld. Mooie opnames vermengd met echte oude stukjes, goed gevonden.

ja absoluut leuk en zeer goed gemaakt , nog 7 afleveringen te gaan nu en dan is het bijna kerst  :bonk

ik weet niet af jij iets van terug kijken ofzo hebt op je TV Co maar vorige week zondag 11 Oktober is er om ca 23.45 uur een programma geweest op NPO 1 ,, the making of de vliegende hollanders ,, echt ongelooflijk om te zien hoe ze alles gemaakt hebben en hoeveel werk dat geweest is ( en wat het gekost heeft )

als je , terug kijken , hebt zou ik dat stukje zeker eens kijken

mischien dat je dit kan zien ?

https://www.npostart.nl/making-of-vliegende-hollanders/11-10-2020/AT_2153959

Online breva

• Guzzista
« Reactie #40 Gepost op: oktober, 19,2020, 08:15:44 »
Citaat
Heb ze vandaag ook zien vliegen

topic vervuiling Han  :shocked: niet leuk  :bonk

Koos geef Han even een ban  :pret

overigens wel goede foto,s Han , waarom ? je hebt de camera mee getrokken waardoor er actie in de wielen zit , als je zo,n foto met hele hoge sluitersnelheid maakt staat het wiel stil en dat verknalt de foto maar is niet gemakkelijk om de actie in zo,n foto te krijgen , TOP  :klappen maar verder graag in het foto topic  :popcorn:

Online illustrator

• Guzzista
« Reactie #41 Gepost op: oktober, 19,2020, 09:32:01 »
De speed pack is dus eigenlijk de voorloper van de skikoffer.
Die tiptanks zullen toch wel een zwaardere belasting voor de vleugels geven lijkt mij. Hoeveel inhoud?
De "making of" lukt met jouw link.
Heb nog een korte NOS journaal flits toegevoegd.
https://youtu.be/ZRpr2klMJsI
Wie hoopt, die gelooft.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #42 Gepost op: oktober, 19,2020, 09:43:11 »
Citaat
Die tiptanks zullen toch wel een zwaardere belasting voor de vleugels geven lijkt mij. Hoeveel inhoud?

dat kunnen de vleugels wel hebben , de Lockheed F104 Starfighter die we hier indertijd bij de luchtmacht hadden die hadden ook hele grote tanks aan de wingtips en die vleugels waren veeeeeeeeeel kleiner  :voila

inhoud van die tanks aan de vleugels van de Connie weet ik zo niet , dan moet ik even mijn boek over de KLM Constallations er bij pakken van boven maar moet zo naar de pedicure dus later , maar Co jij als oud Amsterdammer moet toch in je jeugd al die toestellen over hebben zien en horen komen ? in welk gedeelte van Amsterdam woonde je toen ?

Online illustrator

• Guzzista
« Reactie #43 Gepost op: oktober, 19,2020, 10:30:07 »
Geboren in de Hudsonstraat vlakbij het Mercatorplein, en 3 jaar later verhuisd naar Nieuw-west Slotermeer.
Met de vakanties was het dagje Schiphol vaste prik.
Er was toen nog een groot bordes waarvanaf je de vliegtuigen kon zien vertrekken en landen.
De Connie's kan ik mij nog wel herinneren en ook de Dacota waarmee je een rondvlucht boven Amsterdam kon maken.
Vond mijn vader veel te duur, volgens mij was hij ook een beetje bang.
Wie hoopt, die gelooft.

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #44 Gepost op: oktober, 19,2020, 11:40:34 »