Auteur Topic: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten  (gelezen 921 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1887
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
dit maar even in het algemene Kabberdoes forumdeel want TE belangrijk voor de Stamkroeg waar alleen leden en wel gezellige mensen welkom zijn  :voila

verbazend dat ik hier nog niets over lees bij de buren maar ik denk dat het begin van het einde van onze hobby daar is , ik hoorde gisterochtend op Radio 10 dat ze in ons dorp Nederland een , nederlandse federatie omgevingslawaai motorvoertuigen , aan het oprichten zijn bestaande uit 9 ( ! ) actiegroepen geluidsoverlast motorfietsen en bericht hieromtrend gevonden in het AD  :voila

https://www.ad.nl/auto/motorrijder-wordt-paria-van-de-weg-verzet-groeit~a7a17890/

onze buurtjes zitten nog te stuiteren over de maatregelen in Oostenrijk maar het gezeik en getreiter gaat hier ook beginnen en zal het ons motorrijders ZEER onaangenaam gaan maken want dat soort links tuig rust niet voor ze voor iedereen alles verkloot hebben

ik ben bang dat de samenwerking tussen van dit soort linkse clubjes wel eens serieus het einde van ONS motorrijd plezier kan gaan betekenen

Online breva

• Guzzista
Re: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten
« Reactie #1 Gepost op: juni, 27,2020, 07:58:27 »
Citaat
Ze voelen zich gesterkt door de uitspraak van de Raad van State over Lopik. Echt weren van motorrijders kan dus wel.’’

en precies dus wat ik al voorspeld heb toen de rechter de weekend aflsuiting bij Lopik goedkeurde  :stupid

Online breva

• Guzzista
« Reactie #2 Gepost op: juni, 27,2020, 08:04:56 »
nou ja , lees en huiver zou ik zeggen en weet dat als dit soort linkse belangenclubjes gaan samenwerken en in gaat zetten tegen motorrijden en motorfietsgeluid dat niet ongemerkt aan ons voorbij zal gaan  :stupid mischien dat iemand eerste posting van dit topic incl link naar het forum van de buren kan copieeren ?

Offline TigerManZ

« Reactie #3 Gepost op: juni, 27,2020, 08:41:26 »
Ja dat gaan we inderdaad merken de komende jaren...

En wat een eikel die dit in het AD geschreven heeft zeg, wat een ongenuanceerd begin  :stupid2

Online breva

• Guzzista
« Reactie #4 Gepost op: juni, 27,2020, 09:07:07 »
Citaat
Hij is druk met de oprichtingsvergadering van de Nederlandse Federatie Omgevingslawaai Motorvoertuigen. Over twee weken komen negen actiegroepen uit heel Nederland samen om die landelijke koepel vorm te geven.

en voor degenen die denken dat het allemaal wel niet zo,n vaart zal gaan lopen , de oprichtingsvergadering van dit linkse anti motorfietsclubje is over 2 weken !!! en dit is zo,n zelfde soort clubje als al die stikstofclubjes , PFAS clubjes en anti schiphol clubjes , doen alles via de ( ook linkse ) rechters en krijgen het net als met stikstof zelfs voor elkaar het hele land plat te leggen desnoods ten koste van vele bouwbedrijven die hierdoor failliet gaan  :stupid

allemaal links tuig wat heel goed thuis is in de rechtspraak en wetgeving en druk is om voor hun zelf een perfecte wereld te creeeren en wat wij van die wereld vinden zal ze ronduit een rotzorg wezen  :stupid

is te hopen dat de KNMV en de MAG hier eens wat harder op in gaan zetten dan dat ze tegen de afsluiting bij Lopik gedaan hebben want anders kan motorrijden zeer binnenkort in de geschiedenisboeken bijgeschreven gaan worden

Offline TigerManZ

« Reactie #5 Gepost op: juni, 27,2020, 09:55:47 »
En de merken die elektrische motorfietsen verkopen zien het allemaal graag gebeuren want die zijn stil...

Online brevadaytona

« Reactie #6 Gepost op: juni, 27,2020, 10:01:23 »
Is al wel langer aan de gang , in Biert is nadat de gesloten voor motoren borden zouden worden weggehaald omdat het met drempels een 60km/u
Weg is geworden , is er een actiegroep met een paar bewoners .
 Deze hebben zich een poosje terug al met iets landelijks kwa anti motoren aangesloten .

Link stond al op het forum

https://www.rijnmond.nl/nieuws/181611/Biert-is-boos-over-plots-opheffen-motorverbod#

Online breva

• Guzzista
« Reactie #7 Gepost op: juni, 28,2020, 08:34:22 »
Citaat
Is al wel langer aan de gang
'

dat weet ik Ton , daar worden wij alle mooie weekenden mee geconfronteerd omdat alles bij Lopik de dijk af komt , hier met een hoop herrie en kabaal en vaak veel te hard langs komt om via onze beroemde zendmast de dijk weer ri Nieuwegein / Vianen op te gaan en vice versa natuurlijk

hoe is het toch in vredesnaam mogelijk dat  voor het plezier van enkelen die aan de dijk wonen er complete woonwijken en bebouwde koms ( kommen ? ) opgezadeld worden met die ontelbare motorfietsen op een mooie dag ? kan iemand mij dat eens uitleggen ?

Online breva

• Guzzista
« Reactie #8 Gepost op: juni, 28,2020, 09:35:42 »
als je hier op een mooie zondagmiddag lekker buiten zit gaat het echt aan een stuk door maar als motorrijder wil en zal ik daar niet over zeuren ,

wel dat je op zo,n weg midden tussen een grote woonwijk en een park door waar je maar 50 mag waar wij strak tegen aan wonen ( links op de foto  :voila ) dat er gewoon hele hordes van die eikels het nodig vinden daar minimaal 60 en en meeste heel veel harder te rijden , dat zijn uiteraard niet alleen maar motorrijders maar ook automobilisten maar zeker motorrijders zouden mischien eens wat beter na moeten gaan denken als ze nog lang willen motorrijden

waarom denken ze dat die weg 50 km/u is ? zitten heel veel watervogels langs die weg waaronder een koppel zwanen met jongen op dit moment , die vogels komen regelmatig de weg op om over te steken van het park naar de sloot aan onze kant van de weg , er is ook constant druk fiets en voetgangers verkeer van onze kant naar het park en het historische stadje en vice versa , er is ook nog eens een  kruising met druk autoverkeer bij ons vandaan en dan moet je als motorrijder daar vooral met een rotgang tussen door blazen ,

dat zijn voor mij ook geen motorrijders maar gewoon hufters die het druk voor iedere motorrijder aan het verzieken zijn  :stupid ik rijd ook TE hard op de motor , mijn motoren zullen ongetwijfeld ook een meer dan prettig geluid maken maar ik houd hier gewoon rekening mee , zo rijd ik al bijna nooit meer in het weekend maar doe ik dat op mijn vrije maandagen en dinsdagen maar realiseer me ook dat veel motorrijders die luxe niet hebben maar als ik dan in het weekend rijd dan mijd ik gewoon dijken en andere drukke touristische wegen waar we er hier in midden NL genoeg van hebben , ik rijd dan voornamelijk lekker over wat snellere wegen want buiten dat ik niet tot overlast wil zijn erger ik me ook groen en geel als je continu achter lange rijen auto,s hangt die niet harder als 30/40 gaan en is voor mij de lol er al af

de bewuste weg in IJsselstein tussen park en woonwijk door waar wij aan wonen  :voila waar sommigen op de motor dus gewoon met een gang van 80 of harder overheen gaan

Online breva

• Guzzista
« Reactie #9 Gepost op: juli, 11,2020, 07:01:26 »
en Zwitserland wil ook motorrijders gaan weren op populaire wegen , wie volgt ?

https://www.motor.nl/motornieuws/zwitserland-wil-motorrijders-weren-op-populaire-wegen/

Online breva

• Guzzista
« Reactie #10 Gepost op: juli, 19,2020, 19:07:02 »
de motorwereld is ook wel behoorlijk aan het verhufteren zo onderhand ook en ik weet niet meer goed hoe hier mee om te gaan , vanmorgen een 100 km wezen rijden met mijn Duc en steek naar alle motorrijders ( ja Koos OOK Harley rijders ) mijn hand op maar als je op zo,n zondagochtend ziet hoeveel er het fatsoen niet meer hebben om terug te groeten ( nee Koos , NIET enkel Harley rijders want die groeten bijna allemaal wel ) maar voornamelijk berijders van allerlei Jappen zooi EN berijders van BMW GS motoren met hun dikke vette koppen in hun openstaande systeemhelmen hebben gewoon het fatsoen niet meer terug te groeten

begint me wat te irriteren dat ik naar iedereen mijn hand zit op te steken maar dat zeker de helft gewoon niet meer terug groet , ik schreef al eerder dat het me opviel dat heel veel meiden gewoon niet terug groeten ( waarschijnlijk bang dat ze er zwanger van worden ) maar de lompe hufterigheid om gewoon niet terug te groeten geld al voor ik denk wel de helft van alle motorrijders en ik vind het niet eens onbeleefd om niet terug te groeten , ik vind het zelfs een belediging

kan nou wel kiezen dan ook mijn hand niet meer op te steken maar maar dan ben ik net zo erg als al die hufters , weet het niet zo goed meer  :bonk

Online Veloce

« Reactie #11 Gepost op: juli, 19,2020, 19:43:28 »
Blijven zwaaien Rini  :popcorn:

Ikzelf zwaai selectief............

Online breva

• Guzzista
« Reactie #12 Gepost op: juli, 20,2020, 07:34:40 »
Citaat
Ikzelf zwaai selectief............

je zwaait ook naar niemand als je op je GS rijdt ?  :yeah:

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 698
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #13 Gepost op: juli, 20,2020, 12:24:39 »
( ja Koos OOK Harley rijders )  ( nee Koos , NIET enkel Harley rijders want die groeten bijna allemaal wel )

Is wel een dingetje geworden he  :evil:
Er was een tijd dat harley rijders nauwelijks terug groeten naar niet harley rijders.
Maar er is veel veranderd met dat publiek. Het gros heeft ook niets van doen met die ouwe diehards.
Anders hadden ze ook nooit zoveel nieuwe machines kunnen verkopen he.
Overigens heb ik niets tegen harley hoor. In verleden hadden ze ook wel paar aardige modellen.
Moet alleen niks van shoppers hebben. Een Cali denk ik precies zo over.
In de brommertijd was het al enkel Kreidler of Zundapp. Buikschuivers dus. Geen Mobylette of Puch  :popcorn:

Online brevadaytona

« Reactie #14 Gepost op: juli, 20,2020, 13:29:52 »
Gisteren een klein ritje gedaan  hier op 1 buikschuiver na groette iedereen terug , gaan BMW gs,en tegengekomen ,ook wel weer bijzonder

Wel de claxon diverse malen moeten gebruiken , voor breed rijdende fietsers met met van die racefietsen en mountainbike,s

Moet wel Rini gelijk geven met name de BMW figuren zwaaien niet