Auteur Topic: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten  (gelezen 862 keer)

Online TigerManZ

Re: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten
« Reactie #45 Gepost op: september, 23,2021, 16:44:58 »
Ik geloof niet dat ik snel zo'n 3-wiel ding zal kopen.
Een "ouderwetse" trike heb ik nooit op gereden al ben ik wel benieuwd... Gewoon zoals jij laatst met een 2CV gereden hebt, een keertje doen en dan klaar...

Ik was eens met onze oudste naar een of andere ANWB dag waar hij gratis een "proefles motorrijden kreeg. Beetje theorie en daarna meteen op een afgezet parcours wat rondjes draaien. Rijbewijs was niet nodig. Mensen zonder ervaring konden op een heel licht machientje rijden. Hij had al wel eens op m'n MZ met span gereden en mocht daarom meteen op een KTM 390 stappen. Een grote grijns in die helm, leuk om te zien!
Daar heb ik op een Yamaha 125cc scootertje met 2 voorwielen gereden. Ook op een afgezet terrein met een parcours van wat krappe en vlottere bochten. Ik moet zeggen dat ik niet voelde dat het ding 2 voorwielen had tijdens het rijden. Niet in de bochten, niet bij het remmen... maw voor mij rijdt het net als een 2-wielert...
Voorlopig hou ik het nog bij 2 wielen en als het 3 wielen zijn dan met m'n zijspannentje  :wink:

Online brevadaytona

Online TigerManZ

« Reactie #47 Gepost op: september, 24,2021, 21:29:18 »
Bereikt de MAG toch nog iets ,

https://www.facebook.com/232770140070254/posts/6697991330214737/

Ja mooi toch!
Er wordt wel makkelijk afgegeven op deze groep maar het zijn voornamelijk vrijwilligers die in hun vrije tijd voor de algemene belangen van ons motorrijders opkomen...

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1803
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #48 Gepost op: september, 25,2021, 09:51:25 »
Citaat
Er wordt wel makkelijk afgegeven op deze groep

hetgeen de mensen van de MAG zelf ook niet vreemd is ( of was ) destijds was de de MAG min of meer een Harley / chopper clubje en die waren ook heel erg goed in de berijders van sportmotoren als schuldigen van alles aan te wijzen , de pot verwijt de ketel.............

zal zeker een 20 jaar geleden , wij reden oa Yamaha R6,s , CBR600RR enz en toen ging het nog serieus hard over de dijken ( kon toen nog  ) en raakten eens wat aan de praat met iemand van de MAG op de motorbeurs in Utrecht , gaandeweg het gesprek ontplofte die man ineens compleet en begon te brullen van "jullie zijn zeker ook van die lui "en liep zomaar weg ,

heel bizarre kennismaking met de MAG was dat  :shocked:

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 663
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #49 Gepost op: september, 25,2021, 11:18:49 »
Er zal wel van allerlei pluimage tussen zitten alhoewel ik ook nog dat oude beeld heb van voornamelijk chopperaars die voornamelijk graag die massale ritten rijden om gezien te worden, protestritten en goed doel rijders voor zakken voer voor dierenasiel enz.

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 515
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #50 Gepost op: september, 25,2021, 11:39:29 »
Nou.......vorige week op de N48 een motoragent OP EEN BMW die zwaaide...hij begon notabene... :nanana
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online breva

• Guzzista
« Reactie #51 Gepost op: september, 25,2021, 14:19:18 »
ik steek ook gewoon altijd mijn hand op naar motoragenten hoor  :zwaai , zijn vaak ook gewoon fanatieke motorrijders

Citaat
en goed doel rijders voor zakken voer voor dierenasiel
goed initiatief vind ik dat hoor  :klap maar wij steunen de dierenbescherming , wereldnatuurfonds , natuurmonumenten en stichting aap al maandelijks plus dat we al jaren lang een aapje of eigenlijk meerkat geadopteerd hebben bij de stichting Aap

dan doe ik het liever zo dan dat ik met een horde van de figuren met plakplaatjes op hun jasje moet gaan rijden om een zak voer naar een dierenasiel te brengen

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #52 Gepost op: september, 25,2021, 19:04:41 »
ik steek ook gewoon altijd mijn hand op naar motoragenten hoor  :zwaai , zijn vaak ook gewoon fanatieke motorrijders

ik ook en meestentijds een groet terug. Ze kunnen nu eenmaal begrijpelijk niet altijd als eerste groeten  :voila

Online TigerManZ

« Reactie #53 Gepost op: september, 25,2021, 21:15:07 »
Citaat
Er wordt wel makkelijk afgegeven op deze groep

hetgeen de mensen van de MAG zelf ook niet vreemd is ( of was ) destijds was de de MAG min of meer een Harley / chopper clubje en die waren ook heel erg goed in de berijders van sportmotoren als schuldigen van alles aan te wijzen , de pot verwijt de ketel.............

zal zeker een 20 jaar geleden , wij reden oa Yamaha R6,s , CBR600RR enz en toen ging het nog serieus hard over de dijken ( kon toen nog  ) en raakten eens wat aan de praat met iemand van de MAG op de motorbeurs in Utrecht , gaandeweg het gesprek ontplofte die man ineens compleet en begon te brullen van "jullie zijn zeker ook van die lui "en liep zomaar weg ,

heel bizarre kennismaking met de MAG was dat  :shocked:

Dat is idd een bvreemde kennismaking... maar om nu meteen de hele MAG over een kam te scheren...
Ook ik ken de HD en choppermannen maar heb het idee dat er tegenwoordig ook de nodige BMW en Jappen rijders bij zijn.
Daarbij denk ik dat in die 20 jaar de MAG veel bijgeleerd heeft.

Online TigerManZ

« Reactie #54 Gepost op: september, 25,2021, 21:17:33 »
Er zal wel van allerlei pluimage tussen zitten alhoewel ik ook nog dat oude beeld heb van voornamelijk chopperaars die voornamelijk graag die massale ritten rijden om gezien te worden, protestritten en goed doel rijders voor zakken voer voor dierenasiel enz.

Tsja... om aandacht te trekken zul je iets moeten doen... als er 3 motorrijders naar Den Haag, de Provincie of Gemeente gaan dan zet dat ook geen zoden aan de dijk. Het zal er oa mee te maken hebben gehad dat ze naamsbekendheid wilden en leden nodig hadden om een flinke groep te vertegenwoordigen zodat hun geluiden ook enige waarde hebben. En dat kun je op allerlei manieren doen, ook zoals je aangeeft Koos...

Online TigerManZ

« Reactie #55 Gepost op: september, 25,2021, 21:19:35 »
Nou.......vorige week op de N48 een motoragent OP EEN BMW die zwaaide...hij begon notabene... :nanana

Zijn voor mij ook motorrijders! En ook motorrijders die in weer en wind op hun stalen ros stappen dus...
Voor mij zijn zij ook besmet met het motorvirus anders doe je zoiets niet, dan "loop je liever op straat" en ga je met mooi weer op een vrije dag een eindje rijden  :wink:

M.a.w. ik zwaai ook hoor en het maakt mij niet uit wie als eerste zwaait...

Online TigerManZ

« Reactie #56 Gepost op: september, 25,2021, 21:21:48 »
dan doe ik het liever zo dan dat ik met een horde van de figuren met plakplaatjes op hun jasje moet gaan rijden om een zak voer naar een dierenasiel te brengen

Zoals ik al aangaf, dat dierenasiel is goed voor het "Ach, kijk eens wat lief" gehalte.
Er zit meer achter... naamsbekendheid en leden werven om een grote groep te vertegenwoordigen...

Online TigerManZ

« Reactie #57 Gepost op: september, 25,2021, 21:23:31 »
ik ook en meestentijds een groet terug. Ze kunnen nu eenmaal begrijpelijk niet altijd als eerste groeten  :voila

Met hun felle kleurtjes vallen ze misschien wel beter op in het verkeer, dus eerder worden gezien waardoor ze niet altijd als eerste zwaaien...

Online breva

• Guzzista
« Reactie #58 Gepost op: oktober, 07,2021, 16:45:00 »
en een van de meest idyllische wegen van midden NL van Maarssen naar Loenen aan de vecht langs de Vecht , het Zandpad , waar echt iedere motortourrit door midden NL wel langs komt volgende op de lijst ,

genomineerd om fietsstraat te gaan worden met max snelheid van 30 km/u

het gaat hard nu , welliswaar 3 jaar geleden al besloten dat het een fietsstraat moet gaan worden maar besluitvorming aanstaande

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3182849/bewoners-zandpad-bij-maarssen-wachten-al-jaren-op-fietsstraat-voor-gevaarlijke-weg-je-houdt-je-hart-vast.html

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #59 Gepost op: oktober, 08,2021, 11:16:35 »
Overal hetzelfde. Alleen bij een ander mag je door de straat racen.