Auteur Topic: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten  (gelezen 846 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1788
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
Re: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten
« Reactie #30 Gepost op: augustus, 25,2020, 09:07:21 »
nou ................ ik MAG die lui van de MAG niet zo  :stupid mijn persoonlijke ervaring is dat dat een club van mensen van de pot verwijt de ketel .......................

die MAG figuren hebben nogal een groot HOG gehalte zeg maar , rijden in gigantische groepen met een hoop teringherrie onder begeleiding met allemaal van die leren en spijkerjasjes zonder mouwen met plaatjes er op en en die gaan dan op de motorbeurs vertellen dat mensen op sportmotoren die op de dijken rijden het verzieken voor iedereen  :shocked:

jaren geleden al inmiddels , wij stonden op de motorbeurs op de stand van de MAG met zo,n figuur te praten over het afsluiten van dijken en ineens komt die van ,, jullie zijn zeker ook zulke figuren ,,

sindsdien is de MAG voor mij absoluut no go , maar sowieso , alle belangenverenigingen voor motorrijders kots ik van , ook van de KNMV

die hebben het in hun kop gehaald om een paar jaar geleden samen met de fietsersbond hier op de lekdijk bij Lopik motorrijders aan te gaan houden op een mooie zondag om ze te informeren over rijden op dijken , in plaats van dat ONZE belangenbehartigers fietsers op de dijk aan gaan spreken gaan ze motorrijders aanspreken , hoezo BELANGEN behartiging ?

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #31 Gepost op: augustus, 25,2020, 13:45:28 »
Zijn begonnen ooit tegen de helmplicht en inderdaad bij die demo's is vaak hetzelfde volk als die goeddoelrijders voor zakjes hondevoer etc. en zie mij eens rijden.

Online TigerManZ

« Reactie #32 Gepost op: augustus, 25,2020, 14:56:12 »
Zou goed kunnen wat jullie hier schrijven.
Heb er geen ervaring mee...

Online brevadaytona

« Reactie #33 Gepost op: augustus, 26,2020, 10:36:45 »
dat is inderdaad de MAG van lang geleden ,is al lang niet meer zo .

de meesten uit die tijd zijn niet meer actief .

Online breva

• Guzzista
« Reactie #34 Gepost op: juli, 08,2021, 06:58:34 »
en ja hoor , we konden er op wachten , de Lekdijk tussen Houten en Nieuwegein gaat waarschijnlijk volgend voorjaar een aantal weekenden dicht voor motorrijders , op proef maar we weten allemaal waar zo,n proef toe gaat leiden  :stupid

Citaat
Hugo Pinksterboer van de belangenvereniging motorrijdersactiegroep MAG staat niet te juichen bij dit initiatief.

ja ? en verder ? en zo zie je maar dat die MAG geen ene klote doet , belangenvereninging motorrijders  :pret

https://www.ad.nl/utrecht/lekdijk-mogelijk-verboden-voor-motorrijders-veel-onbegrip-afsluitingen-worden-er-steeds-meer~a4c05a45/

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #35 Gepost op: juli, 08,2021, 08:50:58 »
Het aantal herriebakken is in onze omgeving merkbaar verminderd.
Maar helaas rijden er nog een paar doofstomme sukkels rond die overal schijt aan hebben.
En zolang die kloothommels zo oorverdovend blijven rondscheuren zullen er dijken worden afgesloten.
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online TigerManZ

« Reactie #36 Gepost op: juli, 08,2021, 09:37:36 »
Het aantal herriebakken is in onze omgeving merkbaar verminderd.
Maar helaas rijden er nog een paar doofstomme sukkels rond die overal schijt aan hebben.
En zolang die kloothommels zo oorverdovend blijven rondscheuren zullen er dijken worden afgesloten.

Mee eens...

Niet eens met de NL aanpak, iedereen benadelen ipv de boosdoeners...

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #37 Gepost op: juli, 08,2021, 18:42:22 »
Politie doet niets kwa handhaving dus trekken gemeentes hun eigen plan en hoeft maar een enkele vasthoudende klager te zijn maar dat werkt helaas.
Burgemeester is officieel de baas van de politie dus is gewoon slappe hap en desinteresse om klachten niet bij de bron aan te pakken.

Stel je eens voor dat een overlastgevende tokkie familie er voor zorgt dat een hele straat ontruimd zou worden?
Neeeee das héééél wat anders natuurlijk.

Maar ja een hele camping wordt ook gesloten vanwege handvol overlast gevende oostblokkers.
Ondanks veel vaste bewoners wat toegestaan was.

Online TigerManZ

« Reactie #38 Gepost op: juli, 08,2021, 19:28:14 »
We kunnen dan altijd nog op een 3-wielige scooter rond gaan rijden...

Heb wel eens tijdens een of andere demo dag van de ANWB op een afgezet parcours met zo'n Yamaha 125cc 3-wielige scooter gereden. Nou ik merkte er in die korte tijd niets van dat het ding 2 voorwielen had. Gevoelsmatig op dat parcourtje gedroeg deze zich als een 2-wielige scooter...

Online breva

• Guzzista
« Reactie #39 Gepost op: september, 21,2021, 09:16:58 »
 PARDON :shocked:  HET NOG NIET BEVESTIGDE VERBOD OP VERKOOP VAN NIEUWE MOTOREN MET EEN BENZINEMOTOR  :shocked: ???????

WAAROM is dit de eerste keer pas dat ik hier wat over hoor en is hier zelfs al een enquete van de FEMA over geweest en wie of wat is de FEMA eigenlijk ???

of is dit hetzelfde verhaal als dat er geen nieuwe auto,s met benzinemotor meer mogen worden verkocht met benzinemotor ? raar wat in dat verhaal had ik tot op heden nog niets over motorfietsen gehoord

https://www.motor.nl/nieuws/fema-studie-90-van-motorrijders-tegen-benzineverbod/

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #40 Gepost op: september, 21,2021, 13:57:39 »
We kunnen dan altijd nog op een 3-wielige scooter rond gaan rijden...

Heb wel eens tijdens een of andere demo dag van de ANWB op een afgezet parcours met zo'n Yamaha 125cc 3-wielige scooter gereden. Nou ik merkte er in die korte tijd niets van dat het ding 2 voorwielen had. Gevoelsmatig op dat parcourtje gedroeg deze zich als een 2-wielige scooter...

Je ziet ze ook tussen de file doorrijden met een auto kenteken.
Mag uiteraard ook niet.

Is er wel eens een test geweest tussen de 2 rijbewijs versies?
(Die voor motor rijbewijs staan de voorwielen dichter bij elkaar)

Online breva

• Guzzista
« Reactie #41 Gepost op: september, 21,2021, 16:28:19 »
oh dacht dat het enige verschil was dat je op de autokenteken versie een veiligheidsriem om moet en geen helm en op de motorkenteken versie andersom  :popcorn: geen veilgheidsriem dus en wel een helm

Online TigerManZ

« Reactie #42 Gepost op: september, 21,2021, 18:29:08 »
Of er een test tussen die 2 modellen scooters geweest is weet ik niet Koos.
Voor zover ik begrepen heb zit het verschil hem in de afstand tussen de voorwielen, dus met de breedte van het voertuig. Breed genoeg is geen helm. Maar of dat klopt? Als je naar de "ouderwetse" Trikes met keverblok kijkt dan rijden ze ook met een helm.
Persoonlijk zou ik dat ook liever doen al is het veel lekkerder om de wind door je haren te voelen gaan... maarja... het idee dat ik iets aan veiligheid voor mezelf doe staat me wel aan...

Wel of geen helm bij trikes zou te maken hebben met de breedte/afstand tussen de koplampen. Standaar zitten die op de voorvork want het is natuurlijk geen gezicht om aan de voorvork 2 stelen met koplampen te plaatsen die een eind van de voorvork af staan. Maar als dat breed genoeg is zou je zonder helm mogen rijden... Misschien is dit wel weer achterhaald hoor... heb het niet nagekeken, zo zit het in m'n hoofd...

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #43 Gepost op: september, 22,2021, 09:52:44 »
Je moet wel degelijk een helm op bij zo'n motorscooter met 3 wielen.. Vergelijking met een trike, daar heb je de keuze voor een rollbar zoals met een open sportwagen.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #44 Gepost op: september, 23,2021, 10:09:35 »
whatever , vind het allemaal niks , steek ook mijn hand niet op naar al die figuren