Auteur Topic: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten  (gelezen 848 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: en nu zijn wij aan de beurt , de nieuwe paria,s van de politiek correcten
« Reactie #15 Gepost op: juli, 20,2020, 16:20:24 »
In z'n algemeenheid apart volk natuurlijk  :evil:

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1788
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #16 Gepost op: juli, 21,2020, 18:13:04 »
Citaat
Moet wel Rini gelijk geven met name de BMW figuren zwaaien niet

zojuist een dikke 100 km gereden met de Guz en wat met de afstelling van de vering bezig geweest zoals geadviseerd een paar weken geleden en eigenlijk na achter alles vol open gegooid te hebben nu eigenlijk redelijk tevreden hoe de motor rijdt en reageert  :klap maar dat terzijde , ook eens de proef op de som genomen en niet heel veel motorfietsen tegen gekomen , ik denk een 6 tot 10 ofzo , en er waren er 3 die hun hand niet op staken , 1 Royal Enfield Bullet , 1 BMW 800GS en een 1200 GS

laten we eens een klein onderzoekje doen , mijn indruk is inderdaad dat met name BMW rijders je groet niet beantwoorden wat natuurlijk kan kloppen want indertijd hoorde ik nogal eens bij de BMW dealer dat ze geen motorrijders zijn maar BMW rijders , verklaart wel het een en ander want motorrijders groeten elkaar en daar horen BMW rijders dus niet bij  :popcorn:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #17 Gepost op: juli, 21,2020, 19:20:43 »
Net als Harley rijders trekt BMW ook wel een bepaald soort publiek natuurlijk.
Grootdeels om maar ergens bij te horen.
En die moderne machines sturen gewoon erg goed natuurlijk he.

Online Veloce

« Reactie #18 Gepost op: juli, 21,2020, 20:21:23 »
In principe zwaai ik ook (bijna) nooit onafhankelijk op welke motor ik rijdt. Zo af en toe als ik een eenling tegen kom wil ik wel eens terug zwaaien, hele groepen begroet ik niet.  :zwaai

Online hajerik

« Reactie #19 Gepost op: juli, 21,2020, 20:57:41 »
Op een bmw gs durf ik het stuur niet los te laten. Misschien hebben de meeste bmw gs rijders daar ook last van. De R rijders groeten meestal wel.
poetsen is verloren rijtijd

Online breva

• Guzzista
« Reactie #20 Gepost op: juli, 22,2020, 05:24:40 »
Citaat
Op een bmw gs durf ik het stuur niet los te laten. Misschien hebben de meeste bmw gs rijders daar ook last van.

:pret

Citaat
Net als Harley rijders trekt BMW ook wel een bepaald soort publiek natuurlijk.

dat Harley publiek is wel bijzonder als je het daar over gaat hebben , je hebt natuurlijk de die hards waarvoor de Harley de levensstijl is , zeg maar de Hells Angels , Bandidos , satuhdarah en aanverwant maar daartegenover heb je ook de , weekend born to be wilds , zoals ik ze noem of wannabee,s zoals Jasper ze noemt , doktoren , accountants , directeuren en al dat soort volk wat in het weekend Hells Angeltje gaat spelen en zich zelf maar OH ZO stoer vind op de terrassen , parkeerplaatsen en bij tankstations en zich zelf dan ook ruim profileert vooral op terrassen , je merkt wel dat ze er zijn hoor  :bonk

jongens met die Harley als levensstijl mag ik wel , no nonsense figuren die gek zijn op motoren , prima maar die weekend Hells Angels , wat een kotsbakken en verdrietige figuren zijn dat zeg   :tong

Online akako

« Reactie #21 Gepost op: juli, 22,2020, 09:31:35 »
Op een bmw gs durf ik het stuur niet los te laten. Misschien hebben de meeste bmw gs rijders daar ook last van. De R rijders groeten meestal wel.

Een GS is toch ook een R? De typenaam is R1250GS als ik me niet vergis.

Mooi masjientje trouwens hoor, zoon GS
Un vento di passione

Online brevadaytona

« Reactie #22 Gepost op: juli, 22,2020, 10:08:25 »
Aantal jaar geleden ,8 tot 10 jaar denk ik , was zo,n paralever geval geen gs  gereden,maar stuurde idd vreemd ,niks voor mij 

Online Veloce

« Reactie #23 Gepost op: juli, 22,2020, 10:27:37 »

Een GS is toch ook een R? De typenaam is R1250GS als ik me niet vergis.

Mooi masjientje trouwens hoor, zoon GS

Ik begreep hem ook niet helemaal  :funny

Online breva

• Guzzista
« Reactie #24 Gepost op: juli, 22,2020, 16:26:17 »
ik verwacht dat Erik doelt op de R1200R en ik verwacht ook dat jullie dat best weten   :bonk :pret

Online hajerik

« Reactie #25 Gepost op: juli, 22,2020, 20:25:56 »
Ik bedoelde eigenlijk de ouwe r serie (pre 1994)zeg maar tot de r100 wat men tegen woordig de classic serie noemt.
poetsen is verloren rijtijd

Online breva

• Guzzista
« Reactie #26 Gepost op: augustus, 23,2020, 13:49:47 »
ik roep al langer dat corona vrolijk gebruikt wordt om allerlei maatregelen van hogerhand door te douwen zonder te veel drukte en blijkbaar is dit er weer zo een  :shocked:

bij mijn beste weten was de de dijk bij Lopik gesloten voor motoren in de weekenden en in de periode van april tot oktober ofzo ( ? ) alleen wat schetste mijn verbazing toen ik vorige week Dinsdag met mijn Duc bij Schoonhoven ( willige langerak )de dijk op ging in de richting Nieuwegein en ik een bord verboden voor motoren zag staan ZONDER ONDERBORD met zaterdag en zondag en periode  :shocked: gewoon door gereden want ik weet niet beter dat ik daar doordeweeks gewoon mag rijden met de motor  :crossy en een eind verderop nog een bord verboden voor motoren ZONDER ONDERBORD en weer een eind verderop nog een bord verboden voor motoren ZONDER ONDERBORD en vervolgens NOOIT meer een bord   :huh:

dit houd dus gewoon in dat deze dijk inmiddels volledig verboden is voor motoren ??? doordeweeks en in de weekenden en waarom is hier niets over bekend gemaakt of gecommuniceerd ??? is dus een van de maatregelen die er even lekker corona proofdoorgedouwd zijn

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #27 Gepost op: augustus, 23,2020, 18:37:18 »
Je zult er ook maar wonen. Hoe kom je weer thuis dan  :zwijg

Online breva

• Guzzista
« Reactie #28 Gepost op: augustus, 24,2020, 06:54:28 »
inderdaad , zelfs geen uitzondering voor aanwonenden  :huh: dan kan je dus je motorfiets op gaan ruimen of verhuizen

Online TigerManZ

« Reactie #29 Gepost op: augustus, 24,2020, 19:11:44 »
Geen idee Rini...
Al eens op de site van de MAG gekeken?

Wij hebben hier ook een tijdje ook een verbod voor motoren op de dijk gehad. Iets wat de gemeente van de ene op de andere dag oplegde.
Dat is later door de rechter onderuit geschoffeld en nu mogen we er gewoon rijden al is de snelheid verlaagd naar 60km/u.

En ja, ik ken motorrijders die aan de dijk wonen. Die konden een ontheffing kopen bij de gemeente!! Wie verzint zoiets???
De afsluiting was in ieder geval een actie van een wethouder. Of hij was de klagende dijkbewoners zat of daar zaten vriendjes bij...