Auteur Topic: Dier en natuur  (gelezen 106 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 698
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl

Offline TigerManZ

Re: Dier en natuur
« Reactie #1 Gepost op: september, 25,2021, 21:25:43 »
Gaan we nu een Guzioot Egel ride organiseren om geld in te zamelen Koos?  :pret

Nee... ellendig voor de egeltjes die opgevreten worden...

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1887
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #2 Gepost op: september, 26,2021, 10:49:21 »
Citaat
Gaan we nu een Guzioot Egel ride organiseren om geld in te zamelen Koos? 

strak plan Han , als je dat geld dan hier brengt  :yeah: want hier een nest met moeder en 6 jonge egels in de tuin en hebben al geinvesteerd in zakken egelvoer , een rieten egelhuis en egelvoerbakken  :yeah:

dank voor de info Koos , vanmorgen moeders en een jong al geinspecteerd , die zijn in orde maar we houden ze in de gaten , KUT vliegen , heeft me in het verleden toen ik nog konijnen hield ook al een paar konijnen gekost en ook mensen met schapen hebben er erg veel last van

rest van de jongen checken we later vandaag als ze komen eten maar ze zien er allemaal kerngezond uit , eea is allemaal te volgen op de FB van mijn lief , vandaar ook dat Koos de info hier denk ik

Online hajerik

« Reactie #3 Gepost op: september, 26,2021, 12:44:30 »
Citaat
Gaan we nu een Guzioot Egel ride organiseren om geld in te zamelen Koos? 

KUT vliegen , heeft me in het verleden toen ik nog konijnen hield ook al een paar konijnen gekost en ook mensen met schapen hebben er erg veel last van

Grootste nadeel is dat je schermen koplamp zo vuil worden van die vliegen, maar ik euthanaseer graag veel vliegen met de motor om de egeltjes te redden.
poetsen is verloren rijtijd

Online breva

• Guzzista
« Reactie #4 Gepost op: september, 27,2021, 09:26:17 »
goed bezig Erik  :klap :pret zijn ooit eens in het "het gaat zo hard joh " tijdperk midden in de zomer over de dijk enkhuizen lelystad terug gekomen en in Lelystad aangekomen konden we eerst op zoek naar een tankstation want zag echt helemaal niets meer door vizier van de vliegen ,

voordeel van die "het gaat zo hard joh "motorfietsen was dat het schoonmaken niet zo heel veel tijd in beslag nam want gehele motorblok toch achter een kuip verstopt , dus slang er op en spons er over en klaar weer  :crossy

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #5 Gepost op: september, 27,2021, 11:37:44 »

rest van de jongen checken we later vandaag als ze komen eten maar ze zien er allemaal kerngezond uit , eea is allemaal te volgen op de FB van mijn lief , vandaar ook dat Koos de info hier denk ik

yepp moest gelijk aan jullie denken toen ik dat las.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #6 Gepost op: september, 27,2021, 11:39:25 »
goed bezig Erik  :klap :pret zijn ooit eens in het "het gaat zo hard joh " tijdperk midden in de zomer over de dijk enkhuizen lelystad terug gekomen en in Lelystad aangekomen konden we eerst op zoek naar een tankstation want zag echt helemaal niets meer door vizier van de vliegen ,

voordeel van die "het gaat zo hard joh "motorfietsen was dat het schoonmaken niet zo heel veel tijd in beslag nam want gehele motorblok toch achter een kuip verstopt , dus slang er op en spons er over en klaar weer  :crossy

Altijd prijs op die route. Hele zwermen muggen vooral, gewoon zonsverduistering soms.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #7 Gepost op: september, 28,2021, 08:46:10 »
Citaat
yepp moest gelijk aan jullie denken toen ik dat las.

inmiddels al onze 7 egels gecheckt en allemaal schoon en vrij van maden en houden ze in de gaten maar denk dat ze een dezer dagen toch gaan vertrekken want de kleintjes zwerven s nachts de hele buurt al door

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #8 Gepost op: september, 28,2021, 10:35:38 »
Komende maand beginnen ze normaliter al aan de winterslaap dus dit nestje is behoorlijk laat.
Lijkt het soms zelfs of ze dood zijn zo diep zitten ze er dan in.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #9 Gepost op: september, 28,2021, 10:50:20 »
hebben toen we het nest en de jongen ontdekten gebeld met de egelopvang en is volkomen normale periode voor egel baby,s , afhankelijk van het weer gaat moeders inderdaad komende maand in winterslaap , jonkies pas in December

hebben een egelmand besteld bij natuurmonumenten en als jongen vertrokken zijn wil ik het nest weghalen en daar de egelmand plaatsen , geen idee of moeders hier blijft maar dan heeft ze in ieder geval een mooi nest voor de winter want van het nest wat ze nu heeft is niet veel meer over met 6 van die grote baby,s

gisteren voor het begon te plensen ook een vuilniszak boven het nest gemaakt , vonden ze geen eens eng  :grin:

egeltjes schijnen overigens s nachts afstanden tot 5 km af te leggen , ook geen idee of moeders of een van de jongen hier blijft als ze uit gaan vliegen

Offline TigerManZ

« Reactie #10 Gepost op: september, 28,2021, 13:26:40 »
Leuk om van zo dichtbij mee te kunnen maken!

Online breva

• Guzzista
« Reactie #11 Gepost op: oktober, 04,2021, 11:55:43 »
kreeg toevallig van het weekend een nieuw filmpje van ons adoptie aapje bij de stichting Aap

http://www.youtube.com/watch?v=x5k_mhDnbTU&t=23s