Auteur Topic: Corola  (gelezen 17410 keer)

Offline Vitayalin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 737
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Corola
« Reactie #1155 Gepost op: december, 01,2021, 13:02:02 »
"Ja maar de helft van de mensen in het ziekenhuis is nu al gevaccineerd."
Misschien dat het nog met een plaatje valt uit te leggen hoe weinig gevaccineerden dat dus zijn.

Offline breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1970
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #1156 Gepost op: december, 01,2021, 16:51:28 »
wat ik nou niet begrijp he , zojuist met mijn lief naar de Intratuin geweest voor een kunst kerstboom met het idee dat je dat zaterdag al helemaal niet hoeft te gaan proberen en was er nu al afgeladen met overspannen en hitsige mamsen ( wat mankeert die wijven toch in vredesnaam in December ? ) maar dat terzijde ,

viel mij op dat een van de dringenste corona maatregelen uit het verleden was dat de winkelkarretjes schoon gemaakt werden of dat je dat zelf moest doen maar helemaal niets meer ,

karretjes worden niet meer schoon gemaakt en ook helemaal geen spul meer om ze schoon te maken , iedereen pakt en gebruikt gewoon weer alle karretjes , als er IETS een bron van besmetting is  :shocked:

bizar ..................... :popcorn:

Offline illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 595
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #1157 Gepost op: december, 01,2021, 17:32:37 »
"Ja maar de helft van de mensen in het ziekenhuis is nu al gevaccineerd."
Misschien dat het nog met een plaatje valt uit te leggen hoe weinig gevaccineerden dat dus zijn.

Als graficus toch een opmerking over de afbeelding.
Het zou logischer zijn geweest om de gevaccineerden een groene kleur te geven (veilig)en de ongevaccineerden een rode kleur (gevaar).
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1158 Gepost op: december, 01,2021, 17:50:14 »
wat ik nou niet begrijp he , zojuist met mijn lief naar de Intratuin geweest voor een kunst kerstboom met het idee dat je dat zaterdag al helemaal niet hoeft te gaan proberen en was er nu al afgeladen met overspannen en hitsige mamsen ( wat mankeert die wijven toch in vredesnaam in December ? ) maar dat terzijde ,

viel mij op dat een van de dringenste corona maatregelen uit het verleden was dat de winkelkarretjes schoon gemaakt werden of dat je dat zelf moest doen maar helemaal niets meer ,

karretjes worden niet meer schoon gemaakt en ook helemaal geen spul meer om ze schoon te maken , iedereen pakt en gebruikt gewoon weer alle karretjes , als er IETS een bron van besmetting is  :shocked:

bizar ..................... :popcorn:

Bij veel zaken is dat al verdwenen. Slechte reclame vind ik dat.
Op de camping in Frankrijk vond menigeen dat wel prettig die flessen ontsmetting voor de toiletbrillen (en klinken/kranen).
Bazin zei dat het ook veel papier bespaarde en zouden ze er in houden.

Voor de winkelkarretjes kost het alleen geld en beetje moeite en klanten komen toch wel terug als ze weer beter zijn.

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1159 Gepost op: december, 01,2021, 19:23:32 »
 :evil:

Offline breva

• Guzzista
« Reactie #1160 Gepost op: december, 06,2021, 16:29:55 »
en zoals het er volgens de berichten nu uit ziet gaan alle de maatregelen zoals die nu van toepassing zijn over het kerstreces heen getild worden en gaan ze er in Januari mee verder

met andere woorden , schrijf lekker uit eten in een restaurant met de kerst maar weer op je buik met dank aan onze wappies , doutzens en dansleraren  :stupid oh ja , en Baudet natuurlijk

fijn hoor , zouden met schoonzus , zwager en neefje 1ste kerstdag gaan eten bij het regiocafe  :stupid

onderhand wel behoorlijk klaar met die griep onzin , iemand al in de gaten dat we het al lang niet meer over Covid hebben maar alleen nog maar over corona ? oftewel gewoon najaarsgriep zoals we die al 10tallen jaren kennen ? met andere woorden we worden gewoon genaaid door de zorg en de overheid waarvan de laatste uiteraard wel gewoon met kerstreces gaat naar een land waar ze met kerst WEL lekker uit eten kunnen

even een tip waar ik al mee in mijn hoofd loop , in Belgie is de horeca en zijn de restaurants zelfs met de nieuwe maatregelen wel gewoon tot 23.00 uur open ( lang leve 1 europa ) denk dat we de kerst daar dan maar door gaan brengen

anyway , naar iedereen waar ik het adres van heb is mijn wederom zelf gemaakte kerstkaart met kerst en nieuwjaars wens onderweg , voor diegenen waar ik het adres niet van heb hier online mijn kerstkaart en vast een hele mooie en gezegende kerst toegewenst , maak er wat van

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1161 Gepost op: december, 07,2021, 16:24:36 »
Als vis liefhebber kun je hier ook goed uit de voeten:  https://nieuw-monnikenwerve.be/

Offline breva

• Guzzista
« Reactie #1162 Gepost op: december, 07,2021, 17:24:34 »
ziet er goed uit Koos  :klappen maar voor de kerst is uit eten in Brugge net even wat te veel van het goede he , zat meer te denken aan net over de grens ofzo

maar ik meende recent ergens iets gelezen te hebben over volgend jaar van het forum op de brommert naar Brugge ?

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1163 Gepost op: december, 09,2021, 12:49:58 »
 :mellow:

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1164 Gepost op: december, 11,2021, 13:19:20 »
Humor!!!

Offline illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 595
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #1165 Gepost op: december, 11,2021, 14:51:12 »
  :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Offline breva

• Guzzista
« Reactie #1166 Gepost op: december, 11,2021, 16:46:43 »
Beatrix weer hersteld van Corona , alleen een lichte verkoudheid

waarom hoor ik steeds meer van deze berichten ? we worden gewoon belazerd door de politieken de WHO  :stupid

alles naar de kloten voor een griepje  :stupid

https://www.telegraaf.nl/nieuws/672503936/beatrix-weer-beter-ze-was-alleen-een-beetje-verkouden

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #1167 Gepost op: december, 12,2021, 11:24:51 »
Beatrix weer hersteld van Corona , alleen een lichte verkoudheid

waarom hoor ik steeds meer van deze berichten ? we worden gewoon belazerd door de politieken de WHO  :stupid

alles naar de kloten voor een griepje  :stupid

https://www.telegraaf.nl/nieuws/672503936/beatrix-weer-beter-ze-was-alleen-een-beetje-verkouden

Ben je gevaccineerd zul je er minder last van krijgen en zonder onderliggende problemen ook de IC niet zien.
3/4 op de IC is ongevaccineerd.

Online TigerManZ

« Reactie #1168 Gepost op: december, 12,2021, 21:15:24 »
3/4 op de IC is niet gevaccineerd... is dat actuele info?

Ik hoor namelijk ook andere geluiden dat ongeveer de helft niet/wel gevaccineerd is die op de IC liggen...
Daarbij hoor ik zelf van therapeuten die mij helpen met mijn Long Covid klachten dat gevaccineerden in hun kennissenkring ineens klachten en diagnoses hebben over klachten die ze voorheen niet hadden. In de nodige gevallen waren die klachten nog niet aan het licht gekomen maar is het wel heel erg toevallig dat deze klachten voorkomen na vaccinatie...
Het lastige daarbij is dat de farmaceuten ca. 80 personen met ernstige klachten op de 500.000 veel te weinig vinden om aandacht aan te geven. Dan zijn die klachten verwaarloosbaar volgens hen verwaarloosbaar. Wel heel erg vervelend als je zelf tot die doelgroep behoort en dat daardoor je leven totaal ontregeld is... Alles in het "algemeen belang" lees voor de portemonnee van de farmaceut...

Daarbij vind ik de hele berichtgeving in de pers veel te eenzijdig. Het klopt wel dat pokken, polio en weet ik wat voor andere enge ziektes niet/nauwelijks meer voorkomen door het inentingsbeleid in Europa. Maar het griepvirus waarvoor ieder jaar de prik uitgedeeld wordt is standaard achterhaald omdat het virus gemuteerd is. Zo vergaat het ook met het corona virus...

Tsja... zelf ben ik helaas een long-covid patiënt en nu bijna een jaar verder... ben eindelijk weer bijna voor halve dagen aan het werk, gelukkig!! Maar ooohhh wat gaat dat herstel moeizaam! En wat is mijn leven anders geworden door alleen maar een "griepje"...

Verder denk ik echt dat de politiek enorm beïnvloed wordt door de farmaceutische industrie en de zogenaamde marktwerking die o.a. de VVD verondersteld. Marktwerking is goed voor diegene die daar op een "makkelijke" manier rijk van worden. In dit geval alles wat met de farmaceutische industrie en de distributie te maken heeft. Maar de "gewone man" pist naast het potje en zal de rekening moeten betalen.
En of daarbij echt de belangen van de burger in acht genomen worden... ik denk dat geld verdienen de motivatie is en dat de gezondheid van de burger er achteraankomt...

In bijna 2 jaar tijd met corona en alle gevolgen van die heeft het huidige kabinet niet/nauwelijks in de zorg geïnvesteerd in een land dat enorm aan het vergrijzen is en waar duidelijk is dat in de toekomst heel veel handjes aan het bed nodig zijn. Maar er wordt wel geïnvesteerd in vaccinaties die over datum gaan ipv van het mondiaal aan te pakken en in de productie en distributie van daarvan. Zelfs nu het pijnlijk duidelijk is geworden dat er in de zorg enorm veel handjes nodig zijn door corona... daar wordt nog steeds geen geld voor uitgetrokken. Wel voor bedrijven, wat goed is om allerlei ontslagen en werkelozen te voorkomen, maar vooral voor vaccinaties... prkken boosteren enz... en niet kijken naar allerlei bijwerkingen die straks ook een enorme belasting voor de zorg gaan worden!!!
Schiet mij maar lek...

Volgens mij heeft het weinig zin om iedereen te vaccineren als in een ander deel van de wereld mensen niet/nauwelijks worden gevaccineerd. In derdewereld landen heeft de zorg het ook moeilijk door covid... hier in de westerse wereld gaan vaccinaties over de datum... Er zullen echt economische redenen zijn voor de manier van aanpak maar of het humanitair en optimaal/juist is??

ik ben echt niet tegen vaccinatie en ben zelf ook gevaccineerd maar de hele berichtgeving daaromheen is echt veel te eenzijdig.
Vaccinatie zal ons echt wel helpen naar ik ben er van overtuigd dat natuurlijke immuniteit de beste immuniteit is!

Kijk naar Engeland! Daar is vaccineren niet verplicht maar mag je dat als je dat zelf prettig/goed vind. Daar wordt je niet geweerd bij een restaurant omdat je geen QR code hebt die aangeeft dat je "veilig" bent om naar binnen te gaan.
Wel heeft men geaccepteerd dat corona een deel van ons leven uitmaakt, dus de'  zorg/opvang voor deze patiënten opgeschroefd. Daarbij heeft men de bevolking vrij gelaten in hun doen en laten met advies hou afstand, blijf thuis bij klachten, enz...
De economie draait aardig door en op de ca. 80 miljoen Engelsen zijn daar "maar" ca. 30.000 positief geteste mensen per dag op de ca. 80 miljoen Engelsen...

Een Israëlische docter/professor heeft zelfs aangetoond dat het aantal besmettingen met ernstige gevolgen (IC opname) afneemt onder de niet gevaccineerden... M.a.w. natuurlijke immuniteit heeft zijn tijd nodig maar werkt...

Zo.... ik reageer nauwelijks/niet in dit topic maar dit wilde ik ff kwijt...
En nee... ik ben niet tegen vaccinatie maar wel kritisch...

Offline breva

• Guzzista
« Reactie #1169 Gepost op: december, 13,2021, 08:26:17 »
er wordt door overheden , de zorg en instanties zoals het RIVM en de GGD CONTINU op allerlei misleidende manieren gegoocheld met cijfers , voorbeeld ? 50% van de mensen op de IC is volledig gevaccineerd en dan lees je eens verder en dan blijkt het te gaan om 50% van de 80 plussers die op de IC liggen  :shocked: dat is even een verschil he  :bonk

net zoals dat alle mensen met bv overgewicht meer kans hebben om ernstig ziek te worden ? waar is dat op gebaseerd dan ? op het aantal mensen die op de IC hebben gelegen met overgewicht ? ja maar .......... heeft het grootste deel van NL geen last van overgewicht ? dus is dan de kans dat het aantal mensen met overgewicht op de IC niet vele malen groter dan dat er iemand komt te liggen die geen overgewicht heeft ?

dit constante gegoochel met cijfers is al tijden geleden aangekaart door Maurice de Hond , horen we nooit meer wat van ? ik roep het al langer , ik denk dat het tijd wordt voor een geheel nieuw OMT team , mensen uit de zorg , bedrijfsleven , psychologen en mischien ipv het RIVM een commerciele instantie die er genoeg zijn in deze tak van sport die er eens met een geheel nieuwe en frisse blik tegen aan kijken

dit OMT team plus de haagsche zakkenvullers ( Rutte en de Jong ) zitten in een vicieuze cirkel waar ze maar in rond blijven draaien gevoed door allerlei op zijn minst dubieuze cijfers waarvan ik durf te beweren dat die op een bepaalde manier gecommuniceerd worden om het systeem maar op deze manier in stand te houden

en wat ik toch ook al een poos communiceer en geen antwoord op krijg , WAAR testen we eigenlijk op ? op corona , gewone najaarsgriep dus ? , en is dat dan ook weer een manier waarop we belazerd worden met cijfers ? 20.000 corona positieven op 1 dag , ja leuk maar hoeveel daarvan is Covid ???? daar hoor je dus helemaal niemand over

al dit gelieg en gedraai met cijfers wordt door allerlei instanties alleen maar gebruikt om de mensen in NL te laten geloven in een leugen van de zorg en de overheid en om het in stand te houden zodat deze mensen de volledige macht in NL uit kunnen oefenen , het is gewoon allemaal bangmakerij en wordt tijd dat de bevolking er eens een streep onder zet en verder gaat met het leven zoals er bv in Engeland gebeurt , dat is de snelste en enige manier om het onder controlle te krijgen

die hele vaccins blijken , en daar heb ik vanaf dag 1 voor gewaarschuwd , niet meer te zijn dan een grove schandalige manier van de farmaceuten om geld binnen te harken en daar zal vast een behoorlijk deel van naar managers , CEO,s en politicie in Den Haag vloeien voor het in stand houden van de leugen

het nare daarvan is wel dat dat nog jaren gaat duren voor dat we daar achter gaan komen omdat de leugen ook door mensen als Marc Zuckerberg en zijn Facebook in stand worden gehouden om maar mee te kunnen graaien in het systeem wat corona heet en dat er heel veel mensen die nu in de 50 zijn en nog gezond en vitaal tegen die tijd in de 60 zijn en de laatste mooie gezonde jaren van hun leven weg hebben zien glippen en wat mijn vermoeden al is sinds dag 1 het allemaal uiteindelijk om klimaat en stikstof blijkt te gaan

ik heb gesproken ,

amen