Auteur Topic: road trip Italy mei / juni 2020  (gelezen 573 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1788
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
road trip Italy mei / juni 2020
« Gepost op: november, 05,2019, 07:11:36 »
best bizar , ik ben druk aan het plannen voor onze roadtrip naar Italie mei / juni volgend jaar met onze Fiat 500 want aangezien onze beagle Guusje mee gaat moet je toch wel even alles goed uitzoeken waar honden wel en niet welkom zijn

maar wat blijkt , dat ze in Italie erg hondvriendelijk zijn wist ik al maar zelfs in div musea zijn honden gewoon toegestaan , automuseum in Turijn http://www.museoauto.it/website/en , Piaggio museo in Pontederra https://www.museopiaggio.it/en/ alhoewel ik die wel moest mailen omdat het niet op de site staat en Moto Guzzi museo mag een hondje ook mee

Ferrari museo in Maranello wil ik ook graag weer eens heen maar daar mogen honden niet naar binnen , hebben in de tuin wel kennels in de schaduw en met water waar je je hondje in mag doen maar weet nog niet helemaal zeker of ik daar fan van ben

Online breva

• Guzzista
Re: road trip Italy mei / juni 2020
« Reactie #1 Gepost op: november, 05,2019, 07:29:20 »
verder tekent onze route zich al aardig af ,

dag 1 wil ik over de autobahn naar zuid duitsland om daar tegen de zwitserse grens ergens te overnachten ,

dag 2 zwitserland in deels snelweg en dan via Locarno binnendoor langs oevers Lago Maggiore Italie in , bezoek aan villa Taranto en zijn botanische tuinen  ( honden ook welkom maar niet op het gras ) dan door naar ergens aan de zuidkant van lago maggiore om daar 2 nachten door te brengen in een agriturismo , moeilijk te vinden waar honden welkom zijn ? nee hoor https://www.agriturismo.net/theme-holidays/farmhouse-with-pets-allowed-in-tuscany/

dan dag 4 gaan we door richting zuiden via automuseo Turijn en oude Fiat fabriek Lingotto ook in Turijn wat een ruime 2 uur rijden is vanaf Lago Maggiore , in principe zou het mogelijk zijn dan diezelfde dag door te gaan naar ons hotel in San Gimignano ( 60 km ten zuiden van Florence ) waar we 6 of 7 nachten in een hotel gaan verblijven wat ons door de eigenaar van de italiaanse winkel hier in IJsselstein geadviseerd is maar mischien blijven we een nacht in Turijn omdat het anders een hoop gejaag wordt

dan dus dag 4 of dag 5 aankomst in hotel San Gimingnano https://www.hotelsovestro.com/en/ waar we een 6 of 7 nachten willen gaan verblijven , ligt heerlijk centraal voor onze geplande bezoeken aan oa Piaggio museo , Luca , Sienna , Florence en Montalcino en er is een heerlijk zwembad bij om lekker te plonzen , ik wil het zo doen deze keer zodat je niet hele dagen aan het rijden en jagen bent om alles maar te bezoeken , dat je ook een thuispunt hebt om lekker te eten en te drinken

daarna staat de rit ri Mandello op de planning waar we 2 nachten willen blijven om vanaf daar de thuisreis te aanvaarden in een keer door of ook weer met hotel onderweg , dat weet ik nog niet

Online pille

« Reactie #2 Gepost op: november, 09,2019, 20:56:39 »
Lijkt me heel cool, die reis met de 500 te doen.  Doet ie het goed, je fiat?

Online breva

• Guzzista
« Reactie #3 Gepost op: november, 10,2019, 09:05:47 »
echt schik van het Fiatje , super autootje alleen jammer dat we weinig met open dak hebben kunnen rijden van het najaar , alleen maar regen , regen en nog meer regen hier in NL en nu te koud voor open dak

zit nu alleen even met wat ik met de auto moet gaan doen komende maanden , uiteraard kan die gewoon buiten blijven staan op de parkeerplaats maar zeker rond de jaarwisseling wil ik hem een paar weken van de straat hebben voor al dat gekut met dat vuurwerk ( hoe zit het eigenlijk met vuurwerk en stikstof ??? hoor ik niemand over ??? )

afgelopen week kwam er een garage te huur in Nieuwegein , vraagprijs 150 euro per maand dus ok maar je moet hem wel een heel jaar huren , dat vind ik wat te gek een garage een een jaar huren om je auto een paar weken binnen te zetten  :shocked:

dan zit er hier vlakbij nog een autostalling maar 500 euri  per 1/2 jaar , gemaild of ik de 500 3 maanden kan stallen en wat dan dan kost maar krijg je weer geen antwoord op  :stupid

denk dat ik de 500 anders rond de jaarwisseling anders maar in de parkeergarage ga zetten hier in IJsselstein of mocht er hier iemand nog een oplossing weten ?

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #4 Gepost op: november, 10,2019, 09:32:34 »
Je moeder heeft toch ook een garage?
In een parkeergarage zul je weinig last van vuurpijlen hebben inderdaad.
Of naar de boterberg maar das een beetje ver uit je buurt  :popcorn:

Online breva

• Guzzista
« Reactie #5 Gepost op: november, 11,2019, 07:14:37 »
dat heb je goed onthouden maar mijn moeder heeft het huis verkocht en gaat komende maand naar een appartement in Harmelen verhuizen ................. zonder garage

Online breva

• Guzzista
« Reactie #6 Gepost op: november, 11,2019, 16:30:07 »
en wat is de boterberg ???

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #7 Gepost op: november, 11,2019, 18:20:54 »
Een straatnaam? Je hebt toch een affiche gehad of gezien over onderdelenmarkt 28 maart a.s.?
Demo rijden zit ook in de pijplijn trouwens net als we in gesprek zijn met de importeur over andere zaken nog.
We hadden al een poosje op 21 maart staan en komt ineens de mgcn met die datum. Gelukkig was er nog niet zoveel verstuurd.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #8 Gepost op: november, 12,2019, 07:59:23 »
en hoezo kan je daar een auto stallen dan ?

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #9 Gepost op: november, 12,2019, 10:38:25 »
Nou omdat ik daar een grote carport heb he.  :nanana

Online breva

• Guzzista
« Reactie #10 Gepost op: november, 12,2019, 11:56:53 »

Citaat
Nou omdat ik daar een grote carport heb he.

is dit een aanbod dan ?

Citaat
Demo rijden zit ook in de pijplijn trouwens net als we in gesprek zijn met de importeur over andere zaken nog.

met 750 euri eigen risico  :stupid bij Triumph krijg je de motor zo mee , alleen even tekenen voor de bekeuringen

Citaat
Je hebt toch een affiche gehad of gezien over onderdelenmarkt 28 maart a.s.?

yep heb ik gehad had alleen even niet begrepen dat dat bij jou nieuwe huis is  :bonk wel een leuk uitje met de 500 denk ik

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #11 Gepost op: maart, 15,2020, 08:12:19 »
Om in Italiaanse sferen te komen, met Pavarotti

The Italian airforce gives a big emotional lift to their nation with Pavarotti singing Nessun Dorma (let no one sleep) and where lyrics say venceremos (we will overcome). They have their planes dramatically facing and overpowering the single plane (virus) with their Nat. Flag!

Online breva

• Guzzista
« Reactie #12 Gepost op: maart, 15,2020, 08:38:12 »
is geen al te best filmpje Koos  :yeah: maar de vakantie in Mei naar Italie zie ik heel langzaam aan de horizon verdwijnen , we wachten even af wat er 4 April in Italie wordt besloten en dan besluiten we wat we gaan doen maar zal wel annuleren gaan worden en ook wat er in NL gaat gebeuren natuurlijk want ook hier kan de boel compleet op slot gaan als het zo door gaat

aangezien Regina verder geen vakantie meer kan nemen tot eind September en ik er niet op zit te wachten om vakantie in NL in Mei te hebben met overal Corona om je heen zal het dit jaar dan wel geen vakantie gaan worden en dan pas volgend jaar September met 100 jaar Moto Guzzi  :stupid

de vakantiecentjes zullen dan wel richting de Alfa Romeo dealer gaan verdwijnen voor een Alfa Romeo Mito  :undecided:

Offline Francois

« Reactie #13 Gepost op: maart, 24,2020, 09:53:25 »
zal het dit jaar dan wel geen vakantie gaan worden

Ik denk dat dit helaas voor heel veel mensen het geval zal zijn

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #14 Gepost op: maart, 24,2020, 09:59:26 »
Niet zo somberen mannen.
Ga eens naar een van de eilanden, alleen al met de overtocht voel je je in het buitenland.
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...