Auteur Topic: Tomtom mydrive  (gelezen 297 keer)

Online breva

Tomtom mydrive
« Gepost op: september, 30,2019, 19:36:31 »
ik wordt echt doodziek van die Tomtom 550 en het routeplan programma van Tomtom mydrive , is echt niet mee te werken  :stupid

ik wil dus in grote lijnen een beetje de route gaan plannen die we volgend jaar  mei / juni met de 500 willen gaan rijden in Italie te beginnen in Locarno in Zwitserland , dan afzakken langs het lago Maggiore , het Fiat museum in Turijn , langs de kust vanaf Genua , pisa , Rome , Latina , Napels om dan via de SS163 te eindigen in Salerno aan de Amalfikust

ok , dat is het plan , dus eerste routepunt zet ik bij de afrit van de A2 in Zwitserland bij de afrit Locarno , dan wil ik dus een 2de routepunt gaan zetten langs de kustweg langs het lago maggiore maar dat gaat al dus niet , kan alleen kiezen voor , plan route , waarmee hij dat dus meteen het bestemmingspunt maakt  :stupid

dat werkt dus niet , dan maken we maar Salerno het bestemmingspunt en ;aten hem route plannen waarna we tussenpunten kunnen gaan toevoegen ( je moet dus altijd eerst begin en eindpunt er in zetten voor je tussenpunten kan gaan plannen ) maar dan komt dus het volgende weer , ik probeer dan dus de route over de kustweg langs het lago maggiore te plannen maar dat doet die dus niet  :shocked:

er zijn op dit moment wegwerkzaamheden aan de gang daar en een deel van de weg is afgesloten en eenrichtingsverkeer gemaakt tijdelijk en dat vind Tomtom dan een goede reden om meteen maar een hele andere route te plannen terwijl ik de rit niet nu maar pas in mei of juni volgend jaar wil gaan rijden  :stupid

de Tomtom 400 / 450 was TOP maar dit schiet echt totaal zijn doel voorbij , NIET mee te werken  :stupid

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 498
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Tomtom mydrive
« Reactie #1 Gepost op: oktober, 01,2019, 09:37:40 »
Die routeplanner die voorheen meegeleverd werd met TT geen optie? Zou nu gratis geworden zijn maar gratis zal wel weer met restricties zijn.
Dan nog de diverse online mogelijkheden.

Zelf al tijden geen route meer gemaakt. Rij het liefst met "onroute on the fly" ter plekke.

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 299
  • fan van Andre Rieu, parlevinkers en buschauffeurs
« Reactie #2 Gepost op: oktober, 01,2019, 11:54:31 »
Ik gebruik voor veel routes www.afstandmeten.nl
Gewoon gratis account aanmaken en de routes worden daar opgeslagen en kun je gewoon exporteren als gpx.
Het is even wennen maar als je ervoor gaat zitten en de gebruiksaanwijzing even doorneemt kan het niet fout gaan.
Ik weet niet alles, maar wel veel.
Schopt mijn reactie jou tegen het zere been?
Lees er dan gerust overheen...

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 299
  • fan van Andre Rieu, parlevinkers en buschauffeurs
« Reactie #3 Gepost op: oktober, 01,2019, 11:58:00 »
Ik gebruik(te) mydrive ook wel maar die werkt niet altijd goed.
Wel is het zo dat mydrive gelijk werkzaamheden verwerkt in de route die je maakt.
Wel aardig maar niet praktisch als je de route pas maanden later gaat rijden.
Ik weet niet alles, maar wel veel.
Schopt mijn reactie jou tegen het zere been?
Lees er dan gerust overheen...

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 498
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #4 Gepost op: oktober, 02,2019, 17:42:40 »
 :popcorn:

Online brevadaytona

« Reactie #5 Gepost op: oktober, 03,2019, 18:41:24 »
 net gekeken , bij mij zijn al mijn routes in tomtom mydrive ook weg , maar is ongeveer 3wekengeleden dat routes via de cloud naar de tomtom heb verzonden.

dus is denk ik al wat langer .
heb wel van de week tyre weer eens geopend

maar maakt voor mij niet uit heb alle routes mra staan , werkt van alles tot nu toe het beste

Online brevadaytona

« Reactie #6 Gepost op: oktober, 03,2019, 18:47:12 »
gelijk maar weer , net staat er van mrgps op fb dat het opgelost. en kijk bij tomtom mydrive , en inderdaad al mijn routes staan er weer . snelle actie na de melding dan .

Online breva

« Reactie #7 Gepost op: oktober, 06,2019, 10:06:41 »
gisteravond laat vanuit Balen bij Mol in Belgie terug naar huis en vanwege totale afsluiting vanwege asfalterings werkzaamheden op de A 67 vanaf de belgische grens naar Eindhoven waardoor deze geheel afgesloten was een andere route naar huis moeten zoeken ,

even op google maps gekeken en eigenlijk vrij simpel , N71 in Belgie onder Lommel door en dan via N74 naar Valkenswaard en daar de A2 weer op naar Eindhoven ,

had mijn 550 bij me en dus eerst route ri Valkenswaard er in gezet en onder Lommel ingesteld op rijd naar huis en wat denk je , dus niet gewoon de snelste route naar de A2 via Valkenswaard , nee dat ding stuurt je zo,n 8 km voor Valkenswaard allerlei aarde donkere kleine B weggetjes op tot helemaal in Veldhoven en daar pas de A2 op  :stupid

ik wordt echt doodziek van die Tomtom zo onderhand , net weer gecheckt in de instellingen en alles staat op , snelste route , en dat gebots en geklots over allerlei aardedonkere B weggetjes iN brabant met iedere 300 mtr een drempel en dat kilometers lang is absoluut niet de snelste route want dat was de route die ik op google maps had uitgezocht in dit geval

WAAROM stuurt dat ding me al die kloterige B weggetjes op waar je in het pikkedonker niet wilt rijden en WAAROM zit er op de 550 geen keuze , ALLEEN HOOFDWEGEN GEBRUIKEN ,, die zit namelijk op iedere andere Tomtom wel  :stupid

is echt niet mee te werken met ding op deze manier

Online breva

« Reactie #8 Gepost op: januari, 02,2021, 10:54:16 »
voor al diegenen die blijven beweren dat er geen fouten in Mydrive zitten , ben een route aan het maken in mydrive en kijk aan  :voila ik wil dus over de kortste weg van punt 14 naar punt 15 en hij blijft aan het omrekenen  :voila

sterker nog , ik had de route gemaakt van punt 8 naar rechts naar de witte punt  :shocked: hij heeft gewoon zomaar de hele boel omgegooid en er een hele andere route van gemaakt en dat is dus precies mijn hele probleem met mydrive , het valt mij meteen op dat hij de route niet door trekt van punt 14 naar punt 15 en pas later dat hij de hele route heeft veranderd , normaal gesproken kom je daar dus pas op de rit achter van dat had ik toch anders gepland ???? ben ik nou gek ????

nu zie ik het dus gebeuren , totaal niet stabiel dat mydrive  :stupid nu laatste 5 punten ofzo verwijderd en er opnieuw ingezet en dan doet die het weer goed  :shocked: zeg het maar ........................................

Online breva

« Reactie #9 Gepost op: januari, 02,2021, 11:24:25 »
dit  :voila is hoe ik de route gemaakt had en nadat ik een aanpassing gedaan had tussen punt 7 en 8 is het fout gegaan lijkt het , vervolgens zette ik punt 15 en toen zag ik dat er iets niet goed ging , weet niet of Francois hier nog wel eens leest maar maar lijkt wel of mydrive niet stabiel is ofzo ?????  :shocked: dit is dus iedere keer ook het gelazer waar ik tegen aan loop en al tijden over loop te roepen  :stupid

en juist die "ben ik nou gek , ik had toch een heel andere route gemaakt " momenten ben ik al vaak tegen aan gelopen tijdens het rijden van een zelf gemaakte rit op mydrive  op de 550, zie het nu gebeuren maar meestal dacht ik dat het wel aan mij zou liggen

Online hajerik

« Reactie #10 Gepost op: januari, 02,2021, 11:33:14 »
Mijn kennis is helaas wat beperkt, maar maak je de route wel als Track?
https://www.motor.nl/producten/gps-tomtom-mydrive-route-track-bewerken/
poetsen is verloren rijtijd

Online TigerManZ

« Reactie #11 Gepost op: januari, 02,2021, 20:38:53 »
Geen idee waar dat in zit. Geen ervaring met MyDrive. Heb wel de tip gekregen om met tracks/sporen te werken. Dat noemt Erik ook al.

Van welke kaarten maakt MyDrive gebruik? Als dat OSM Maps zijn dan kun je inzoomen en beoordelen wat er waar fout gaat. Mocht dat duidelijk zijn kun je evt. zelf de kaart aanpassen of er opmerkingen over maken. Zo maken gebruikers deze kaarten steeds beter...

Online breva

« Reactie #12 Gepost op: januari, 04,2021, 15:40:14 »
net eens zitten kijken hoe mydrive de routes opslaat maar dat doet hij automatisch als track , buiten dat gebeurt bovenstaande al bij het maken van de route in Mydrive nog voor het opslaan , heeft dan dus nog niets van doen met tracks ofzo