Auteur Topic: Elektro bikes  (gelezen 276 keer)

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19071
  • Total likes: 517
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Elektro bikes
« Gepost op: maart, 02,2019, 15:22:58 »
Zero introduceert nieuwe SR/F

Zero Motorcycles heeft zojuist in Amsterdam de SR/F geïntroduceerd. Volgens eigen zeggen is de elektrische aangedreven motor ‘de meest innovatieve en krachtige motorfiets van Zero Motorcycles tot nu toe’. De SR/F, een loepzuivere streetfighter, is uitgerust met het nieuwe besturingssysteem Cypher III.

De SR/F levert moeiteloos een vermogen en een koppel van 110pk en 190 Nm, met een simpele draai aan het gas. De motorfiets wordt voortgestuwd door de toonaangevende prestaties en efficiëntie van Zero’s nieuwe ZF75-10 motor en ZF14.4 lithium-ionaccu.

De compacte aandrijflijn heeft een luchtkoeling die de levensduur verlengt, het meeste routineonderhoud overbodig maakt en de SR/F moeiteloos naar een topsnelheid van 200 km/u brengt. Een enkele lading levert met gebruik van de Power Tank een rijbereik van 320 km, in de stad. Afhankelijk van de oplaadmodule – er zijn er 3 – kun je de accu’s binnen een uur tot 95% opladen.
Veiligheid

Nieuw in de De SR/F is dat de berijder ongeacht de omstandigheden de beheersing over de motorfiets houdt dankzij het nieuwe Cypher III-besturingssysteem en het Advanced Motorcycle Stability Control-systeem (MSC) van Bosch.

Cypher III fungeert als de centrale hub en integreert alle systemen op de motorfiets. Van Bosch’ MSC tot de next-generation app en het dashboard, alles is met elkaar verbonden voor eenvoudige en intuïtieve bediening.

De SR/F is de eerste elektrische motor met het MSC-systeem van Bosch, dat bekend staat om zijn dynamische acceleratie en verbeterde stabiliteit, ongeacht het wegdek of de omstandigheden. In combinatie met Cypher lIl worden alle mogelijkheden van het MSC-systeem gebruikt, wat resulteert in eene ABS die het beste is in zijn klasse, bij rechtuit rijden, de remmen in de bochten, de tractiecontrole en de koppelregeling.

Door de verschillende rijmodi kan de berijder de prestaties van de motor aanpassen via de next-generation app en dashboard-interface. Er is keuze uit Street, Sport, Eco, Rain en maximaal 10 programmeerbare aangepaste modi.

De SR/F is ook uitgerust met radiale remmen in voorwiel, waardoor na acceleratie de snelheid weer snel wordt afgebouwd.

De SR/F is een ‘slimme’ motor dankzij het Cypher III-besturingssysteem. Het is ook de eerste ‘verbonden’ motor. Die connectiviteit geeft de berijder de mogelijkheid om de motor in vier hoofdgebieden te monitoren: status van de motor & waarschuwingen (onverwachte bewegingen, zoek mijn motor etc), opladen, het delen van ritgegevens, systeemupgrades en updates.
Prijzen & kleuren

De goedkoopste ZR/F is de standaarduitvoering met 3 kW Rapid Charger. Diew kost € 20.890,-. De premium modellen omvatten 6kW Rapid Charger, fly-screen, verwarmde handgrepen en aluminium stuuruiteinden. Die kosten € 23.090,-. Beide modellen zijn verkrijgbaar in de kleuren Seabright Blue en Boardwalk Red.

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4090
  • Total likes: 1337
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
Re: Elektro bikes
« Reactie #1 Gepost op: maart, 02,2019, 16:55:39 »
no thanks , ik heb altijd geroepen dat als ik electrisch moet gaan rijden ik een punt achter het motorrijden zet en dat ben ik nog steeds van plan  :popcorn:

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19071
  • Total likes: 517
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Elektro bikes
« Reactie #2 Gepost op: maart, 02,2019, 17:18:20 »
zeker voor woon/werk lijkt het me prima en het koppel is geweldig natuurlijk.

Voor weekend of vakantie lijkt het me echt niets. Kunt nooit even een flesje stroom bij de pomp laten halen dus zult altijd grote reserve aan moeten houden.

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19071
  • Total likes: 517
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: Elektro bikes
« Reactie #3 Gepost op: maart, 09,2019, 03:23:21 »

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4090
  • Total likes: 1337
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
Re: Elektro bikes
« Reactie #4 Gepost op: maart, 09,2019, 07:14:50 »
180 km he , ja had het al gelezen en dan is het nog de vraag onder welke condities dat is vast gesteld ? kleine lichte rijder , wind mee , geen bochten , geen remmen en optrekken , vlak wegdek en ga zo maar door

denk als je in druk verkeer komt met zo,n ding je de actieradius omlaag ziet vliegen ?

ik geloof absoluut niet in electrisch rijden , nou alleen nog even iemand die al die klimaatnazi,s in den haag eens wakker schudt , ( maar dat gaat Thierry baudet wel doen ) waterstof is de toekomst , in japan zijn div fabrikanten al heel ver hiermee en hebben al werkende auto,s en ik heb me ook door iemand die het kan weten laten vertellen dat een CV ketel ook prima op waterstof kan en dat deze ook al bestaan  , en met waterstof zetten we ook meteen de Shell en al die achterlijken olieboeren in die moslim apen landen buiten spel , we hebben geen gas meer nodig van amerika of rusland , geen benzine van de shell dus dat gaat voor de wereldvrede ook heel veel doen

Online akako

Re: Elektro bikes
« Reactie #5 Gepost op: maart, 09,2019, 15:21:12 »
Amen
Un vento di passione

Online breva

  • Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4090
  • Total likes: 1337
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
Re: Elektro bikes
« Reactie #6 Gepost op: maart, 10,2019, 10:26:38 »
en hij had gesproken  :yeah:

Online pille

Re: Elektro bikes
« Reactie #7 Gepost op: maart, 10,2019, 12:58:03 »
Zegt mij niks.  Ik zie meer in de upgrading van een benzinemotor.  Misschien een turbo degelijk laten werken op benzine?  Niet voor meer pk's maar voor het verbruik naar beneden te krijgen?