Auteur Topic: Buell  (gelezen 157 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 515
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Buell
« Gepost op: maart, 07,2016, 12:29:43 »
 Erik Buell Racing is back in business

maart 2016

EBR logo thumbEBR Motorcycles heeft de productie van motorfietsen in haar fabriek in Wisconsin op 1 maart hervat, zo valt te lezen op de officiële facebookpagina van EBR. Het nieuwe bedrijf, EBR Motorcycles LLC genaamd, begint met de productie van de 2016 1190RX en 1190SX modellen, waarvan de eerste exemplaren volgens planning op 17 maart van de band rollen, een speciale persdag waarbij genodigden van de media getuige kunnen zijn. Een dag later wordt er voor het publiek een launch party georganiseerd waarbij de productiestart gevierd zal worden met EBR fans. Er zal die dag gratis eten zijn, een team 'meet and greet', rondleidingen door de productielijn en andere evenementen op locaties in het historische centrum van het dorp van East Troy, Wisconsin, de thuisbasis van de EBR fabriek.

"Ik kijk echt uit naar de lancering en de persdag. Ik heb mijn leven hieraan gewijd en wil benadrukken hoe geweldig onze motorfietsen zijn ", zegt Erik Buell, oprichter en CTO. Ed Laben, directeur Sourcing: "Het is zo goed om te zien dat de fabriek weer tot leven komt. De energie, het talent en het enthousiasme van dit team zijn ongeëvenaard. Ik kan niet wachten tot de hele wereld ziet wat er op de weg gaat komen."

Naar eigen zeggen is EBR Motorcycles nu financieel stabiel en heeft het een winstgevend multi-jaren plan en een lange termijn visie van 5 tot 10 jaar. Wel wordt aangegeven dat er nog ruimte is voor nieuwe partnerschappen of investeringen. Kritiek is het niet, EBR heeft vaste grond onder de voeten zo wordt gemeld. De volgende stap die EBR Motorcycles in 2016 zal zetten is het vinden van Amerikaanse dealers om in nauwe samenwerking met hen te werken aan de re-launch van het merk. Informatie over EBR’s nieuwe agressieve 2016 MSRP, garantie voor de 2016 motoren en race plannen zullen volgende week bekend gemaakt worden.