Auteur Topic: KTM  (gelezen 169 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 517
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
KTM
« Gepost op: september, 03,2015, 16:10:53 »
KTM 890 Duke

KTM's Duke-familie heeft in enkele jaren tijd het straatbeeld weten te veroveren. Ook in Vlaanderen zijn de Duke 125 en de Duke 390 veel geziene motorfietsen. Dat geldt in mindere mate ook voor de 690-versie en de exclusieve, 1290 Super Duke R, de krachtpatser van de familie. Tussen de 690 eencilinder en de 1290 V-twin gaapt een immens gat.

Dat gat zou KTM nu willen opvullen met het ontbrekend lid van de familie: de 890 Duke. De machine moet er ook voor zorgen dat jonge KTM-rijders kunnen doorgroeien van pakweg een 390 Duke. KTM kiest voor de 890 Duke voor het eerst voor een paralleltwin als krachtbron. Verwacht een goed afgewerkte, sportieve naked met volledig instelbare WP-vering en Brembo remcomponenten. Het vermogen van de 890-versie zal tussen de 120 en 130 pk liggen. Op spionagefoto's is vooralsnog onduidelijk of de machine nu over een stalen dan wel een aluminium frame beschikt. Al zullen de Oostenrijkers wellicht voor het hen vertrouwde stalen frame gaan.

Online illustrator

Re: KTM
« Reactie #1 Gepost op: september, 03,2015, 20:27:57 »
Gek eigenlijk, het zijn imposante motoren, niet lelijk en toch spreken ze me niet aan.
Ik weet niet hoe de verkoop is van KTM maar op beurzen en evenementen kom ik ze niet vaak tegen.
Misschien zijn ze steeds onderweg en stoppen ze niet... :grin: