
Indian Motorcycles begeeft zich met de Roadmaster in het luxe toersegment. En vindt daarbij Harley-Davidson op z’n pad.
De nieuwe Roadmaster van 2015, een model dat Indian al eerder uitbracht van 1947 tot 1953, gaat zwaar in competitie met de Harley-Davidson DFLHTKL Ultra Limited. De Roadmaster is dan ook volgehangen met allerlei luxe accessoires die comfort en prestaties verhogen.
Ten grondslag aan de Roadmaster ligt de Indian Chieftain van 2014. Verschil met deze Indian zijn de lage beenbescherming, een snel te verwijderen topkoffer, meer comfort voor de duo, verbeterde rijwindbescherming en instelbare ergonomie. De bagagecapaciteit bedraagt een onvoorstelbare 143 liter. De koffers kun je van afstand bedienen. Overigens heb je geen sleutel nodig om de Roadmaster te starten.
Net als op de Chieftain is de ruit van de Roadmaster ook elektrisch te verstellen. Zowel het van Desert Tan leer voorziene zadel van de bestuurder als die van de duo zijn verwarmd. Om de duurzaamheid van het leer te vergroten is die voorzien van een UV-werende laag.
Standaard op de Roadmaster zijn ABS, bandenspanningsmetercontrolesysteem, cruise control en de nieuwe Pathfinder all-LED koplamp. Verder is de Roadmaster voorzien van een bluetooth infotainement apparaat dat communicatie, navigatie, telefoon en audio aan elkaar koppelt.
Net als alle andere Indians, wordt de Roadmaster aangedreven door het nieuwe, bijna 1819 cc dikke Thunderstroke blok. Da’s een luchtgekoelde V-twin met zesbak. Vanzelfsprekend is deze luxe Indian verrijkt met heel veel chroom en ontbreekt de typerende indiaan op het voorspatbord niet.