Auteur Topic: Motornieuws  (gelezen 3309 keer)

Offline Veloce

• K'heb een broertje dood...............................aan die kou
  • Guzzista
  • Total likes: 174
  • Geslacht: Man
  • MG
Re: Motornieuws
« Reactie #30 Gepost op: maart, 04,2014, 21:01:28 »
Ik heb ooit een kapot lampje (achterlichtje) gehad bij een Ducati, mocht dat ooit nog eens gebeuren dan stap ik ook over op Honda. (Denk ik?)
K'heb een broertje dood............................aan die kou

Offline Jan

« Reactie #31 Gepost op: maart, 04,2014, 21:14:51 »
Weet wel zeker.
Zou ook gaan procederen tegen Ducati.
Aanpakken, daar koop je geen motor om.
Banjert op klompen naar binnen

Offline Veloce

• K'heb een broertje dood...............................aan die kou
  • Guzzista
  • Total likes: 174
  • MG
« Reactie #32 Gepost op: maart, 04,2014, 21:25:45 »
Precies Jan,...ik zal ze op hun knieen krijgen  :yeah:

Of zou je bij een Honda ook een kapot lampje kunnen hebben??
K'heb een broertje dood............................aan die kou

rik151

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart, 04,2014, 21:35:35 »
Ajjj, vergeten te melden hier, ik had vorige week een kapot achterlicht bij de Breva. Het lampje had de geest gegeven. Dit gebeurde natuurlijk onderweg naar mijn werk. Gelukkig had ik werk op straat en kon zodoende even bij de Action langs voor een pakketje  lampen voor €1.70. Een hele rib uit mijn lijf natuurlijk, lampje erin gezet en ik denk dat met die kwaliteitslampen van de Action het nooooit meer gaat gebeuren.  :yeah: Dit lag overigens niet aan Guzzi maar aan Philips.....

Offline Jan

« Reactie #34 Gepost op: maart, 04,2014, 21:42:39 »
Precies Jan,...ik zal ze op hun knieen krijgen  :yeah:

Of zou je bij een Honda ook een kapot lampje kunnen hebben??
Nooit................
Ik zou de Honda wel een speciaal plekje geven in je garage, en daar mooi laten staan mooi te zijn.
Meest betrouwbare motor ooit gebouwd.

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 517
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #35 Gepost op: maart, 05,2014, 18:40:26 »
Ajjj, vergeten te melden hier, ik had vorige week een kapot achterlicht bij de Breva. Het lampje had de geest gegeven. Dit gebeurde natuurlijk onderweg naar mijn werk. Gelukkig had ik werk op straat en kon zodoende even bij de Action langs voor een pakketje  lampen voor €1.70. Een hele rib uit mijn lijf natuurlijk, lampje erin gezet en ik denk dat met die kwaliteitslampen van de Action het nooooit meer gaat gebeuren.  :yeah: Dit lag overigens niet aan Guzzi maar aan Philips.....

Ben bang dat je over enkele maanden weer een kaduuk lampje hebt.
Dergelijke sets zijn nu eenmaal niet van de beste kwaliteit en geen vergelijk met de olie die z'n specificaties moet hebben.
Beste is nog de Osram met het extra pootje aan de gloeidraad voor een motorfiets.
Of gewoon een ledlampjenatuurlijk, die hebben geen gevoelige gloeidraad.

Heb dat ook op enkele motoren. Op m'n Lemans en Marians T5 al vele jaren, geen omkijken meer na.
Koplamp lampje is ook niet altijd makkelijk te vervangen, zeker geen goedkoop vervangertje kiezen.
Deed dat bij de Nissan nog wel eens en kon er ook makkelijk bij maar eigenlijk was je na enkele jaren niets goedkoper uit want  minimaal elk jaar wel vervangen waar die in de VW 12 jaar meeging. Moet ook interieurfilterhuis los dus gelijk weer een merk lampje dan.

Vind een achterlicht op een motorfiets wel heel erg belangrijk  :popcorn:

Online akako

« Reactie #36 Gepost op: maart, 05,2014, 19:30:23 »
led lampje op mijn Breva is ook niet meer fris. Er zijn al een paar ledjes overleden
Un vento di passione

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #37 Gepost op: maart, 05,2014, 19:43:15 »
Ja moet je ook geen rotzooi kopen he :0
Met de lemans al zeker een 60.000km  geleden dat die leds er in gingen.

Online akako

« Reactie #38 Gepost op: maart, 05,2014, 21:39:07 »
Rotzooi zou best kunnen

Maar het is het eerste montage achterlicht
Un vento di passione

rik151

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: maart, 05,2014, 22:13:12 »
Na vele jaren de philips long life lampen H7 te hebben gekocht voor mijn volvo ben ik er inmiddels achter dat de lampen van de Action helemaal niet zo slecht zijn. De remlichten long life philips 21W €16,- 2 stuks, van mijn VW transporter moest ik 2x per jaar vernieuwen, was wel geen wereldklus maar toch.... toen overgegaan op actionlampen en die deden het veel langer en voor minder geld, €1,70 voor een doosje met 1 koplamp en 2 andere lampen en wat zekeringen. Nu ben ik benieuwd hoelang die in de Breva meegaat. En voor dat geld kun je het nog wel eens proberen toch?

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #40 Gepost op: maart, 06,2014, 18:12:17 »
achterlichten van de auto kan ik ook makkelijk bij en zet er ook goedkope in hoor.

Online illustrator

« Reactie #41 Gepost op: maart, 06,2014, 18:20:24 »
nadat ik de slangen en het complete luchtfilter van de Opel Astra had verwijderd kon ik met veel moeite net aan de draden trekken van het lamphoudertje van het defecte stadslampje.
Daar heb ik dus maar wel een nieuwe Osram in gezet.
Zou het normaal nooit hebben vervangen ware het niet dat elke keer als je het contact aanzette weer de mededeling kreeg dat die lamp stuk was.......

rik151

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: maart, 06,2014, 18:43:30 »
De breva  is ook super simpel achter een lampje verwisselen, dus lekker goedkope rotzooi erin en afwachten. Ooit eens een Opel Corsa gehad met een kapotte voorlamp, moest vanuit onder de wielkast 2 bouten los om de koplampunit eruit te krijgen, waardeloos.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #43 Gepost op: juli, 29,2014, 13:03:10 »

Indian Motorcycles begeeft zich met de Roadmaster in het luxe toersegment. En vindt daarbij Harley-Davidson op z’n pad.

De nieuwe Roadmaster van 2015, een model dat Indian al eerder uitbracht van 1947 tot 1953, gaat zwaar in competitie met de Harley-Davidson DFLHTKL Ultra Limited. De Roadmaster is dan ook volgehangen met allerlei luxe accessoires die comfort en prestaties verhogen.

Ten grondslag aan de Roadmaster ligt de Indian Chieftain van 2014. Verschil met deze Indian zijn de lage beenbescherming, een snel te verwijderen topkoffer, meer comfort voor de duo, verbeterde rijwindbescherming en instelbare ergonomie. De bagagecapaciteit bedraagt een onvoorstelbare 143 liter. De koffers kun je van afstand bedienen. Overigens heb je geen sleutel nodig om de Roadmaster te starten.

Net als op de Chieftain is de ruit van de Roadmaster ook elektrisch te verstellen. Zowel het van Desert Tan leer voorziene zadel van de bestuurder als die van de duo zijn verwarmd. Om de duurzaamheid van het leer te vergroten is die voorzien van een UV-werende laag.

Standaard op de Roadmaster zijn ABS, bandenspanningsmetercontrolesysteem, cruise control en de nieuwe Pathfinder all-LED koplamp. Verder is de Roadmaster voorzien van een bluetooth infotainement apparaat dat communicatie, navigatie, telefoon en audio aan elkaar koppelt.

Net als alle andere Indians, wordt de Roadmaster aangedreven door het nieuwe, bijna 1819 cc dikke Thunderstroke blok. Da’s een luchtgekoelde V-twin met zesbak. Vanzelfsprekend is deze luxe Indian verrijkt met heel veel chroom en ontbreekt de typerende indiaan op het voorspatbord niet.

Offline Jan

« Reactie #44 Gepost op: juli, 29,2014, 14:40:16 »
Ook stuur uitslag beveiliging, of is dat nog in ontwikkeling.