Auteur Topic: Motornieuws  (gelezen 3295 keer)

Offline Jan

Re: Motornieuws
« Reactie #15 Gepost op: februari, 21,2014, 21:40:42 »
Dan is een Cali 2 ook niet echt een optie.
Zelfde frame, beetje ander zadel.

Dat is niet waar Jan, ik heb een klein stukje op die Belg gereden maar die zat prima. Het hoeft maar een paar cm te schelen voor een heel andere zithouding.

Dat is dan ook maar een paar cm, dacht zelf dat daar weinig verschil in zat, behalve dan het uiterlijk.
Maar nooit met een 3 gereden, alleen maar bekeken en kan de 3 niet mooi vinden en die erna komen.
Banjert op klompen naar binnen

Offline Veloce

• K'heb een broertje dood...............................aan die kou
  • Guzzista
  • Total likes: 173
  • Geslacht: Man
  • MG
« Reactie #16 Gepost op: februari, 21,2014, 21:45:48 »
Dan is een Cali 2 ook niet echt een optie.
Zelfde frame, beetje ander zadel.

Dat is niet waar Jan, ik heb een klein stukje op die Belg gereden maar die zat prima. Het hoeft maar een paar cm te schelen voor een heel andere zithouding.

Dat is dan ook maar een paar cm, dacht zelf dat daar weinig verschil in zat, behalve dan het uiterlijk.
Maar nooit met een 3 gereden, alleen maar bekeken en kan de 3 niet mooi vinden en die erna komen.

Nee ik vind een 3 ook nix, maar ik vond het gewoon leuk om op allerlei motoren te zitten hahaha...
K'heb een broertje dood............................aan die kou

Offline Jan

« Reactie #17 Gepost op: februari, 21,2014, 21:47:20 »
Maar ook mee gereden, met de 3.
Zitten is iets anders dan er mee rijden.

Wim Bon

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari, 22,2014, 14:26:55 »
het is de houding die anders is.....ook in je hoofd moet je daar een omschakeling in maken.....

pas na een tijdje rijden kan je werkelijk zeggen of t zit of niet.....
Ik vond die Gs ook teveel "op de bok" zitten...maar na een tijdje wil je niet anders....
Stap ik nu weer op een cali3....dan vind ik de houding ook niks....

toch ooit bijna 900km in 1 keer met die cali3 gereden in de regen.....t enige waar ik last van had was een nat en koud pak,de houding hou je heel lang vol!

Offline Jan

« Reactie #19 Gepost op: februari, 22,2014, 14:37:24 »
Toch denk ik dat de zithouding op de GS en stuk comfortabeler is dan op de Cali's.
Zal ook verklaren waarom die grote offroads zo goed verkopen, velen komen zelden van de weg af met die dingen.

Wim Bon

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari, 22,2014, 15:20:03 »
nee dus......t is anders,actiever!!

bij een cali3 zit je eigenlijk net als op de pot...klinkt raar,is wel zo.....kan je uren volhouden....wat wel wennen is: poot omhoog bij schakelen.....maar ook bij t remmen.....soms dus beiden tegelijk....DAT is echt wennen......tjonge!!

Verders een heerlijke motor.....de cali3....mooi in de verf ook,veel beter dan de latere modellen.....zat er dikker op.....geen roest ook,helemaal niks....chrome was minder.....

goede herinneringen aan......ook soms heel stevig mee gereden......en toch 1:20....

Offline Jan

« Reactie #21 Gepost op: februari, 22,2014, 16:29:34 »
Voor de langere afstand vindt ik de zitpositie niet bijster, vooral als het de snelweg is.
Ook al zit ik achter een groot scherm, toch heb ik elke keer weer dat ik de voeten op de duosteunen zet, vindt ik prettiger, zal ook te maken heb met mijn rug problemen.
Bij binnendoor rijden kun ik toch behoorlijk meekomen, al zeg ik zelf. (Zal ook wel moeten, anderen doen het niet)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 515
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #22 Gepost op: maart, 04,2014, 15:27:30 »
Consumer Reports, het legendarische tijdschrift van het Consumer Reports National Research Center dat al vanaf 1936 producten test, heeft voor het eerst de betrouwbaarheid van motoren bekeken.

Het onderzoek vond plaats onder 4680 motoren, in het bezit van lezers van het blad, in de bouwjaren 2009 t/m 2012. Uit het onderzoek bleek Yamaha de betrouwbaarste met 10 noodzakelijk reparaties.

De plaatsen twee en drie waren voor Kawasaki en Honda. Met een BMW en Harley-Davidson was meer aan de hand dan met een Japanse motor.

Meer dan 30% van de inzendingen betrof een BMW en merken als Triumph en Suzuki werden niet meegenomen in het onderzoek vanwege te weinig inzendingen waarop een conclusie kon worden gebaseerd.

Online illustrator

« Reactie #23 Gepost op: maart, 04,2014, 16:06:20 »
ik neem aan dat dit laatste ook voor de Moto Guzzi geldt???

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #24 Gepost op: maart, 04,2014, 18:03:18 »
Er waren geen serieuze pechgevallen te melden  :yeah:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #25 Gepost op: maart, 04,2014, 18:03:29 »
BMW heeft 1,3 hectare land gekocht waarop de fabriek heeft gestaan waar het ooit begon.

De eerste BMW-fabriek werd gebouwd in 1918 in Milbertshofen, een voorstad van Munchen. In de fabriek werden vliegtuigmotoren gebouwd. BMW zegt dat ze het land willen herinrichten tot een nieuw onderkomen voor BMW Group Classic, een dochterbedrijf dat de geschiedenis van BMW bewaakt en vastlegt.

De fabriek, die dichtbij het vliegveld van Oberwiesenfeld lag, legde zich toe op de productie van vliegtuigmotoren. Die werden gebruikt in de eerste Wereldoorlog. Aan de productie kwam een eind in 1920 als gevolg van het Verdrag van Versailles. BMW deed de fabriek toen over aan het spoorwegbedrijf Knorr-Bremse AG en zocht dichtbij een nieuw onderkomen. Daar legde het zich toe op de productie van motorfietsen.

BMW wil het gebied herinrichten als onderkomen voor BMW Group Classic. Dat biedt onderdak aan een werkplaats, BMW-archieven en er kunnen events worden georganiseerd. Ook kun je er vintage onderdelen kopen of klassiekers.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #26 Gepost op: maart, 04,2014, 18:05:29 »
in de luchtvaart begrepen ze tenminste dat je cilinders beter niet achter elkaar kon plaatsen  :tong

rik151

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: maart, 04,2014, 18:10:44 »

Ja ééntje, en toen moest ik 4km met de motor lopen.... :stupid

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #28 Gepost op: maart, 04,2014, 18:32:05 »
Ja dat was niet zo slim achteraf bezien van je :-)

maar al zeker niets in vergelijk met een stukgedraaide versnellingsbak, afgebroken achtervork of uitgebroken wielen.
Garantie is natuurlijk wel goed bij BMW maar daar heb je onderweg op dat moment even weinig aan.

Een kennis is met de lesmotor overgestapt van BMW naar een Honda daar het ding in een jaar tijd veelvuldig bij de garage gebracht werd voor garantiegevallen waaronder 2x een geheel stuk gelopen versnellingsbak. Met het oude model had hij jaren geen problemen gehad.
Bij de marechaussee heeft BMW zelfs op voorhand een voorraadje reserve motoren beschikbaar gesteld.
Ze zijn natuurlijk als de dood dat ze volledig overstappen op Honda
Hoe dat bij de diverse politiekorpsen gaat is wel een leuke vraag natuurlijk of die rijden nog meer met het oudere model.

Offline Jan

« Reactie #29 Gepost op: maart, 04,2014, 20:33:27 »

Er viel helemaal niets te melden............. :bonk :bonk :bonk :bonk :pret :pret :pret :pret