Auteur Topic: DE HARLEY SCHUUR  (gelezen 3860 keer)

Online pille

Re: DE HARLEY SCHUUR
« Reactie #120 Gepost op: februari, 23,2021, 19:16:07 »
Liever met scooters rijden dan met die harley.  Gruwelijk.

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1803
  • Geslacht: Man
  • wat ruist daar in het struikgewas ................
« Reactie #121 Gepost op: februari, 24,2021, 17:32:44 »
ach , 90% van dat ding ziet er van opzij hetzelfde uit als een BMW GS , een Stelvio , een 850TT , een Triumph Tiger and so on , het enige waar ze het mee verkloot hebben is die oerlelijke koplamp en kuip maar Harley kennende zullen daar wel weer bergen aftermarket parts voor komen waardoor die er ( mischien ) wel gelikt uit gaat zien ?

maar wij zijn nou eenmaal geen Harley fans , Jasper vind dat ding weer helemaal TE geweldig zoals te verwachten was , mijn Stelvio was een Kabeljauw en dit ding vind je dan mooi ?  :pret italiaans design versus amerikaans plaatstaal

Online Veloce

« Reactie #122 Gepost op: februari, 24,2021, 21:10:47 »
Ben het volledig met Jasper eens, mooie motor die Pan America!
En zal kwalitatief in ieder geval beter zijn dan een Sneuvio.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #123 Gepost op: februari, 25,2021, 07:19:19 »
Citaat
mooie motor die Pan America!

:pret hij scoort toch de eerste plaats in de lijst van al die all road gedrochten van de BMW GS tot en met de Royal Enfield Himalayan , het ziet er allemaal niet uit maar die Harley is helemaal bagger met die koplamp en kuip

Citaat
En zal kwalitatief in ieder geval beter zijn dan een Sneuvio.

dat geloof ik dan weer wel onvoorwaardelijk , motorfietsen die binnen 20.000 km aan nieuwe nokkenassen toe zijn , waar gewoon het montagepunt van de borgbouten van het voorwiel op de voorvork van af scheurt , waar spontaan de middenbok van afbreekt als de motor er op staat and so on hebben nou niet echt een overtuigend bewijs van hun kwaliteit achtergelaten MAAR vergis je niet , Chris , de zoon van Jasper , leeft ook alleen nog maar omdat die tussen 2 auto,s is doorgeschoten en daarna vol op een stoeprand geknald en in het ziekenhuis geeindigd omdat op een hele drukke kruising de remklauw van zijn Harley van de voorvork af brak  :shocked:

volgens Jasper geen kwaliteitsprobleem maar de schuld van de monteur bij de Harley dealer die de bouten te vast zou hebben aangedraaid ( ? ) en die zou op staande voet ontslagen zijn ??? vind ik persoonlijk een lul verhaal maar goed

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 663
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #124 Gepost op: februari, 25,2021, 11:01:15 »
Nee dat kan prima. Bij BMW ook gevallen van achterwielen die los kwamen vanwege bouten die niet op moment aangetrokken waren.
Vind dat wel degelijk een kwaliteits- gebrek als wat te strak aantrekken zoiets veroorzaakt.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #125 Gepost op: februari, 25,2021, 16:37:01 »
Ik vind iets een kwaliteits probleem als het een hele serie of type af fabriek betreft , niet als een monteur iets niet goed doet bij het onderhoud , dan is het een probleem met de kwaliteit van de monteur

Online Veloce

« Reactie #126 Gepost op: februari, 25,2021, 17:06:13 »
Bedoel je dit met Italiaans Design Rini?  :yeah:

Online pille

« Reactie #127 Gepost op: februari, 25,2021, 17:26:25 »
Ik vind iets een kwaliteits probleem als het een hele serie of type af fabriek betreft , niet als een monteur iets niet goed doet bij het onderhoud , dan is het een probleem met de kwaliteit van de monteur
Denk dat niet veel  monteurs de klauwen op moment zetten...

Online akako

« Reactie #128 Gepost op: februari, 25,2021, 17:39:41 »
De monteur bij Motorhuis Seppe doet dat wel degelijk bij mijn suzuki. Misschien is dat omdat ik erbij sta te kijken 😄😄
Un vento di passione

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 515
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #129 Gepost op: februari, 25,2021, 17:40:31 »
Vind die Pan America ook wel iets hebben.
Alleen lijkt mij 242 kg leeg gewicht niet iets voor het rijden op een onverharde weg.
Maar dat doet 99% van de Stelvio- en GS rijders ook nooit.
De Enfield vind ik helemaal niets, beetje goedkoop cultding.
Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online breva

• Guzzista
« Reactie #130 Gepost op: februari, 25,2021, 18:24:49 »
Een kabeljauw met schaapsvacht  :shocked: bizar  :yeah:
Enne ja of eigenlijk nee , een Stelvio gaat qua design geen geschiedenis schrijven.voor Guzzi en technisch ook al niet , qua rijden wel., dat is TOP met hoofdletters op een Stelvio

Online akako

« Reactie #131 Gepost op: februari, 25,2021, 20:59:52 »
Mijn vstrom weegt 228kg en daar ga je ook niet mee off road rijden kan ik je vertellen

Ja een bos- of gravel paadje maar dat noem ik geen onverhard.

En nee de vstrom is natuurlijk geen motor met echt offroad kwaliteiten zoals de bmw gs dat wel is volgens de (ahum) kenners. Maar ook met een KTM adventure rij je niet zo gemakkelijk offroad weet ik uit ervaring.

En dat heeft alles met het gewicht te maken, dus off road met zo’n pan harry kun je wel vergeten.

Kijk eens bij husqvarna of de eencilinders van ktm als je offroad wil.
Un vento di passione

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #132 Gepost op: februari, 26,2021, 13:12:11 »
Bedoel je dit met Italiaans Design Rini?  :yeah:

Dat is die van Louis toch die te koop staat nu?

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #133 Gepost op: juni, 30,2021, 09:24:36 »
Harley rijders hoeven niet langer naar de fietsenmaker voor hun zijwieltjes.

Het is bekend dat Harley-Davidson motoren zwaar zijn, tussen de 300-400 kg is zo maar mogelijk. Zet daar tegenover dat de gemiddelde grootte van de rijders niet zo groot is. Dan ontstaat een combinatie die niet echt lekker uitpakt. En dat kan problemen geven. Niet zo zeer tijdens het rijden, maar bij het manoeuvreren vanuit stilstand.
De oplossing

Zwaar zijn ze, die Harley-Davidsons. Maar eenmaal onderweg zijn ze gemakkelijk te besturen, dankzij het lage zwaartepunt én ze zijn niet al te hoog waardoor je beide voeten makkelijk en ferm op de grond plant. Maar dan eenmaal gestopt, bijvoorbeeld om te parkeren, heb je een hele kluif aan je Harley.  Dan kunnen zijwielen zeer gewenst zijn.

Eerlijk gezegd was onze eerste reactie dat het om een verlate aprilgrap was. Of het laatste idee van Jochen Zeitz, de CEO van H-D, voor-ie in een dwangbuis werd afgevoerd. Niets van dat alles, want die elektrische hulpwielen zijn uitgevonden door Trijya Custom Motorcycles, een Japanse fabrikant van speciale onderdelen voor Harley-Davidson.
Zijwielen

Als een Harley-Davidson Trike niet in je garage past, dan is dit de oplossing. Zoals je in de video kunt zien, is de bediening elektrisch en gaat het in- en uitklappen zeer snel dankzij een knop op het stuur. Eenmaal ingeklapt steken de kleine elektrische hulpwielen niet uit, terwijl ze uitgeklapt zorgen voor de steun die nuttig kan zijn om met een bagger of cruiser te manoeuvreren.

Op zich zijn de wielen een prima oplossing waardoor we nog lager van onze Harley kunnen genieten, ook als de benen stram worden en de krachten afnemen. Maar de prijs vinden we eigenlijk wel van de zotte:  4.000 euro!