Auteur Topic: kamperen met de motor....wat neem je mee!!???  (gelezen 1224 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: kamperen met de motor....wat neem je mee!!???
« Reactie #30 Gepost op: januari, 18,2014, 01:49:20 »
mannen.....geweldig nuttige info.....prachtig...

als ik t allemaal zo lees lijkt t goed te doen dus....zelfs een stoeltje en een tafeltje.....tjonge......

Ligt er aan he.
wil je ontbijten en eten bij de tent is dat wel praktisch, stoel zeker.
Ben je nagenoeg de hele dag op sjouw heb je er weinig aan.
Improviseren is ook leuk hoor, je wordt steeds inventiever en begint al met de locatie waar je de tent opzet.
Sommige leren het nooit en krijgen de luxe van een eigen zwembad in de voortent of staan tot de middag in de schaduw om dan in de volle zon te blijven staan.

Offline TBBW

• Guzzizumoloog
  • Guzzista
  • Total likes: 0
  • better be good to me
« Reactie #31 Gepost op: januari, 18,2014, 12:57:29 »
Ja, dat is wel zo, afhankelijk van het seizoen, kijken waar de zon opkomt/ondergaat, wil je in de zon zitten in de ochtend of 's avonds na een dagje rijden, vertrek je de volgende ochtend ( zoals wij elke dag de vorige jaren ) kies dan meteen voor de ochtendzon en neem zo'n microvezel-dweil mee, tent snel te drogen, onderweg laten uitwapperen, dient ook om de lijken op het vizier/scherm te verwijderen. En stoeltje, tafel wegen niet veel, wel onhandig in omvang maar lukt eigenlijk opperbest. Je reis bepaalt wat je meeneemt, thuislaat ( tot een zonnebril toe ). Nu nog wachten tot Night Rider even langskomt met het extra koffertje en dan tijdens de Krokusvakantie toch maar eens plannen, een midweek of lang weekend moet kunnen, nog een Sweet 16 hier ten huize en belofte maakt schuld, een Vespa voor de dochter, de Guzzi volgt later.
de reis is het doel van de reis.

Online TigerManZ

« Reactie #32 Gepost op: augustus, 19,2020, 16:53:00 »
Tsja... eerder deze week kwam er een linkje voorbij naar een verslag van die man met z'n TT85 die naar Frankrijk en Italië reed met een tentje achterop. Al neuzende op dit (momenteel rustige) forum kwam ik dit oude topic over kamperen met de motor tegen.

MMMmmm... als ik dat allemaal lees krijg ik er zin in om 'n tentje achterop te knopen en er even op uit te trekken  :mellow:
Haha... maar m'n vakantie zit er net op! Zou dat het zijn dat ik langer het gevoel van vakantie vast wil houden?
Herkennen jullie dat?

Online brevadaytona

« Reactie #33 Gepost op: augustus, 19,2020, 16:58:18 »
vakantiegevoel , vasthouden haast niet te doen , halve dag werken weg .

beetje toch weer door alvast raamhorren bestellen voor de caravan haha

Online Veloce

« Reactie #34 Gepost op: augustus, 19,2020, 19:50:26 »
Als ik de garantie zou krijgen dat het de hele week droog zou blijven zou ik ook wel eens willen kamperen.  :popcorn:

Online TigerManZ

« Reactie #35 Gepost op: augustus, 20,2020, 10:47:58 »
Als ik de garantie zou krijgen dat het de hele week droog zou blijven zou ik ook wel eens willen kamperen.  :popcorn:

Kijk maar eens op hetregentbijnanooit.nl want het valt allemaal best wel mee al klagen we graag over het weer hier in NL... Alleen als men op de radio aangeeft dat er een bui kan vallen stappen wij al niet meer op de motor (of fiets) omdat er regen voorspeld is. Maar die bui valt niet altijd waar jij op dat moment bent.
Hetzelfde geld voor grauwe en bewolkte dagen want dan kan het wel eens gaan regenen... wat een watjes zijn we toch hè?  :wink:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #36 Gepost op: augustus, 20,2020, 11:05:25 »
Dinsdag plensde het hier, niet te weinig.
Meisje was met de fiets weg naar Steenwijk dus dacht maar even bellen of ik ze niet beter op kon halen met busje.
Nou die had het gewoon droog en later ook droog weer aangekomen.

Onderweg in Frankrijk ook wel eens dat je van verre donkere wolken ziet en besluit om maar een poosje de andere kant op te koersen.
Vaak hou je het dan ook droog.

Ook de bestemming veranderd nog wel eens vanwege berichten.

Vastzitten aan afspraken en routes ben ik dan ook wat wars van. Zo kwam menigeen in problemen bij terugreis van Mandello vanwege vaste route en hotel besproken met meerdere val en glijpartijen.
Wij gingen lekker de andere kant langs en al snel in zonnig gebied.

Het kan best eens een week regenen op een locatie maar je bent zelf degene die besloot er te blijven hangen  :bonk

Online TigerManZ

« Reactie #37 Gepost op: augustus, 20,2020, 11:18:42 »
Zeker kun je onderweg overvallen worden door een flinke bui. Het is zeker niet fijn dat je doorweekt raakt en motorkleding droogt niet 1-2-3... Het is dan ook te hopen dat er een mogelijkheid is om te schuilen of zoals je aangeeft de route te wijzigen...

Ik rij zelf ongeveer het hele jaar door maar de keren dat ik bij mijn woon-werk ritjes nat regen vallen best wel mee. Misschien ook wel omdat ik flexibele werktijden heb en buienradar in de gaten kan houden en zo net voor of na de bui kan rijden...  :grin:

Online Veloce

« Reactie #38 Gepost op: augustus, 20,2020, 12:04:09 »

Kijk maar eens op hetregentbijnanooit.nl want het valt allemaal best wel mee al klagen we graag over het weer hier in NL... Alleen als men op de radio aangeeft dat er een bui kan vallen stappen wij al niet meer op de motor (of fiets) omdat er regen voorspeld is. Maar die bui valt niet altijd waar jij op dat moment bent.
Hetzelfde geld voor grauwe en bewolkte dagen want dan kan het wel eens gaan regenen... wat een watjes zijn we toch hè?  :wink:

Watjes?  :yeah:

www.booking.com

Het gaat mij erom dat het in de Alpen aardig kan blijven hangen en als je dan s'morgens je tentje etc moet inpakken tijdens een bui ik niet vrolijk wordt!
Een leren broek krijg je ook niet zomaar droog en om nou de hele vakantie met een vochtige broek te rijden.

Daarom is booking.com onze favoriet dan hoef je ook niet met een rol wc papier onder je arm naar zo'n stinkend toiletgebouw enzovoort.

Online TigerManZ

« Reactie #39 Gepost op: augustus, 20,2020, 16:02:06 »
Van hotelletje naar pensionnetje enz. is ook niks mis mee. Dus die booking.com die snap ik wel  :wink:
Inderdaad in de regen opbreken of tent opbouwen en met klamme kleding rond rijden is niks aan.

Alleen merk ik zelf dat als ik een paar dagen van huis ben en overnacht in pension of hotel, daar 's morgens van een ontbijtbuffet geniet, tussen de middag onderweg iets eet en 's avonds weer op zoek ga naar een restaurantje ik daar na een paar dagen klaar mee ben. Dat heb ik niet als ik op een camping sta...
Die hotelkamers voelen voor mij nooit als "thuis" en dan is het net of je dagen ergens op visite bent. En met dat uit eten eet je vaak net iets meer als nodig is, daar nog enkele lekkere biertjes bij... klinkt niet als een straf hè?

Kamperen doe ik meestal met ons caravannetje, dus zonder motor... En die caravan voelt wel eigen, voor mij een andere beleving. Vaak bezoeken we de kleinere campings en niet die grote "vakantie- en recreatiefabrieken" omdat ons dat niet aanspreekt. Herrie rondom een zwembad, terrassen met animatieteams om de gasten te laten karaoken of toneelstukjes ingestudeerd door kids... nee daar zit ik niet op te wachten...

Kamperen met de motor heb ik de laatste jaren meestal met m'n MZ met zijspan gedaan. Lekker rustig rond pruttelen en dan 1 of 2 nachten op een camping en dan vind ik het weer mooi zat geweest. Haha... zal de leeftijd zijn  :yeah:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #40 Gepost op: augustus, 21,2020, 10:29:59 »
Kamperen in de Ardennen was voor ons altijd aanschuiven bij een ontbijtbuffet van een naburig hotel of gewoon ontbijt bij de plaatselijke bakker die ook wat tafeltjes in de zaak heeft.
En na de dagrit even naar het dorp om ergens wat te eten.
Hotelkamers ben ik nog nooit vrolijk van geworden, hoe luxe soms ook.
De sfeer van een mortuarium doet er weinig voor onder.
Maar voor enkel eens een overnachting kan het makkelijk zijn.

Online brevadaytona

« Reactie #41 Gepost op: augustus, 21,2020, 15:18:46 »
kamperen  deed ik altijd bij de 24uurs races . en bij treffens , bij de toertjes is een hotel wel fijn en zeker met een groep(je) wel leuk en gezellig , ook wanneer het pijpenstelen regent . met kamperen is dat wel andu
 met name vrouw ziet kamperen niet meer zitten , weet nog wel dat met de kinderen , al de hele week regen regen en regen , maar he jongens het is mooi weer , wij een wandelroute  , en je verwacht het niet , we zijn op het verste punt ongeveer en het gaat hagelen onweren , ieredeeen boos op mij . s,avonds de schoenen boven de bbq gedroogd . ja ze worden nog boos als ik erover begin

Online TigerManZ

« Reactie #42 Gepost op: augustus, 21,2020, 16:25:45 »
Hotelkamers ben ik nog nooit vrolijk van geworden, hoe luxe soms ook.
De sfeer van een mortuarium doet er weinig voor onder.
Mooi omschreven  :pret

Citaat
Maar voor enkel eens een overnachting kan het makkelijk zijn.
Zo is het maar net!

Online TigerManZ

« Reactie #43 Gepost op: augustus, 21,2020, 16:27:55 »
kamperen  deed ik altijd bij de 24uurs races . en bij treffens , bij de toertjes is een hotel wel fijn en zeker met een groep(je) wel leuk en gezellig , ook wanneer het pijpenstelen regent . met kamperen is dat wel andu
 met name vrouw ziet kamperen niet meer zitten , weet nog wel dat met de kinderen , al de hele week regen regen en regen , maar he jongens het is mooi weer , wij een wandelroute  , en je verwacht het niet , we zijn op het verste punt ongeveer en het gaat hagelen onweren , ieredeeen boos op mij . s,avonds de schoenen boven de bbq gedroogd . ja ze worden nog boos als ik erover begin

Zo zullen we allemaal wel annekdotes hebben of belevenissen die met een verjaardag of zo weer eens over tafel gaan en waar dan weer hartelijk om gelachen wordt.

Ik heb veel in NL gekampeerd maar ook in de Eifel, Ardennen, Alpen en Scandinavië.
En ja, zeker wel eens regen gehad maar nooit een erg verregende vakantie.
Maar goed, ik moet niet persé mooi weer hebben om een leuke en fijne vakantie te hebben...

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #44 Gepost op: augustus, 21,2020, 18:16:24 »
Ja dat ook natuurlijk. Vasthouden aan je geplande dagprogramma of aanpassen aan het weer maakt of breekt ook een vakantie.