Auteur Topic: kamperen met de motor....wat neem je mee!!???  (gelezen 1223 keer)

Offline Jan

Re: kamperen met de motor....wat neem je mee!!???
« Reactie #15 Gepost op: januari, 16,2014, 17:35:42 »
Doe je 4 matjes. :voila :voila :voila :voila :voila
Hoe moeilijk kan het zijn. :bonk :bonk
Banjert op klompen naar binnen

Online Veloce

« Reactie #16 Gepost op: januari, 16,2014, 17:48:31 »
Je kan naar die jonge god Frank niet kijken Wim!

Online akako

« Reactie #17 Gepost op: januari, 16,2014, 18:10:59 »
dat bedoel ik   :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Un vento di passione

Online illustrator

• Guzzista
  • Total likes: 509
  • Geslacht: Man
  • De beste weg in alles is de middenweg.
« Reactie #18 Gepost op: januari, 16,2014, 18:27:36 »
Nadat ik 's nachts  in mijn tent onderkoeld wakker werd en niet meer op temperatuur kon komen heb ik gezworen om nooit meer langer dan 1 nacht in een tent door te brengen.
Dit was tijdens het Quotatreffen in Denemarken.
Buitentemperatuur -3°.
Koude wind.
Alle motorkleren weer aangetrokken incl. gevoerde broek en jas met 2 extra lagen en winterhandschoenen.
Slaapzak Fjallraven geschikt voor dat soort omstandigheden (volgens de folder).
Ben niet gauw bang maar toen twijfelde ik echt even of ik nog wel op temperatuur zou komen.
Na 3 dagen regenrijden bij 5°, tent opzetten in de regen, natte kleren.....
Ik was het zo zat dat ik de volgende ochtend alles heb ingepakt en in een ruk naar huis terug ben gereden.
Wat een arremoede............dit nooit meer.

Wie hoopt, die gelooft.
Wie gelooft, die begrijpt het niet.
Wie het begrijpt, die gelooft niet...

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 654
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #19 Gepost op: januari, 16,2014, 18:35:17 »
Wij houden wel van kamperen maar niet op een camping waar je hutje bij mutje staat.
ja op een treffen is dat anders maar niet voor vakantie. Anderen vinden dat weer gezellig moeten ze zelf weten.
Heb wel foto's voor een indruk maar ben niet thuis nu.

We hebben verschillende tenten, gaan we 3 weken op vakantie gaat de wigwam mee.
Naar een treffen meestal een kleintje want rol je enkel in om gelijk te gaan pitten.
Met z'n 2 wel een 3 persoons nemen en alleen een 2 persoons vanwege je motorspullen.

Gemak en klein bepakt gaat slecht samen maar we zijn dan ook meestal met 2 motoren dus kunnen we wat luxer doen.
tentjes die in een minuut staan en vooral!!! wat dikkere luchtbedden maar dan wel de zelfopblazende versie.
Op die oppomp dingen kan ik slecht op slapen, zeeziek is overdreven maar draai je met de schouder wat gaan gelijk je benen omhoog dat soort dingen.
Zelfopblazende zijn lekker stabiel, alleen wat meer pakmaat al heb je daar ook vrij compacte bij en ze worden steeds kleiner.
Slaapzak ook zoiets. Dat overkomt je maar 1x met een zomerslaapzak en "wakker worden" met het ijs op de tent.
We zijn geen 20 meer dus je moet gewoon goede spullen hebben om het leuk te houden en dat is vaak de oorzaak dat vooral vrouwen al snel afhaken na een paar keer.
De vrijheid om voor je tentje te zitten en niemand in de buurt, koffie zetten enz. ongegeneerd aan je zak krabben  :evil: plannen voor de dag doornemen, kaart open vouwen... alles bij de hand.  In een hotel zit je toch met regels, op tijd voor het ontbijt en tussen de andere mensen en dan weer naar boven en kaart op het bed maar met de tent doe je dat lekker allemaal buiten.  Moet je alleen geen regen hebben maar hebben we maar zelden in de vakantie periode. Vorig jaar 2 weken Engeland en ook niks nada.
Is het slecht weer kun je altijd nog een goedkoop B&B of hotelletje pakken. Op de heen of terug weg doen we het vaak ook wel eens ter hoogte van Parijs, kwestie van alleen even slapen en bijtijds weer verder naar het zuiden.
Matjes en slaapzakken hebben wel wat volume maar wegen verder geen drol dus bind je makkelijk ergens boven op vast. Dan lijkt het al snel veel bagage, dat wel.
Gewicht zoals tentharingen liefst in de tanktas.
We hebben ook jaren niks van kookspul meegenomen. Vrijwel overal kun je wel ergens ontbijten, plaatselijk hotel, op de camping zelf of zoals in frankrijk heeft vrijwel bij elke bakkerij die mogelijkheid met koffie enzo.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #20 Gepost op: januari, 16,2014, 18:43:03 »

een matje van 2,5cm is te weinig voor mij....dan kom ik gebroken uit zo n tent......maar dat ben ik
Van nature heb ik vrij snel last van mn spieren.....dat is al vanaf ik me t kan herinneren zo.......dis 10cm dikte qua matras is wel een must...

Met die selffloating is het totaal anders. 5cm is echt superdeluxe dan maar rond de 3 is al goed.
Zolang je maar een goede hebt. En zover "opblazen" dat je net niet op de grond ligt als je op je zij ligt met heup of schouder, niet keihard dus.

Wim Bon

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari, 16,2014, 18:45:37 »

die heb ik s ochtends echt al eens gezien voordat ie een peuk had gehad en een bak koffie.....nou....ik zeg niks!! :voila

Wim Bon

• Gast

Online akako

« Reactie #23 Gepost op: januari, 16,2014, 22:07:48 »

die heb ik s ochtends echt al eens gezien voordat ie een peuk had gehad en een bak koffie.....nou....ik zeg niks!! :voila

Peuken zijn we mee gestopt Wim

En weer terug gaan sporten.

Nou alleen nog wat minder zuipen  :mellow: :mellow:
Un vento di passione

Online akako

« Reactie #24 Gepost op: januari, 16,2014, 22:09:19 »
Un vento di passione

Offline TBBW

• Guzzizumoloog
  • Guzzista
  • Total likes: 0
  • better be good to me
« Reactie #25 Gepost op: januari, 17,2014, 14:55:53 »
Een eerste keer gaan kamperen in '95, had een luchtbedje en een slaapzak, verder niets, mijn Ned collega van het werk had zowat alles en reed met een Pan+zijspan, werkelijk alles had hij mee. Gebeten door de kampeermicrobe en literatuur, langzamerhand de outfit aangekocht. Vrouwlief krijg ik niet mee op de motor om te kamperen dus plaats genoeg, ook op de duo: 't ziet er soms niet uit, even gepakt proefrijden en dan hupsaké op weg. Slaapzak: temperaturen die erop vermeld staan zijn optimistisch, heb ook al met het hele motorpak, muts ect in de slaapzak gelegen. Slaapmatjes: probeer ze eens in een winkel, doe ik echt! Tent: als je een grote jongen bent kies minstens voor 2/3 personen: afmetingen die vermeld worden zijn voor kleine Chinezen ( denk ik ). Hoe compacter en duurzamer, hoe duurder! Ik heb ook een "tafeltje bij en een prima stoel" kan allemaal op het rek/duo. Neem ook noodproviand mee ( zakjes rijst/pasta met smaak ) een sixpack 1/2liter water, oploskoffie, oplosmelk, suiker, en de enige keren dat ik dit eet: suikerwafels ( een dipje onderweg... ) Verder 2 gaspitjes en vuurtjes ( zijn echt minimaal ) bord, bestek, keteltjes en een kartonnetje wijn  :beer .
Kledij kan je zelf wel bedenken, inclusief je kaarten, literatuur enzovoort voor onderweg. Foto's plaatsen ben ik niet zo sterk in hier: kijk naar de filmpjes: 2012 met de Breva naar en rondom Normandië, 2013 binnendoor naar Grenoble en terug. Voordeel: we waren met 2 en de laatste avond telkens afgesloten in 2012 = een hotel en 2013 = camping met kamers en restaurant. Op al mijn eerdere reizen ( vooral naar treffens ) is de tent enkel om te recupereren en waren de reizen ook bij prima temperaturen en prima weer!
Normandie C & A on the move
C&A: Montagnes
door de filmpjes heen zie je af en toe ons comfort, prima stoeltjes, tafeltje... ach op de meeste campings kan je prima bestellen voor de volgende ochtend en als je een beetje plant onderweg goed en goedkoop eten. C&A hebben zich geamuseerd in beide reizen!
de reis is het doel van de reis.

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #26 Gepost op: januari, 17,2014, 18:23:15 »

niet gek niet duur maar past niet in mijn koffer

Zo, n matje weegt niks dus bind je gewoon OP de koffer  :popcorn:

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #27 Gepost op: januari, 17,2014, 18:30:41 »
tafeltje nooit mee gehad tot we een aanhanger hadden en ook die gaat maar zelden mee.
Kan prima op een koffer of boomstronk oid.
Veel campings staan ook losse kampeertafels die je bij je tent mag zetten.
Stoeltjes wel mee maar ook niet/zelden naar een motortreffen.

Co omschrijft al precies hoe het vergaat wanneer je niet de juiste spullen hebt.
We hebben het ook meegemaakt maar gelukkig al lang geleden en was een wijze les dat een slaapzak van 2 tientjes nooit voldoet.
Bij echt koude te verwachten hebben we ook nog een binnenslaapzak maar gaat sinds aanschaf alleen mee als overbodige bagage.
Ook omdat we die koude niet opzoeken en zoals openingstreffen per definitie niet. wel paar maal op bezoek en 1x toen het ruim 20 graden was.
Zal ondertussen wel nooit meer gebeuren daarheen  :zwijg

ipv plastic onder de tent (tegen modder) gebruiken we 2 isolatiedekens. Die zijn klein opgevouwen als een luciferdoosje.
Scheelt een hoop in isolatie en condens.

Wim Bon

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari, 17,2014, 20:11:09 »
mannen.....geweldig nuttige info.....prachtig...

als ik t allemaal zo lees lijkt t goed te doen dus....zelfs een stoeltje en een tafeltje.....tjonge......

Offline Jan

« Reactie #29 Gepost op: januari, 17,2014, 20:30:02 »
Met de huidige ontwikkeling is het met 5 jaar ook met bankstel en breedbeeldteevee.  :voila :voila :nanana :nanana :pret :pret :pret :pret
Banjert op klompen naar binnen