Auteur Topic: offroad  (gelezen 371 keer)

Online illustrator

offroad
« Gepost op: september, 16,2013, 09:45:56 »

Offline Veloce

  • K'heb een broertje dood...............................aan die kou
  • Guzzista
  • *******
  • Berichten: 4143
  • Total likes: 173
  • Geslacht: Man
  • MG
Re: offroad
« Reactie #1 Gepost op: september, 16,2013, 11:13:42 »
Tis maar wat je een koopje noemt ''het blok loopt aardig goed'' hahahaha

IK heb liever een blok wat gewoon goed loopt  :yeah:

K'heb een broertje dood............................aan die kou

Online illustrator

Re: offroad
« Reactie #2 Gepost op: september, 16,2013, 11:31:16 »
Tis maar wat je een koopje noemt ''het blok loopt aardig goed'' hahahaha

IK heb liever een blok wat gewoon goed loopt  :yeah:

Ach gewoon een vriendelijke motor toch.....aardig en goed, wat wil je nog meer...... :nanana :nanana :nanana :nanana :klap :klap :yeah:

Wim Bon

  • Gast
Re: offroad
« Reactie #3 Gepost op: september, 16,2013, 12:39:58 »
nou ben ik zelf niet zo n hele bekende in dat wereldje.......maar ben druk aan t neuzen.....

Misschien is t handig als we wat motor types hier hadden staan die voor een trip,die ik in gedachten heb,in aanmerking komen....

denk daarbij aan een 1 of 2 cyilinder,maximaal 600/650 en een bedrag van maximaal 1250/1500....

zelf had ik al gekeken naar:

Kawasaki KLE500 2cyl.
Honda SLR650 FX650 Vigor...allen t zelfde type....1 cyl.
BMW f650, 1cyl rotax,iets duurder
Aprilia pegaso 1 cyl,veel tupperware
Cagiva,ook zoiets als bovenstaand


kortom,veel keus....en allen motoren waarop je in de regio ook kunt rijden.....


blijft de vraag....(voor mij dan)

zou op een simpele manier zo n nato ook geschikt te maken zijn......voor de niet extreme onverharde pasjes he.....
denk hierbij aan andere banden,langere schokbrekers achter,iets aan de voorvork(wordt alweer moeilijker).....


roep eens wat???.....

Offline Jan

Re: offroad
« Reactie #4 Gepost op: september, 16,2013, 13:48:38 »
Vindt de Kawa niet de meest geschikte.
Zoals ik die ken, maar dan in de Gpz uitvoering: Hoogtoerig.
Banjert op klompen naar binnen

Online illustrator

Re: offroad
« Reactie #5 Gepost op: september, 16,2013, 14:19:16 »
Suzuki DR nog wat is er ook nog en niet te duur.
Yamaha zit nog steeds in de hoge kultwaarde met de XT modellen en daarbij zijn ze vaak afgeragd.
Mijn Hondamodel is ook een optie natuurlijk en als je aandringt rond de 1000 euri voor een iets betere.
Voordeel is wel dat er goedkoop zat onderdelen te krijgen zijn.
Hoe dat is bij een Aprilia of andere weinig verkochte (italiaanse) exoot is weet ik niet maar dat laat zich wel raden.
De NATO ombouwen tsja......als je een simpel bospaadje wilt nemen hoef je dat niet te doen.
Dat werd bij de landmacht met de standaard NATO al gedaan.
Maar echt ombouwen voor het serieuzere werk lijkt mij de NATO niet zo voor geschikt.
En voor je het weet ben je financieel meer kwijt aan ombouwen dan een andere motor.
Optie is om de NATO (in) te ruilen voor een leuke offroad......... :voila

Offline Jan

Re: offroad
« Reactie #6 Gepost op: september, 16,2013, 14:27:05 »
Suzuki DR nog wat is er ook nog en niet te duur.
Yamaha zit nog steeds in de hoge kultwaarde met de XT modellen en daarbij zijn ze vaak afgeragd.
Mijn Hondamodel is ook een optie natuurlijk en als je aandringt rond de 1000 euri voor een iets betere.
Voordeel is wel dat er goedkoop zat onderdelen te krijgen zijn.
Hoe dat is bij een Aprilia of andere weinig verkochte (italiaanse) exoot is weet ik niet maar dat laat zich wel raden.
De NATO ombouwen tsja......als je een simpel bospaadje wilt nemen hoef je dat niet te doen.
Dat werd bij de landmacht met de standaard NATO al gedaan.
Maar echt ombouwen voor het serieuzere werk lijkt mij de NATO niet zo voor geschikt.
En voor je het weet ben je financieel meer kwijt aan ombouwen dan een andere motor.
Optie is om de NATO (in) te ruilen voor een leuke offroad......... :voila

Ga jij je mond spoelen, en rap.  :stupid :stupid :tong :yeah: :yeah:
Banjert op klompen naar binnen

Online illustrator

Re: offroad
« Reactie #7 Gepost op: september, 16,2013, 14:34:00 »
ja, pa.............zal het nooit meer doen........ :pret :pret :pret :pret
overigens is de Honda NX650 Dominator in Italiƫ gebouwd dus je mag er een italiaans stickertje op plakken...... :nanana :nanana :nanana

Wim Bon

  • Gast
Re: offroad
« Reactie #8 Gepost op: september, 16,2013, 15:35:42 »
ik begrijp t...


inruilen gaat niet gebeuren.....nato blijft...

Als ik een fiets erbij koop,moet t ook een knappe zijn waar je ook "gewoon" mee op pad kan en wil.....

zie t dan ook als een extra eifelachtige motor....zoiets dus......niet alleen offroad.....

op youtube zie je vele motoren voorbij komen,krijg je wel een indruk wat er mee kan......dat is dan wel weer grappig

Online illustrator

Re: offroad
« Reactie #9 Gepost op: september, 16,2013, 16:03:02 »
Dan denk je bijna richting Transalp...wel degelijk en ook geschikt voor de aanlooproute maar een tikkie te zwaar (vind ik).
Aangezien er al neigingen van zelfsleutelen bij jou tevoorschijn komen zou ik dan toch voor een 1-cilinder kiezen.
Makkelijk te onderhouden en met een 500-650 kan je ook op de snelweg aardig meekomen.
Hoe zijn die BMW's eigenlijk....te duur of te veel afgeragd????...of is het meer een sportieve stadsfiets????.
Vind ze wel leuk om te zien.

Offline Jan

Re: offroad
« Reactie #10 Gepost op: september, 16,2013, 16:16:43 »
Banjert op klompen naar binnen

Offline Jan

Re: offroad
« Reactie #11 Gepost op: september, 16,2013, 16:20:34 »
En anders deze:
AERMACCHI-HARLEY DAVIDSON SS125 (1978) - VUE STATIQUE...

Bewezen lange afstand kwaliteiten,  :voila :voila en nog Italiaans ook.  :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Banjert op klompen naar binnen

Wim Bon

  • Gast
Re: offroad
« Reactie #12 Gepost op: september, 16,2013, 16:49:56 »
tja....je hebt verschillende BMW tjes.....

om binnen t budget te blijven is moeilijk.....
t zijn meer straat dan offroaders.......een hoog damesgehalte....
afgeragd valt mee,en er zit een hoop plastic aan......
de blokken zijn de zelfde als bij de aprilia.....maar dan met 4kleppen ipv 5 kleppen....kan ook andersom zijn hoor....

waar ik tot nu toe t meest van gecharmeerd ben is de slr en de kle500.....je ziet ook op youtube.....

de kle is lichte 2 cyl......meer voor de weg dan in t terrein....
de slr is een 650 1 cyl.....meer voor t terrein dan op de weg...althans,lijkt mij.....

de slr lijkt een klein tankje te hebben.....maar ach,als ie 1:25 loopt met een tank van 10 ltr....toch 250km......   

Online Aladin

  • Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 19065
  • Total likes: 515
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: offroad
« Reactie #13 Gepost op: september, 16,2013, 19:12:45 »
Tis niet m'n bedoeling om door een meter bagger te rijden of over heuveltjes te jumpen dus met een stel grof profielbanden op m'n nato2.0 ben ik tevreden.
ragt er prima door.
Maar zoals een stoep op moet je toch wat rustiger doen dan met de NTX, dan merk je die langere veerweg voor wel.