Auteur Topic: Royal Enfield opent nieuwe fabriek  (gelezen 1117 keer)

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1341
  • Geslacht: Man
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
Re: Royal Enfield opent nieuwe fabriek
« Reactie #30 Gepost op: februari, 22,2019, 05:55:25 »

Citaat
Het clubblad is sindsdien in kleur!!!

wat tot de dag van vandaag ontkend wordt door hoog geplaatste kabouters , dat viel toevallig samen en was men al lang van plan om te gaan doen  :popcorn:

Citaat
Toen hadden ze nog de grap dat een Dinie moderator was gemaakt.

oh ja , Dini , die samen met de voorzitter . Klaas , even aan ons ging vertellen dat als we de clubwinkel wilden gaan doen we niet meer op het kabouterforum mochten , werd later ook ontkend terwijl het gezegd werd onder getuige van Regina en Jasper en ik het zwart op wit had omdat het ook nog even per mail was bevestigd door Dini   :pret

des te mooier vind ik het nu dat er door mensen die dat allemaal niet hebben mee gemaakt ofzo ( ? ) nu weer wordt geschreven dat ze de verhalen van de turbo guzzi missen in de koerier  :pret ook wel bijzonder want volgens mij heeft er maar 2 keer een artikel in de koerier gestaan van Jasper , ik heb indertijd veel meer artikelen geschreven voor de koerier  :popcorn: whatever

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 517
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #31 Gepost op: februari, 22,2019, 13:40:20 »
Ja klopt. Werd later wel wat genuanceerd maar was inderdaad dat alle commissieleden het schrijven kregen dat ze niets inhoudelijks over en rond de club op het forum mochten posten. Was voor Marian reden om nooit meer op het forum te komen toen.

Tayyip Erdogan had het niet verbeterd  :bonk

Online breva

• Guzzista
« Reactie #32 Gepost op: februari, 24,2019, 08:19:58 »
toch heb ik sterk de indruk dat het clubje ondanks de blonde en verfrissende voorzitster toch weer sterk in oude gebruiken is vervallen , zo heeft de dame tot nog toe niet de moeite genomen om eens bij het regiocafe aan te gaan , mischien met de komende regiorit ?
maar ook op dat forum zijn het weer dezelfde met het grootste woord en alle anderen mogen netjes aansluiten en ja , nee en amen zeggen  :popcorn:

wat voorzitsters betreft zit ik ook wat in 2strijd , de voorzitster van de MGCN of de voorzitster van de roadrocket club  :redface

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #33 Gepost op: februari, 24,2019, 18:04:41 »
Er is niks veranderd bij een bepaalde oude garde hoor. En profiteur Petertje is na een rustige periode waarbij hij zijn wonden likte weer dagelijks aanwezig  :popcorn:

Wel zo'n beetje de enige die nog steeds een plaat voor z'n kop heeft dus. Al de andere betrokkenen vertonen zich niet meer daar.
Die doen het af met bellen naar elkaar als er hier weer wat gepost wordt.

Maar de mooiste stunt van dat kliekje was wel dat steeds nadrukkelijk werd gesteld dat er wel degelijk transparantie was en notulen van een bestuursvergadering weliswaar niet gepubliceerd maar altijd voor ieder lid opvraagbaar.

Toen echter een lid in die periode het waagde om dat eens op te vragen was er heel veel getelefoneer en een direct ingaand bestuursbesluit dat notulen niet ingezien mochten worden door leden  :yeah:

Kan het niet helpen maar blijf dat gewoon vermakelijk vinden dat je gewoon gelijk krijgt uiteindelijk (en nee ik was niet degene die de notulen opvroeg, kan ik voor mezelf ook wel invullen  :bonk  )

Online pille

« Reactie #34 Gepost op: februari, 22,2020, 17:25:44 »
Ik vind die "himalayan" een leuke moto!  20 pk's te weinig maar mooi om te zien.  Wist je dat de beroemde "Terblanche" die getekend heeft?  Heeft al de 999,ST4, 900SS getekend en nu dus werkzaam voor RE.
Overigens kun je die hollandse dame volgen op haar reizen op de himalayan op you tube.  2 mooie dingen tegelijk☺

Online TigerManZ

« Reactie #35 Gepost op: augustus, 27,2020, 14:52:32 »
Die Himalayan is inderdaad een leuke motor! Wel een om fijn binnendoor te pruttelen.
Met een top van iets meer dan 100km/u kan hij in theorie wel de snelweg op maar als je een blokje "uit moet wringen" om mee te komen met het verkeer vind ik niet prettig rijden. Dat herken ik in ieder geval van m'n MZ-je...

Online pille

« Reactie #36 Gepost op: augustus, 27,2020, 17:00:55 »
Mocht ie de kracht van een v50 hebben dan wil ik er eentje.  Maar gelijk heb je, als je het blok moet uitwringen elke keer je op de snelweg gaat is het plezier er snel van af.  Het uiterlijk is gewoon tof.  Maar hier heb ik nog nooit ene zien rijden.  Misschien gaan ze die tweecilinder-motor erin steken en dan zou het een alternatief voor een transalp zijn? 

Online pille

« Reactie #37 Gepost op: augustus, 27,2020, 17:04:11 »
"Itchi boots" is ondertussen van merk verandert.  Rijdt nu met een honda rond in europa.  Een himalayan is goed voor moeilijk begaanbare plekken, maar hier komt ie idd kracht tekort.

Online TigerManZ

« Reactie #38 Gepost op: augustus, 27,2020, 22:05:54 »
Mocht ie de kracht van een v50 hebben dan wil ik er eentje.  Maar gelijk heb je, als je het blok moet uitwringen elke keer je op de snelweg gaat is het plezier er snel van af.  Het uiterlijk is gewoon tof.  Maar hier heb ik nog nooit ene zien rijden.  Misschien gaan ze die tweecilinder-motor erin steken en dan zou het een alternatief voor een transalp zijn?

Of een Royal Enfield ooit een alternatief voor Honda wordt??? Geen idee maar ik denk dat de kennis en techniek bij Honda ver voor liggen t.o.v. Royal Enfield. Dat is niet negatief bedoeld en misschien heb ik het wel helemaal mis. Maar ze hebben zo lang de de ouderwetse blokken/techniek gebruikt en pas enkele jaren modernere technieken zoals injectie. Mijn inziens hebben ze daar dus nog niet veel ervaring mee maar misschien kopen ze deze onderdelen wel van Honda... wie het weet mag het zeggen...

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #39 Gepost op: augustus, 28,2020, 10:23:03 »
Honda's zitten gewoon degelijk in elkaar, ook ergonomisch.
Iedereen rijdt er zo op weg.

Online pille

« Reactie #40 Gepost op: augustus, 28,2020, 11:21:38 »
Zijn die RE dan onbetrouwbaar?  Kan toch niet veel aan kapot gaan want is zo basic als maar kan?
Zit je wel nu met injectie maar dat moet toch ook al van de kinderziekten af zijn.
Ik vind het tof als je met een no nonsens moto als een RE  grote trippen kan maken en evenveel plezier hebt dan een computermoto.
MAAR een moto moet 130 kunnen rijden.  110 als topsnelheid is te mager.

Online breva

• Guzzista
« Reactie #41 Gepost op: augustus, 29,2020, 18:26:44 »
mijn oom heeft weinig tot geen problemen gehad in de 3 of 4 jaar dat hij RE gereden heeft , enige werkelijke probleem vind ik dat die dingen zo klein zijn maar dat geld ook voor de meeste Guzzi modellen tegenwoordig , mensen worden steeds groter maar motorfietsen steeds kleiner , bizar  :shocked:

ja en dat zo,n ding geen 130 loopt , daar koop je toch ook geen RE voor , die koop je om lekker rustig mee over B wegen te tokkelen en dan heb je aan 110 meer dag genoeg , zo,n beetje elk geleverde Guzzi model tot heden wordt ook gewoon door iedere iets serieuzere middenklasser auto zoek gereden bij het optrekken , als je daar een probleem mee heb kan je beter in de 200 + pk stal gaan shoppen bij Ducati of BMW ofzo

Online TigerManZ

« Reactie #42 Gepost op: augustus, 29,2020, 19:25:36 »
Honda's zitten gewoon degelijk in elkaar, ook ergonomisch.
Iedereen rijdt er zo op weg.

Dat doet Honda al jaren en dat is heel erg knap.
Maar ik ben een beetje vreemd en om de een of andere reden spreekt mij dat dan weer niet zo aan...  :rolleyes:

Online TigerManZ

« Reactie #43 Gepost op: augustus, 29,2020, 19:32:34 »
Zijn die RE dan onbetrouwbaar?  Kan toch niet veel aan kapot gaan want is zo basic als maar kan?
Zit je wel nu met injectie maar dat moet toch ook al van de kinderziekten af zijn.
Ik vind het tof als je met een no nonsens moto als een RE  grote trippen kan maken en evenveel plezier hebt dan een computermoto.
MAAR een moto moet 130 kunnen rijden.  110 als topsnelheid is te mager.

Ik heb geen ervaring met RE en kan ook niet zeggen of ze betrouwbaar zijn. Ze spreken mij wel aan!

Het verschil tussen m'n Stelvio en m'n MZ ETZ250 is ook groot en ja hoor, met zo'n klein licht machientje kun je heel veel lol hebben!
Alleen vind ik het comfort ver te zoeken op m'n MZ en als ik een langere rit maak dan heb ik graag een bagagerol in m'n rug, anders kom ik echt gebroken en met rugpijn aan na een dag rijden.
Langste rit is zo'n 270-280km op een dag en dat is meer dan zat voor mij!!! Dat was vanuit de Betuwe naar Westerstede (Duitsland, oost van Groningen).
En zo'n 8 of of 10 in februari naar het Altes Elefantentreffen bij de Nürburgring in de Eifel.

Online pille

« Reactie #44 Gepost op: november, 08,2020, 10:03:22 »
Ik ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers.  Het zou me niet verbazen mocht RE meer verkopen dan guzzi!  En dit van een merk dat 15 jaar terug misschien 5 moto's in belgie verkocht.  Die himalian is een schot in de roos!