begin jaren 90 alweer denk ik kocht mijn vader een 350cc Enfield Bullet bij de importeur toen , paul postma motoren in haarlem, die Enfields waren toen nog niet echt best, meteen bij aankoop werden al de lagertjes van de ontsteking vervangen door messing of bronzen glijlagers, ook meteen werden alle rubbers ed op de motor vervangen door beter rubber ( aanzuigbuis ed ) maar toch heeft mijn vader een hoop schik gehad van die 350.
later ruilde hij de Bullet 350 in op een Bullet 500 ook weer bij paul postma en daar heeft hij geen schik van gehad, de import van Enfield was inmiddels overgegaan naar de een of andere fietsenmaker ( ? ) in rotterdam en de versnellingsbak van dat ding was niet in orde.
mijn vader was er al div keren mee terug geweest naar paul postma maar werd niet opgelost, op een gegeven moment had hij hem daar achter gelaten en zou de versnellingsbak uit elkaar gehaald worden, na maanden lang niks gehoord te hebben maar eens samen met mijn vader naar haarlem gegaan om te kijken hoe het er mee stond, lag de hele versnellingsbak uit elkaar en men wist niet meer hoe het in elkaar moest

ben toen maar eens het gesprek aangegaan met paul en hij heeft de koop ongedaan gemaakt en mijn vader heeft het volledige aankoopbedrag terug gekregen van paul

leuk vond hij het niet

maar hij heeft toen een nieuwe yamaha SR 500 gekocht bij motoport vianen en daar heeft hij veel meer schik van gehad.
in die tijd heel wat keren voor mijn vader naar de veenpolderstraat in haarlem geweest, ik werkte toen als servicemonteur bij Electrolux en zodra mijn vader er lucht van kreeg dat ik richting haarlem moest had hij altijd wel weer een lijstje met onderdelen klaar liggen wat er gehaald moest worden

later in rotterdam ook weer, had altijd wel onderdelen nodig.....................................................................mijn vader is niet meer, paul postma is niet meer.................................herinneringen , waar blijft de tijd ?
toch vreemd dat ondanks hoe pissig ik ook was toen op paul omdat ze mijn vaders motor verkloot hadden je nu met weemoed terug denkt aan die tijd