Auteur Topic: Royal Enfield opent nieuwe fabriek  (gelezen 1119 keer)

Guzzi bonker

• Gast
Re: Royal Enfield opent nieuwe fabriek
« Reactie #15 Gepost op: mei, 25,2013, 07:11:59 »
begin jaren 90 alweer denk ik kocht mijn vader een 350cc Enfield Bullet bij de importeur toen , paul postma motoren in haarlem, die Enfields waren toen nog niet echt best, meteen bij aankoop werden al de lagertjes van de ontsteking vervangen door messing of bronzen glijlagers, ook meteen werden alle rubbers ed op de motor vervangen door beter rubber ( aanzuigbuis ed ) maar toch heeft mijn vader een hoop schik gehad van die 350.

later ruilde hij de Bullet 350 in op een Bullet 500 ook weer bij paul postma en daar heeft hij geen schik van gehad, de import van Enfield was inmiddels overgegaan naar de een of andere fietsenmaker ( ? ) in rotterdam en de versnellingsbak van dat ding was niet in orde.
mijn vader was er al div keren mee terug geweest naar paul postma maar werd niet opgelost, op een gegeven moment had hij hem daar achter gelaten en zou de versnellingsbak uit elkaar gehaald worden, na maanden lang niks gehoord te hebben maar eens samen met mijn vader naar haarlem gegaan om te kijken hoe het er mee stond, lag de hele versnellingsbak uit elkaar en men wist niet meer hoe het in elkaar moest  :stupid

ben toen maar eens het gesprek aangegaan met paul en hij heeft de koop ongedaan gemaakt en mijn vader heeft het volledige aankoopbedrag terug gekregen van paul  :klap leuk vond hij het niet  :sad: maar hij heeft toen een nieuwe yamaha SR 500 gekocht bij motoport vianen en daar heeft hij veel meer schik van gehad.

in die tijd heel wat keren voor mijn vader naar de veenpolderstraat in haarlem geweest, ik werkte toen als servicemonteur bij Electrolux en zodra mijn vader er lucht van kreeg dat ik richting haarlem moest had hij altijd wel weer een lijstje met onderdelen klaar liggen wat er gehaald moest worden  :huh: later in rotterdam ook weer, had altijd wel onderdelen nodig.....................................................................mijn vader is niet meer, paul postma is niet meer.................................herinneringen , waar blijft de tijd ?

toch vreemd dat ondanks hoe pissig ik ook was toen op paul omdat ze mijn vaders motor verkloot hadden je nu met weemoed terug denkt aan die tijd  :zwijg

Wim Bon

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei, 25,2013, 10:39:46 »
Rini,

T laatste wat je schrijft geeft aan hoe je in mekaar zit.......je bent een emotioneel mens......
Dat weet IK al lang,heb daar maanden geleden al eens aan gerefereerd......het is zoals je bent....en dat is prima!!

Offline Jan

« Reactie #17 Gepost op: mei, 25,2013, 11:12:21 »
De herinnering blijft en vooral de leuke herinneringen.
De minder leuke verdwijnen steeds meer naar de achtergrond, of we zien er de 'humor' van in, of de goedbedoelde inspanning van de ander die het veroorzaakte.
Het is allemaal emotie, zoals Wim al zegt.
Banjert op klompen naar binnen

Wim Bon

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei, 25,2013, 11:21:58 »
t jammere is alleen dat t bij mannen niet altijd geaccepteerd wordt(de emotie s).....enfin,ik heb daar schijt an.....

Online pille

« Reactie #19 Gepost op: februari, 20,2019, 20:35:35 »
Ik vind die nieuwe enfield "battle green" een pareltje!  Dat kleur vind ik super!  Noemt overigens "nato groen".  Als dat zo goed rijdt als hij eruitziet dan wil ik er eentje.

Online akako

« Reactie #20 Gepost op: februari, 20,2019, 21:11:40 »
Das nog eens een oud topic leven inblazen Pille!

Met de vergeten helden Jan en Wim Bon

Beiden Aangename personen naar mijn persoonlijke mening iig.
Un vento di passione

Online akako

« Reactie #21 Gepost op: februari, 20,2019, 21:49:49 »
En btw

Ik ben het met je eens over de Royal Enfield.
Un vento di passione

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 517
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #22 Gepost op: februari, 21,2019, 12:15:47 »
Jan al lange tijd niets meer van vernomen.
Vorig jaar op het clubforum werd er nog een topic opgeschopt en de vraag hoe het nu was met z'n dochter.

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1341
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
« Reactie #23 Gepost op: februari, 21,2019, 16:26:53 »
Citaat
Met de vergeten helden Jan en Wim Bon

:shocked: Wim Bon  :huh: hebben we het over dezelfde Wim Bon ?  :popcorn: DE Wim Bon die zo,n beetje van ieder bestaand forum is afgekickt , het kabouterforum , het BMW GS forum en het Triumph forum  :pret wat een droplul joh die gozer  :bonk

Citaat
Ik vind die nieuwe enfield "battle green" een pareltje! 

je bedoelt deze Pille ?  :voila

ze stonden allebei op de motorbeurs vorige week , normaal ben ik niet zo gek op legerkleuren maar zeker die blauwe vond ik best wel mooi in die kleur , en wat kwaliteit betreft niks mis met die dingen tegenwoordig , zowel mijn oom als Hans "bonkers "die hier destijds op het forum zat rijden er een en probleemloos

Online akako

eekendje Re: Royal Enfield opent nieuwe fabriek
« Reactie #24 Gepost op: februari, 21,2019, 17:03:05 »
Wij hebben het over dezelfde Wim Bon

En dattie van meerdere fora is afgekickt zal wel. Bij de MGCN ging het iig om een flauwekulletje. En die hebben mij er ook twee keer afgegooid. Dus dat zegt niet persé iets over Wim.

Maar een aantal jaren geleden een weekendje mee op stap geweest en dat was leuk. Jan was daar ook bij. Vandaar mijn opmerking.
Un vento di passione

Online breva

• Guzzista , Fiatist en Italofiel
  • Guzzista
  • Total likes: 1341
  • 1100 Griso / V11 sport " the green "
« Reactie #25 Gepost op: februari, 21,2019, 18:34:56 »
Citaat
Wij hebben het over dezelfde Wim Bon

dat dacht ik al  :yeah: al jaren niets meer van hem gehoord en ben daar ook niet echt rouwig om  :grin: zelfs Jasper heeft hem op een moment van zijn FB gegooid ,

heb hem ook wel eens ontmoet met de caferacerdag in Achterveld en was toen een prima vent maar eenmaal achter zijn toetsenbord gaat er blijkbaar een knopje bij hem om en jaagt hij iedereen vroeg of laat tegen zich in het harnas met al zijn mischien goed bedoelde bemoeienissen en huis , tuin en keuken psychologie waar niemand op zit te wachten

Citaat
Bij de MGCN ging het iig om een flauwekulletje. En die hebben mij er ook twee keer afgegooid.

ik mocht nog zelf kiezen van pistolen paultje , zelf mijn account opheffen en anders zou hij het doen  :shocked: nou ja prima , en wie vertegenwoordigd dan regiocafe midden op het forum ? kan mij het ook schelen , zoek het uit

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #26 Gepost op: februari, 21,2019, 18:58:10 »
En ik begon en hield al die discussies op gang en nooit een ban  :nanana
Kwestie van bij de feiten blijven en nooit op de persoon spelen ook al speelt die persoon wel op jou persoonlijk.
Ik negeer dat gewoon.
Onthouden doe ik echter des te meer.
Toen Petertje Knol na wat denigrerende opmerkingen naar mij toe postte dat hij de eerste zou zijn die zijn verontschuldigingen aan zou bieden als er ook maar iets van waar zou zijn werd dat goed onthouden.
Na dat onderzoek waar met de uitkomst zoals de boekhouding moet door een expert doorgelicht worden niets gedaan werd maar wel duidelijk werd dat er forse bedragen zoek waren die Knol eens aan herinnerd.
Die ging gelijk janken bij bestuur dat zijn goede naam door het slijk werd gehaald (pardon? herinnering aan een belofte alleen maar) en kreeg bericht van de moderator dat mijn post op bevel van bestuur verwijderd moest worden  :yeah:

Petertje was ook een hele tijd nauwelijks nog op het forum tot die zachtjes aan weer durfde.
Alle andere met boter op hun hoofd heb je nooit meer op dat club forum terug gezien.
Penningmeester, haar man (mr Guzzi) haar buurman (Bob) die toenmalige voorzitter en natuurlijk de ster in die topics Dinie die maar vol bleef houden dat het allemaal niet waar was en leugens. (en nooit zeggen hoe het dan wel zou zitten)
Maar goed. Petertje, die toen het spel begon voorzitter was en het menigmaal aangekaart werd bij bestuur, de man van de zak met consumptiebonnetjes kapen en hoop strubbels met (restant) terug geven (maar IK ben de voorzitter) is gewoon erelid geworden nadien.

Ach ja maar inmiddels schijnt de club een hele leuke voorzitter te hebben naar ik vernam  :crossy

Online Aladin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #27 Gepost op: februari, 21,2019, 19:04:00 »
Jasper werd persoonlijk aangevallen en die gaf dan gelijk van repliek.
Enkelen vallen dan bij en de eenling is dan de onruststoker nu eenmaal.

Toen hadden ze nog de grap dat een Dinie moderator was gemaakt.
Due die bande Jasper met de mededeling dat hij "ontopic" was en dus beter moest weten.
Dat was helemaal een giller dus. Die termen gebruiken en niet eens weten wat het betekend als moderator.

Ik heb er op mijn oude computer op zolder vast nog wel een screenshot van als die al niet ergens op dit forum staat van indertijd.
Gut was best wel lachen met zulke gasten aan het bewind.

Online akako

« Reactie #28 Gepost op: februari, 21,2019, 20:01:39 »
Ja het was lachen. En het was ook nog ergens goed voor. Het clubblad is sindsdien in kleur!!!

Un vento di passione

Online pille

« Reactie #29 Gepost op: februari, 21,2019, 20:18:11 »
Ik heb nog nooit enfield gereden dus heb geen idee als die moto me ligt.  Maar het uiterlijk spreekt me heel erg aan.
Mocht de v11 verkocht raken dan ga ik testrijden en dan zien we wel.   In de westhoek kan je overigens die dingen huren waar veel mensen dan de soldatenkerkhoven mee bezoeken.