Auteur Topic: Voor Wim  (gelezen 11919 keer)

targa 750

• Gast
Re:Voor Wim
« Reactie #30 Gepost op: december, 05,2010, 05:52:38 »
wij hebben begin november allemaal winterbanden onder de vito,s gekregen, sterk overschat dat winterbanden gelul, kutbus glijd nog steeds alle kanten op  :stupid
m,n schoonvader heeft bepaald dat er volgende week onder de alfa ook winterbanden moeten ,ben totaly not amused, in de eerste plaats gaan d,r geen pirelli,s onder en in de 2de plaats ben ik als de dood dat die eikels m,n velgen beschadigen, ook zo iemand die winterbanden zwaar overschat.
waarschijnlijk vouwt hij binnen een week die tank van hem om een paal omdat hij denkt dat hij met winterbanden weer vol gas de bocht om kan  :pret

Offline Gonzo

« Reactie #31 Gepost op: december, 05,2010, 11:20:51 »
,t is helaas de trend binnen bedrijven, wij als 40/50tigers die gewend zijn gewoon ons werk te doen en verder geen nieuws krijgen te maken met net afgestudeerde pikkies die zich zelf even waar komen maken binnen de bedrijven.
regelrecht uit de schoolbanken naar een dikke managersfunctie zonder enige vorm van ervaring op de werkvloer, dit is absoluut geen goede ontwikkeling, sfeer binnen bedrijven is enorm aan het verharden.
ben de afgelopen 2 weken binnen geweest tbv de skill ,vaatwassen, had destijds toen ik kwam solliciteren duidelijk afgesproken dat ik GEEN vaatwassers ga doen, en heb dat al die tijd ook niet hoeven doen maar nu ineens ,nieuwe manager, moet dat toch ineens gaan gebeuren.
met het feit dat ik destijds al had aangegeven geen vaatwassers te gaan doen had hij niks te maken want ,,iedereen moet vaatwassers doen,, en dat heeft tot aardig wat verhitte discussies geleid de afgelopen weken.
dan ook nog even het takenboek wat je er bij krijgt met de vermelding er bij ,,houd er rekening mee dat hier eigen tijd in gaat zittten,, en die eigen tijd is gewoon circa 2 dagen [!] werk

heb er dus a niet om gevraagd om die opleiding te gaan doen en dan moet je er b ook nog eens eigen tijd in gaan steken, daar gaat mijn weekend  :stupid 6 december in leveren zeggen ze er dan ook nog bij  :stupid

op de stoel van een manager hoort iemand te zitten met werk EN levenservaring, geen streefertjes die maar een doel voor ogen hebben, een zo hoog mogelijke omzet voor het bedrijf en een nog dikker salaris voor zich zelf en alles moet daar voor wijken.
het is van de zotte dat mensen die al tig jaar hun werk op een bepaalde manier doen ineens alles anders moeten gaan doen omdat zo,n pikkie dat nodig vindt, helaas ook bij ons....................
zoals bij ons de uitspraak is gedaan van het voorjaar nav allerlei veranderingen ,,de trein gaat nu rijden en wie hem mist......................,,

hallo, dingen zijn altijd goed gegaan op manier A, waarom moet er ineens overgeschakeld worden op manier B?
hierdoor ontstaat HEEL VEEL onrust binnen een bedrijf en onvrede bij mensen, sprak recent iemand van de ondernemingsraad en uit wat hij vertelde kon ik al opmaken  dat er enorm veel onvrede is bij de mensen die wat langer in dienst zijn, ben je dan op de goede weg???  :huh:

Dacht dat jij zo voor vernieuwing was of geldt dat alleen voor de kabouterclub.
En niet als je er zelf hinder van ondervindt ?
Ciao,
Gonzo

Wim Bon

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december, 05,2010, 12:16:29 »
wij hebben begin november allemaal winterbanden onder de vito,s gekregen, sterk overschat dat winterbanden gelul, kutbus glijd nog steeds alle kanten op  :stupid
m,n schoonvader heeft bepaald dat er volgende week onder de alfa ook winterbanden moeten ,ben totaly not amused, in de eerste plaats gaan d,r geen pirelli,s onder en in de 2de plaats ben ik als de dood dat die eikels m,n velgen beschadigen, ook zo iemand die winterbanden zwaar overschat.
waarschijnlijk vouwt hij binnen een week die tank van hem om een paal omdat hij denkt dat hij met winterbanden weer vol gas de bocht om kan  :pret

even inhaken......

Je bent nogal overtuigd van je gelijk.....toch heb je het zeker dit keer niet!!!

Ik rij elke dag uiterst kleine stukjes op een industrieterrein.......breng de post daar van bedrijf naar bedrijf.....

dat betekent heel veel insteken,draaien keren etc....

Ik rij in een VW T5 op zomerbanden......optrekken in zijn 1e versnelling is haast onmogelijk.....in zijn 2 wel....maar elektronische systemen moeten telkens ingrijpen......en dan nog glij je vaak van links naar rechts.....

Prive rijden wij een soortgelijke auto....met verlengde wielbasis....dat wel..

Winterbanden er op....het is prima rijden....altijd optrekken in 1e versnelling....systemen grijpen zo goed als nooit in.....gewoon veilig op weg.....

sinds een paar dagen winterbanden ook verplicht in Duitsland.......verstandig....zouden ze hier ook moeten doen!!!!

Wim 

Offline Vitayalin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 737
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #33 Gepost op: december, 05,2010, 12:36:56 »
voor die enkele dag sneeuw per jaar?
Nu wat extreem toevallig, hier nu 9 dagen op rij een pak maar vannacht grotendeels weg geregend.

Offline TBBW

• Guzzizumoloog
  • Guzzista
  • Total likes: 0
  • Geslacht: Man
  • better be good to me
« Reactie #34 Gepost op: december, 05,2010, 12:54:25 »
en toch, sinds woensdag op winterbanden en de vrouw wilt gelijk mijn auto, maakt echt wel een wereld van verschil behalve voor de Duitsers natuurlijk met hun achterwielaandrijving. Neen echt, nooit geloofd maar nu een overtuigd gebruiker zelfs in het huidige regenweer.
de reis is het doel van de reis.

Online brevadaytona

« Reactie #35 Gepost op: december, 05,2010, 13:26:22 »
Vorig jaar  goodyear winterbanden gehad ,de alfa stuurde voor geen meter meet.

Weer de normale pirelli eronder was een stuk beter ,weet niet wat er gebeurd met winterbanden van pirelli maar de goodyear mogen er
van de vrouw niet meer onder.
dus voor mij geen winterbanden.

Online brevadaytona

« Reactie #36 Gepost op: december, 05,2010, 13:46:04 »
Of goodyear maakt waardeloze banden :yeah: :yeah:

Wim Bon

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december, 05,2010, 14:26:53 »
een winterband heeft al meer grip als t 7graden of kouder is....

dat komt door de zachtere rubbercompound.......door de gesneden groeven("lamellen")kleeft de band dus meer aan t wegdek.....ook met regen!!!

doordat de compound zachter is...lijkt de auto minder stabiel......daarom moeten winterbanden 0,2 bar harder gepompd zijn....iets dat bijna niemand doet....vandaar dat "rotgevoel"

immers.......als je eenmaal hebt ervaren hoe dat werkt...en je voor eventuele schades hebt kunt behoeden,dan ben je gauw verkocht......racen doen we maar in de zomer....of als het wegdek t toelaat....dus niet in de winter

Online brevadaytona

« Reactie #38 Gepost op: december, 05,2010, 15:57:49 »
Nou ik heb met die badyear banden van 0,1 tot 0,8 bar hogere druk gereden de auto reageerede vele malen minder strak dan met de normale
banden ,was trouwens onder de fiat marea .

Wim Bon

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: december, 05,2010, 16:01:42 »
klopt!!!

winterbanden sturen iets minder strak...
let ook op de maat van de banden....een 65er band stuurt weer strakker dan een normale 80er band...

ook een michelin is weer soepeler dan een pirelli

Online brevadaytona

« Reactie #40 Gepost op: december, 05,2010, 16:14:12 »
ja maar gevolg was dus dat met de winterbanden  slechter op de weg te houden was als met de normale zomerbanden, ze reed worig jaar 100km per dag
op en neer haar werk
de mormale wielen waren 215/45 17 de winterbanden waren 205 16 hoogte weet ik even niet meer
dus mijn vrouw wil geen winterbanden nu onder de 156
ze vond met name ook het snelle ingrijpen van het abs op de winterbanden erg wijnig vertrouwen geven

Een punt kan wel zijn dat de pirelli's pzero nero waren welke de 10000km niet halen erg zacht en een goede water afvoer hebben en een stevige prijs.

targa 750

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december, 05,2010, 18:35:05 »
conclusie: winterbanden zijn kut

Wim Bon

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december, 05,2010, 20:21:56 »

de mormale wielen waren 215/45 17 de winterbanden waren 205 16 hoogte weet ik even niet meer

iemand met een beetje weet van banden en afmetingen leest hierboven dus het probleem......logisch dat de auto met winterbanden minder stabiel is

Online brevadaytona

« Reactie #43 Gepost op: december, 05,2010, 20:48:19 »
Ja dat die winterbanden smaller zijn snap ik ook wel maar met dez e breedte en toen nog zomerbanden was het nog steeds veel beter ,
ik ben ervan overtuigd dat het aan die goodyear banden heeft gelegen kwamen er bij de adactest toen goed uit.
Ga gewoon voortaan niet meer van pirelli of dunlop af.
Heb met het verkopen van een auto wel eens goedkope banden gekocht envielen niet eens tegen.

ps Wim winterbanden worden meestal een maatje smaller gezet maar dat zou als ze zo goed zijn toch niet zo erg moeten merken

zeker daar bij de alfa het verschil van 195 naar 215 minder is dan  met 205wintenbanden en 215
Kortom de in ieder geval goodyear winterbanden zijn gewoon slecht,andere winterband ervaringen heb ik niet.

En voor zwabberende guzzi's b\hebben ze al helemaal geen banden die kutyear :nanana

Wim Bon

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december, 05,2010, 21:03:47 »
klopt wat je schrijft....

let wel....als jij op lage 17inch banden rijdt......en s winters op,omdat je dezelfde hoogte moet hebben,hogere 16inch banden......dan is het logischer dat deze wat minder stabiel lijken....

dus....lage zomerbanden(icm grote velgen)zijn altijd veel stabieler dan de zachtere,hogere winterbanden...........

wat mij betreft.....einde verhaal......denk dat alles voor iedereen duidelijk is...........

groet Wim.....die ook lang op all season banden reed...............