Auteur Topic: california3 1994 te koop  (gelezen 1573 keer)

Offline Vitayalin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 737
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Re: california3 1994 te koop
« Reactie #30 Gepost op: juli, 17,2012, 23:30:33 »
Nou ja zeg...

O ja ik heb nog een Daytona die ik overweeg maar te verkopen vanwege een fysiek probleempje.
Had die net helemaal op regel met andere chip en later nog nader geprogrammeerd.
Bij een Guzzi expert en op de testbank.

Maar ja. Kan/mag er niet meer op rijden vanwege een schouder prothese wat maar eenmalig kan  :zwijg
Doe nog wel eens een kort ritje hoor en blijft kicken dat oer gevoel.

Turbo Guzzi Le Mans

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juli, 18,2012, 14:38:55 »
Oer gevoel?  :mellow: :mellow: :mellow:

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #32 Gepost op: juli, 18,2012, 17:25:56 »
Ja das echt kicken als die paardestal gaat marcheren  :yeah:

Wim Bon

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juli, 18,2012, 20:39:50 »
zo.....ik lees weer van alles.....en van Kris ook iets.....wat ik niet verwacht hed......

De california stuurt prima.....heerlijk rijden.....wat passief langs de Rijn....of aktief ....en vele haarspeldjes pakken!!''Het is een motor die enig gewenning behoeft.....
Vriend van mij(BMW R1150GS en motorinstructeur)zei ooit eens.......t rijdt geweldig......mnaar is totaal anders en niets is vanzelfsprekend...en zo is t eigenlijk wel....

Bij afremmen en terugschakelen tegelijkertijd,moet je met beide benen van de treeplank....je komt eigenlijk los van de motor....eerst heel raar,maar daarna gewoon!!

In mijn beleving is t een wolf in schaapskleren......t ziet er gezapig uit....maar als je hem de sporen geeft,dan gaat ie vlot van zn plek en brult hij van genot.....mooi man

Mijn ervaring is wel dat t een wat lompige motor is.....wat looieg....tja.....maar t rijden,.....heerlijk zwierezwaaien echt heerlijk ontspannen......

waarom de verkoop??

Zoals jullie echt wel weten wilde ik al langere tijd wat anders....iets allroad achtigs....met een retro uitstraling...liefst met carbs...

Ik wilde wat meer gaan tokkelen.....de cali nodigde wat meer uit tot harder rijden......althans dat had ik de laatste 2 jaar.......ach,laatbloeier he....

over de houten kont van Kris........geen last van gehad.....reed eens vanuit Zwitserland in de regen er in 1 keer mee naar huis.....was wel moe....maar geen houten kont.......

kortom....prima motor.....heeft gewenning nodig.....kan je veel mee doen....laat je niet in de steek......maar wel af en toe een schroefje of zo aandraaien.....

Wim

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #34 Gepost op: juli, 18,2012, 22:39:33 »
Dat lompe is juist waarom het ding me nooit aantrok.
Dat het heerlijk zal rijden ben ik best wel van overtuigd eigenlijk.
Maar ja tis kwa looks al niet mijn ding en motorrijden is meer dan gas kunnen geven immers.

geluk

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juli, 20,2012, 21:51:52 »
Prijzen lopen om voor mij onduidelijke redenen erg uiteen. Van oud/veel gelopen/hoge prijs tot jong/weinig gelopen/lage prijs. Kwam op een site een Cali van 92 tegen met 1 km, voor 2750 euri. Bleek bij Jager te staan. Mailtje eraan gewaagd. Heeft rond de 100.000 gelopen en heeft "elektrische ontsteking". Krijg er dan zeker een aggregaat bijgeleverd... :shocked:
Op 't net zijn wat mindere ervaringen met Jager te vinden, maar ze zijn wel oud. Hopelijk heeft-ie z'n leven verbeterd?

Wim Bon

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juli, 20,2012, 22:00:26 »
hoi,

t beste kan je een recentere cali3 kopen.....die zijn met de beste Digiplex ontsteking en de 36mm carbs,....een prima combi

de 1100 california heeft een gespoten blok....dat is minder,die bladderen vaak...
de oudere cali3 heeft 30mm carbs en een ontsteking die wat meer problemen geeft....

dus ik zou  een 92 93 of 94 cali3 nemen......als je een cali wil dan he.....

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #37 Gepost op: juli, 22,2012, 20:02:29 »
Ach voor 200 euro heb je een gehele electronische ontsteking vervangen dus zou het daar niet van af laten hangen als ik een ouder typ mooier zou vinden en een prima aanbieding zag met leuke aanschafprijs tussen de 2 en 3 duizend.

Er zijn veel blokken die niet of nauwelijks bladderen dus als je 2ehands er geen last van heeft kun je dat negeren.
probleem kwam al vroegtijdig naar boven bij enkele blokken.
Heb er legio gezien waar niets aan de hand mee was.
Was iets met ontvetten/hechting in productie proces bij een eerste serie dus geen gebrek wat jaren later alsnog optreed.

geluk

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus, 02,2012, 18:44:12 »
Wim en Aladin, wederom bedankt voor jullie bijdrage!
Dinsdagavond bij een 1100 uit '95 wezen kijken. En die had dus helaas zo'n bladderend blok en dat vond ik toch wel erg lelijk. Ik ben helemaal geen poetser, maar ik hoop toch een wat mooiere California tegen te komen.
Wim, wat is jouw indruk van Jager Hoogeveen? Ik lees sterk wisselende reviews. Ze hebben daar wel een mooie rode al een tijdje staan. Wel met spaakwielen i.p.v. gespaakte wielen. Kon je indertijd soms kiezen voor het type wiel?

Turbo Guzzi Le Mans

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: augustus, 02,2012, 21:53:47 »
Je moet eerst kijken of die motor okee is. Probeer ook even te achterhalen wie de eigenaar was. Laat hem anwb keuren. Neem iemand mee die er verstand van heeft. En Waarom koop je niet zo'n leuke V7?

Offline Vitayalin

• Administrator
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #40 Gepost op: augustus, 03,2012, 20:19:58 »
Ach als het optisch allemaal goed is en de prijs oke nav kilometerstand..
technisch kun je zelden een buil vallen aan een Guzzi.
Ja als je de volle mep betaalde en kruiskoppeling en/of koppeling komt er aan en je moet het laten doen...

Zijn een beetje standaard zaken bij 60 tot 80 duizend kilometers dus als dat al gebeurd is?
Ervaring is ook dat het na vernieuwing veel langer mee gaat dan de eerste montage.

Offline Jan

« Reactie #41 Gepost op: augustus, 11,2012, 19:40:53 »
Joop, Motorado, heeft een EV staan, ziet er goed uit.
Motorado is jarenlang Guzzi dealer geweest en heeft dan ook veel kennis in huis. Monteur van Motorado heeft jarenlang geracet met Guzzi's.
Kijk even op de site, ze doen ook aan vakantie.
Banjert op klompen naar binnen

geluk

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus, 13,2012, 17:37:38 »
Bedankt voor je reactie Jan.
Gaat me wat boven de begroting en dat chroom tussen tank en balhoofd vind ik spuuglelijk.

Offline Jan

« Reactie #43 Gepost op: augustus, 15,2012, 18:59:58 »
Is goed, dacht zeg het toch maar even. Je weet maar nooit.
Banjert op klompen naar binnen