De belastingdienst gebeld.
Das al een avontuur op zich. Kan het iedereen aanraden die zich denkt te vervelen.
Na diverse keuze menu's en blabla in de wacht met steeds zelfde riedeltje.
Na een kwartier aan de phone wordt verbinding verbroken. Uiteraard.
uurtje later nieuwe poging. Weer 3x menu doorlopen maar wist de nummers nog en met 10 minuten een echt persoon aan de lijn.
Schrok er van even.
Uitgelegd dat ik van 3 motoren een overgangsregeling heb en maar van 2 een acceptgiro gehad maand terug.
Had dat al eens eerder en oude betalingskenmerk maar gebruikt om maar op tijd te betalen maar nee die krijg je terug want kan niet verwerkt worden.
Dus aangeslagen voor het viervoudige jaartarief plus een boete.
Kenteken en ID gegevens allemaal doorgegeven vragen ze je banknummer.
Weet ik altijd zo, maar aan de telefoon blijkbaar even niet paraat dus gauw opgezocht.
Na wat wachten en nakijkwerk andere kant zegt ze ik ga u doorverbinden want kom er niet uit verder.
Krijg je zelfde riedeltje weer en verwacht het ergste al maar even later een dame die al op de hoogte was.
Mijn collega zag iets van diesel maar het betreft een motor begrijp ik zegt ze.
Dan: Deze motor is van april 1981 dus u hoeft helemaal niets meer te betalen en als het goed is heeft u daar in mei een bericht van gehad.
Toen begon me weer wat te dagen, voor niks weer te druk gemaakt

Nou binnen 5 jaar de andere 2 ook zo en alleen de Lemans zit nog op het volle tarief dan.
Daarna weer lekker het bos in geweest met de hondjes maar dat valt weer niet onder het topic onderwerp