Auteur Topic: gelijkvormigheidsattest  (gelezen 1557 keer)

bert111

• Gast
gelijkvormigheidsattest
« Gepost op: augustus, 06,2007, 19:09:44 »
hoi,

ik ben nieuw hier op dit forum dus stel ik mij even voor ;
mijn naam is Albert , gehuwd ,49 jaar jong, 1 dochter en wonend in vlaams brabant , België.

Ok, ik ben reeds van 1991 zijspanrijder , jaren in de goldwingclub (7) met 1200 + jewell , daarna BMW K1 + jewell ( slechte ervaring , 1 jaar) Pan -European 1100 + EML ( 2 jaar )en als laatste 6 jaar een Zeus van bij Side-Bike.

Een maand geleden een goldwing 1200 dat ik goedkoop op de kop heb kunnen tikken geruild voor een Guzzi V50 Nato+ Mz supperelastiek die ik in Nederland had gevonden .
Vandaag naar de douane om een roos papier te bemachtigen om de guz te kunnen inschrijven , en tot mijn grote verbazing , geen probleem......
Maar nu komt het dus , het is mij opgevallen dat er in mijn papieren geen gelijkvormigheidsattest  ( GV )zit en op het kenteken bewijs deel 1 (van NL)staat bij het type(handelsbenaming )  V 50 C ??????
Ik weet dat er nog enkele nato's in B rondrijden en vraag mij dus af ; 1 - waar kan ik aan een GV geraken , 2 - is dit normaal dat er v50 c staat in plaats van nato , "identificatienummer" is dit chassisnummer en kan dit dat het letters en cijfers zijn ( PF30665 ) ??

dank
Bert

Offline guzzi vero

Re: gelijkvormigheidsattest
« Reactie #1 Gepost op: augustus, 06,2007, 19:22:37 »
Als hij ingevoerd is uit NL kan je natuurlijk geen B gelijkvormigheidsattest hebben. Je bant dus naar de douane geweest. Daar hebben ze dan zo een Klever ingevuld (705 document) en op je roos formulier geplakt waarmee je naar de DIV moet.

B zou B niet zijn mocht het niet afwijken van alle andere Europese richtlijnen. t.t.z. ze moeten er weer iets aan toevoege. Nl het PVG nr (Proces Verbaal van Goedkeuring). Je moet dus +/- 50€ overschrijven (zie procedure invoeren motor), alle documenten (NL eigendomsbewijs I en II, RDW exportverklaring, copy rose formulier en copy van je overschrijving) ofwel opsturen ofwel mailen naar de DIV. De procedure staat ook uitgelegd op http://www.mobilit.fgov.be/nl/; daar in de linker kolom DIV aantikken en dan onder invoer motoren kijken. In principe heb je dan binnen de 10 ,dagen een B gelijkvormigheidsattest en een PVG klever. Met deze en de rest van je papieren (zie vroeger) kan je dan naar de DIV gaan om je motor in te schrijven.

Zonder het PVG klevertje en je uniek gelijkvormigheidsattest hoef je je niet aan de DIV aan te bieden want die sturen je onmiddellijk terug met de melding dat je contact moet opnemen met de invoerder om zo een PVG klevertje te krijgen.

Volg dus bovenstaande procedure en het loopt gesmeerd.
keep on smiling. even to the assholes out there. Where?

bert111

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus, 06,2007, 19:34:01 »
Als hij ingevoerd is uit NL kan je natuurlijk geen B gelijkvormigheidsattest hebben. Je bant dus naar de douane geweest. Daar hebben ze dan zo een Klever ingevuld (705 document) en op je roos formulier geplakt waarmee je naar de DIV moet.

B zou B niet zijn mocht het niet afwijken van alle andere Europese richtlijnen. t.t.z. ze moeten er weer iets aan toevoege. Nl het PVG nr (Proces Verbaal van Goedkeuring). Je moet dus +/- 50€ overschrijven (zie procedure invoeren motor), alle documenten (NL eigendomsbewijs I en II, RDW exportverklaring, copy rose formulier en copy van je overschrijving) ofwel opsturen ofwel mailen naar de DIV. De procedure staat ook uitgelegd op http://www.mobilit.fgov.be/nl/; daar in de linker kolom DIV aantikken en dan onder invoer motoren kijken. In principe heb je dan binnen de 10 ,dagen een B gelijkvormigheidsattest en een PVG klever. Met deze en de rest van je papieren (zie vroeger) kan je dan naar de DIV gaan om je motor in te schrijven.

Zonder het PVG klevertje en je uniek gelijkvormigheidsattest hoef je je niet aan de DIV aan te bieden want die sturen je onmiddellijk terug met de melding dat je contact moet opnemen met de invoerder om zo een PVG klevertje te krijgen.

Volg dus bovenstaande procedure en het loopt gesmeerd.

hoi,
dank voor het snelle andwoord , maar ik ben er nog niet helemaal uit , op het roos papier was al een vignet geplakt en dus heb ik het roos papier bij mijn bank , die ook mijn verzekeringen doen , binnen gedaan , oups !!

Offline guzzi vero

« Reactie #3 Gepost op: augustus, 06,2007, 19:58:21 »
Niet alleen dat: verkoopsovereenkomst, eigendomsbewijs deel II en de exportvergunning van de RDW. Vind het al raar dat de douane je een vignet gegeven heeft zonder dat je deze documenten kon voorleggen. Niet vergeten dat je ze ook bij de DIV moet afgeven om in de plaats je GV opgestuurd te krijgen!

bert111

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus, 06,2007, 20:08:11 »
Niet alleen dat: verkoopsovereenkomst, eigendomsbewijs deel II en de exportvergunning van de RDW. Vind het al raar dat de douane je een vignet gegeven heeft zonder dat je deze documenten kon voorleggen. Niet vergeten dat je ze ook bij de DIV moet afgeven om in de plaats je GV opgestuurd te krijgen!

Ha , maar somige dingen had ik wel , ik had het faktuur , ik had de uitvoerverklaring van RDW , een kentekenbewijs deel 1 ( nl) en overschrijvingsbewijs ( nl) wat mis ik nog ?

ps , kan ik je niet eens bellen , zou misschien gemakkelijker gaan ?
dank

Offline guzzi vero

« Reactie #5 Gepost op: augustus, 06,2007, 20:23:52 »
Wat je dus mist is het PVG nr. Dat moet je dus wel speciaal aanvragen bij de DIV. Zie eerste antwoord (http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf)
Of ik ben mis of ik heb te veel grappa gedronken maar staan alle kenmerken van de motor niet op het eigendomsbewijs (kentekenbewijs) deel II? Dat heb je dus ook nodig

bert111

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus, 06,2007, 21:11:14 »
Of ik ben mis of ik heb te veel grappa gedronken maar staan alle kenmerken van de motor niet op het eigendomsbewijs (kentekenbewijs) deel II? Dat heb je dus ook nodig

het kentekenbewijs bestaat uit een A5 dubbelgeplooit met het opschrift kentekenbewijs deel 1 ....
dus een deel 2 of deel 3 heb ik niet , hoe moet ik daar aangeraken dan ?

pffff, begint mij al serieus tegen te steken...en je telnr kan je mij niet geven ??

frans

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus, 06,2007, 23:56:59 »
Contacteer mij off record. Als ik tijd heb, zoek ik de volledige procedure voor het invoeren van een buitenlandse motorfiets in België nog eens op, er is een uitvoerige beschrijving gegeven in één of andere Motoren en Toerisme uitgifte.  Maar wat Guzzi Vero zegt, is juist.  Maar als ik mij goed herinner, kan het verkrijgen van een PVG klevertje (via de importeur) een serieuze klus worden.  Niet elke importeur staat te springen om je daarbij te helpen  - dat regel je best via je reguliere dealer (als je die hebt).  Het verwondert mij wel dat je al zover geraakt bent, eerlijk gezegd.  Uit ervaring weet ik dat de douane meestal niet zo coulant is, en anders loopt het inderdaad wel verkeerd bij de DIV.  Ik zou om te beginnen, al het roze formulier terug halen bij de verzekeraar (als het nog niet verstuurd is naar DIV) en mij zelf aanbieden in Zandvoorde bv, dan zal je al snel weten wat je mankeert.  Zoniet moet je een kleine 14 dagen wachten en krijg je toch het hele zootje vanuit Brussel terug wegens ontbrekende documenten.

Offline guzzi vero

« Reactie #8 Gepost op: augustus, 07,2007, 09:06:29 »
Bert, je hebt een Persoonlijk Bericht met men tel nr.

Je nu al bij de DIV aanbieden heeft gewoonweg geen zin en is tijdverlies. Al je papieren terughalen van bij je bank en de procedure volgen die ik beschreven heb. Kijk ook eens op de site waarvan ik de link geplaatst heb. Daar staat hoe en wat.

Heb net een Le Mans ingevoerd uit NL en ben nu bezig met de Quota. De papieren voor de Quota liggen hier bij mij dus ik kan je vertellen wat je nodig hebt. Ik zal je een copij sturen van de papieren die ik naar de DIV gemailed heb. Dan zie je onmiddellijk wat je nodig hebt. Indien vragen bel me dan maar gerust.

Moto Tricolore gaat je hetzelfde vertellen als ik gedaan heb. Je dient zelf dat PVG nr aan te vragen bij de DIV. Het lijkt ingewikkeld maar is het niet. Je dient gewoon de procedure te volgen.

@Frans: de procedure hoe en wat heb ik al beschreven dus je kan je de moeite besparen.

Offline Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 698
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
« Reactie #9 Gepost op: augustus, 07,2007, 10:52:42 »
de gevraagde info geen kaas van gegeten en daardoor wat over het hoofd gezien.

Citaat
k ben nieuw hier op dit forum dus stel ik mij even voor ;

hallo Bert en welkom.
Valt wel net binnen tijdens een soap maar ook dat waait weer over  :grin:

Offline guzzi vero

« Reactie #10 Gepost op: augustus, 07,2007, 11:07:39 »
Citaat
"identificatienummer" is dit chassisnummer en kan dit dat het letters en cijfers zijn ( PF30665 ) ??

Het kan gerust dat het letters gevolgd door cijfers zijn. Heb even in de databank gekeken maar kom niet verder dan dat het chassisnummer voor een V50 begint met PF....
Als op de NL papieren V5OC staat is het goed mogelijk dat het oorspronkelijk een V50 Custom was die later omgebouwd is naar V50 Nato. Even navragen bij de vorige eigenaar dus. Wat heeft de Douane als type ingevuld op je roze formulier? Normaal staat daar Merk Motorfiets: Moto Guzzi dus en daaronder type: V50 .... C of Nato?
Als er een C staat wel je PVG nr aanvragen voor een V50C want indien dit afwijkt met wat de douane ingevuld heeft gaat je GV niet kloppen.

frans

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus, 07,2007, 12:23:04 »
hoi,

ik ben nieuw hier op dit forum dus stel ik mij even voor ;
mijn naam is Albert , gehuwd ,49 jaar jong, 1 dochter en wonend in vlaams brabant , België.

Ok, ik ben reeds van 1991 zijspanrijder , jaren in de goldwingclub (7) met 1200 + jewell , daarna BMW K1 + jewell ( slechte ervaring , 1 jaar) Pan -European 1100 + EML ( 2 jaar )en als laatste 6 jaar een Zeus van bij Side-Bike.

Een maand geleden een goldwing 1200 dat ik goedkoop op de kop heb kunnen tikken geruild voor een Guzzi V50 Nato+ Mz supperelastiek die ik in Nederland had gevonden .
Vandaag naar de douane om een roos papier te bemachtigen om de guz te kunnen inschrijven , en tot mijn grote verbazing , geen probleem......
Maar nu komt het dus , het is mij opgevallen dat er in mijn papieren geen gelijkvormigheidsattest  ( GV )zit en op het kenteken bewijs deel 1 (van NL)staat bij het type(handelsbenaming )  V 50 C ??????
Ik weet dat er nog enkele nato's in B rondrijden en vraag mij dus af ; 1 - waar kan ik aan een GV geraken , 2 - is dit normaal dat er v50 c staat in plaats van nato , "identificatienummer" is dit chassisnummer en kan dit dat het letters en cijfers zijn ( PF30665 ) ??

dank
Bert

Ja Bert, sorry hoor, maar met het gedoe dat momenteel aan de gang is, had ik niet eens het fatsoen om je behoorlijk welkom te heten.
Elders in dit forum kan je mijn antwoord vinden ivm je gelijkvormigheidsvraag, maar Guzzi Vero helpt je ongetwijfeld verder.
En wees gerust, het geblaat rond west trekt wel weg - is gewoon een accuut opstootje waar we binnen een paar dagen mee lachen.  We geloven echter nogal zwaar in  vrije meningsuiting en in individualiteit - dat laatste is overigens is één van de hoofdredenen waarom we met Guzzi rijden  :grin: :guzzi_emo:

bert111

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus, 07,2007, 12:33:18 »
Contacteer mij off record. Als ik tijd heb, zoek ik de volledige procedure voor het invoeren van een buitenlandse motorfiets in België nog eens op, er is een uitvoerige beschrijving gegeven in één of andere Motoren en Toerisme uitgifte.  Maar wat Guzzi Vero zegt, is juist.  Maar als ik mij goed herinner, kan het verkrijgen van een PVG klevertje (via de importeur) een serieuze klus worden.  Niet elke importeur staat te springen om je daarbij te helpen  - dat regel je best via je reguliere dealer (als je die hebt).  Het verwondert mij wel dat je al zover geraakt bent, eerlijk gezegd.  Uit ervaring weet ik dat de douane meestal niet zo coulant is, en anders loopt het inderdaad wel verkeerd bij de DIV.  Ik zou om te beginnen, al het roze formulier terug halen bij de verzekeraar (als het nog niet verstuurd is naar DIV) en mij zelf aanbieden in Zandvoorde bv, dan zal je al snel weten wat je mankeert.  Zoniet moet je een kleine 14 dagen wachten en krijg je toch het hele zootje vanuit Brussel terug wegens ontbrekende documenten.

bedankt voor de gedane moeite frans .

Albert

bert111

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus, 07,2007, 12:35:12 »
de gevraagde info geen kaas van gegeten en daardoor wat over het hoofd gezien.

hallo Bert en welkom.
Valt wel net binnen tijdens een soap maar ook dat waait weer over  :grin:

hey,

dank je wel en ik hoop dat het overwaait  :tongue:

bert111

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus, 07,2007, 12:37:57 »
Ja Bert, sorry hoor, maar met het gedoe dat momenteel aan de gang is, had ik niet eens het fatsoen om je behoorlijk welkom te heten.
Elders in dit forum kan je mijn antwoord vinden ivm je gelijkvormigheidsvraag, maar Guzzi Vero helpt je ongetwijfeld verder.
En wees gerust, het geblaat rond west trekt wel weg - is gewoon een accuut opstootje waar we binnen een paar dagen mee lachen.  We geloven echter nogal zwaar in  vrije meningsuiting en in individualiteit - dat laatste is overigens is één van de hoofdredenen waarom we met Guzzi rijden  :grin: :guzzi_emo:

no swet , bedankt toch .