Auteur Topic: Een Guzzirijder benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.  (gelezen 468 keer)

Online Aladin

• Lemans1000 UE; SP1000; Nato V50; V65 imola
  • Administrator
  • Total likes: 698
  • Geslacht: Man
    • www.guzzioot.nl
Een Guzzirijder benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.
« Gepost op: juni, 04,2007, 20:16:48 »
Coördinator Ledeltheater beleeft met koninklijk lintje zijn derde hoogtepunt
door Wilma Valk

OOSTBURG - "Tot nu toe waren er twee hoogtepunten in mijn leven," aldus John Bolsius zaterdag in het Ledeltheater in Oostburg. "De geboorte van mijn zonen en het huwelijk met mijn echtgenote Jistyna. Daar is nu een derde hoogtepunt bijgekomen.".

Bolsius werd zaterdag tijdens een verrassingsfeest benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Het leek even op een gewoon feestje in de Rabozaal van het theater. Familie, vrienden en vrijwilligers van het 'Ledel' zaten daar om hem te feliciteren met het vijftigjarig bestaan van het theater, dacht Bolsius. "Vreemd dat jullie dit allemaal stil konden houden", zei Bolsius na afloop van de ceremonie.

Bolsius kreeg de onderscheiding onder meer vanwege zijn uitgebreide areaal aan vrijwilligerswerk. Al in zijn vorige woonplaatsen Heerle en Steenbergen was hij actief op politiek, sociaal en vooral muzikaal gebied.

Sinds 1999 is Bolsius nauw betrokken bij het theater in Oostburg. Aanvankelijk als vrijwilliger, de laatste jaren als algemeen coördinator. Onder zijn leiding is het bezoekersaantal van 5000 naar 30.000 per jaar gestegen. De muziek heeft hem al die jaren niet losgelaten. Hij is lid en voorzitter van OBK (Oefening Baart Kunst) uit Hoofdplaat.

Het feestje in het theater begon met een optreden van Adrie Oosterling, dat werd onderbroken door Bolsius' muziekvereniging OBK en die werd abrupt gestopt door de laatste artiest van deze middag, burgemeester Jaap Sala. "Ingrijpen moest", meende Sala. "Want de lijst met verdienstelijkheden van John zijn nog langer dan de conferences van Adrie en de muziekstukken van OBK."

Het bestuur van het Ledeltheater bood John na het officiële gedeelte nog een receptie aan.